صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تلاش ستاد دهه فجر گیلان برگزاری برنامه‌هایی با صبغه مردمی و امیدآفرین است

نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گیلان با حضور استاندار، رئیس و اعضای این ستاد، چهارشنبه ۱۸ دی ماه در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در این نشست با بیان اینکه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان و شهرستان‌ها به‌منظور […]

کد خبر : 38673 | 7:50 ق.ظ | ۱۹ دی , ۱۳۹۸

نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گیلان با حضور استاندار، رئیس و اعضای این ستاد، چهارشنبه ۱۸ دی ماه در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در این نشست با بیان اینکه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان و شهرستان‌ها به‌منظور پاسداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است، گفت: تلاش این ستاد برگزاری برنامه‌هایی با صبغه مردمی و امیدآفرین در جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم علت موجده و مبقیه انقلاب اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: بارزترین ویژگی این انقلاب مردمی‌بودن آن است لذا هرچه فعالیت‌ها و برنامه‌های ستاد دهه فجر مردمی‌تر برگزار شود، موثرتر خواهد بود. شاید تصور شود ستاد دهه فجر ساختاری دولتی دارد اما این مردم هستند که برای بزرگداشت مناسبت‌های انقلابی پیش‌قدم می‌شوند و حضوری مستمر و مثمر دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری، اربعین اباعبدالله الحسین(ع) را نمونه بارز نقش‌آفرینی مردم در برگزاری یک حرکت عظیم و جهانی دانست و اضافه کرد: صبغه مردمی اربعین حسینی به وضوح مشهود است لذا ستاد دهه فجر استان می‌کوشد صبغه مردمی فعالیت‌ها و برنامه‌ها را در همه لایه‌ها به ویژه در برگزاری مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن پررنگ‌تر کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم تشکیل ستادهای روستایی دهه فجر با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران، گفت: تلاش شده است برنامه‌های ستاد دهه فجر گیلان از مرکز استان به شهرستان‌ها و از شهرستان‌ها به بخش‌ها و روستاها تسری یابد و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به نحو احسن و ماندگار صورت گیرد.

وی با اشاره به تلاش دشمن در فضای مجازی برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه به ویژه در قشرهای جوان و نوجوان، تصریح کرد: دشمن از همه ابزارها و امکانات به‌روزشده خود برای ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی و نظام استفاده می‌کند لذا باید تلاش شود با انعکاس هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پاسخگوی برخی شبهات در جامعه باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، حوزه و دانشگاه را دو بال قوی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسخگویی به شبهات نسل جوان دانست و یادآور شد:‌ حوزه و دانشگاه باید با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسخ قانع‌کننده‌ای برای نسل جوان داشته باشند و برای پاسخ‌گویی به شبهات پیش‌قدم شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری، فضای مجازی را محور فعالیت‌های کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: ایام‌الله دهه فجر بهترین فرصت برای بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است.

وی با تاکید بر لزوم افتتاح پروژه‌هایی در سطح کیفی مناسب و در شان ایام‌الله دهه فجر، تصریح کرد: ارائه خدمات رایگان به مردم به‌ویژه در مناطق روستایی محروم و کم‌برخوردار، حلاوت ایام‌الله دهه فجر را دوچندان خواهد کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نزدیکی ایام‌الله دهه فجر سال‌جاری به زمان تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید اجازه داد برخی از فرصت دهه فجر برای اهداف انتخاباتی و حزبی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر نباید صبغه انتخاباتی داشته باشد، اظهار کرد: فرمانداران تمهیدات لازم را برای جلوگیری از سخنرانی کاندیداها در برنامه‌های دهه فجر بیاندیشند.

وی با بیان اینکه شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی برای ملت ایران سخت و غیرقابل جبران است، تصریح کرد: مراسم باشکوه تشییع پیکر پاک این شهید بزرگوار ثابت کرد که ملت شریف ایران همچنان با قوت و قدرت در صحنه حاضر هستند و تا پای جان از اعتقادات و آرمان‌های خود دفاع می‌کنند. کسانی که خیال می‌کردند انقلاب اسلامی روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند پاسخی سخت و کوبنده‌ از سیل عظیم مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی در اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان دریافت کردند. سردار سلیمانی رفت اما سلیمانی‌های فراوانی داریم و انقلاب اسلامی ایران پرصلابت‌تر از گذشته به راه خود ادامه خواهد داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به پایداری مردم بر عهد خود با امام و شهدا علی‌رغم همه گله‌مندی‌ها و نارضایتی‌ها از مشکلات اقتصادی، گفت: استان گیلان ۶۳ شهید انقلاب اسلامی دارد که در غربت به سر می‌برند و دهه فجر فرصت مناسبی است تا با برگزاری یادواره‌های متعدد در سطح استان دین خود را به آنان ادا کنیم.

وی با پیشنهاد اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا در ایام‌الله دهه فجر با محوریت شهدای انقلاب اسلامی استان انجام شود، اضافه کرد: شهرداران نسبت به فضاسازی دهه فجر اهتمام ویژه داشته باشند اما از اسراف پرهیز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری از تشکیل ۲۰ کمیته در ستاد دهه فجر استان گیلان و ۱۲ کمیته در ستادهای شهرستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: در دهه فجر مراسم نورافشانی آسمان گیلان در شب ۲۲ بهمن در شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد