صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نشست خبری رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی کشور

علی‌محمد نائینی، رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی در همایش بزرگداشت حماسه نهم دی که سه شنبه در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد،‌اظهار داشت:دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ انتخابات ایران و حتی در جهان بی نظیر و شگفت انگیز بود. این انتخابات بسیار پرشور و با مشارکت قریب چهل میلیون و 85 درصد از مردم ایران برگزار شد.

کد خبر : 404 | 4:20 ب.ظ | ۶ دی , ۱۳۹۱

4رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی با بیان اینکه حماسه 9 دی قیام عاشورائیان علیه عاشورا ستیزان بود گفت: سال 88 نشان داد به برکت ولایت و رهبری می‌توان از پیچیده‌ترین فتنه‌ها عبور کرد.

علی‌محمد نائینی، رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی در همایش بزرگداشت حماسه نهم دی که سه شنبه در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد،‌اظهار داشت:دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ انتخابات ایران و حتی در جهان بی نظیر و شگفت انگیز بود. این انتخابات بسیار پرشور و با مشارکت قریب چهل میلیون و 85 درصد از مردم ایران برگزار شد.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمن با عملیات روانی و تبلیغات نادرست خود، انتخابات را انتخاباتی مهندسی شده و بازی کنترل شده حکومت معرفی می کرد، در آغاز چهارمین دهه انقلاب اسلامی ایران، هوشمندی و زمان شناسی ملت، اعتماد و دلبستگی ملی به نمایش گذاشته و آشکار شد که نظام جمهوری اسلامی از استحکام وپشتوانه قوی برخوردار است.

نایینی با بیان اینکه متاسفانه بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات، برخی از کاندیداها و احزاب سیاسی شکست خورده در انتخابات، که بازیگران اقدام طراحی شده دشمن در داخل بودند،شروع به اعتراض کردند،‌افزود: آنها در یک جبهه واحد با قدرت های غربی و ضد انقلاب، با اعتراض به نتیجه انتخابات از طریق اقدامات غیر قانونی و ضد امنیتی برخی ازشهرهای ایران به ویژه شهرتهران را دستخوش نا آرامی و اعتراض کردند.

* فتنه‌گران با قانون‌شکنی موقعیت سیاسی جمهوری اسلامی را در دنیا متزلزل کردند

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی گفت:‌جریان فتنه با دروغ بزرگ تقلب، که بعدها به عنوان رمز آشوب به آن اعتراف شد، با اردوکشی های خیابانی، نادیده گرفتن سازو کارهای قانونی و صدور بیانیه‌های پی در پی و گزارش‌های نادرست، موقعیت سیاسی جمهوری اسلامی را در دنیا متزلزل کرد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی دقیق و تطبیقی مجموعه عملکرد سران فتنه، اسناد درون گروهی جریان اصلاحات و اعترافات متهمین پس از انتخابات، واقعیت‎های تلخی را روشن ‎ساخت و نشان داد، الگوی رفتاری جریان فتنه با بهره گیری از انقلاب‎های رنگی، براندازی نرم ‎از طریق یک حرکت سازمان یافته اجتماعی بود.

نایینی با بیان اینکه در این راستا کانون‌های تفکر غربی، دفاتر ویژه آمریکا، رسانه های غربی و سفارتخا‌نه‌های آنها چهارکانونی بودند که طی حداقل دو دهه فعالیت گسترده‌ای را با هدف تغییر در ایران دنبال می‌کردند،‌تصریح کرد: شواهد و قرائن فراوانی نشان می‌دهد که جریان فتنه در سال 1388 با کانون های تفکر غربی، اقدام به طراحی و عملیاتی نمودن پروژه دیگری از سلسله پروژه‌های انقلاب رنگی در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم بودند؛ پروژه ای که برخی آن را گرجستانیزه کردن ایران نامگذاری کردند.

وی افزود:«نقش دفاتر ویژه؛ ارتباط‌گیری، هماهنگ‌سازی، آموزش و تجهیز برخی از شهروندان ایرانی است. این دفاتر زیر نظر سازمان سیا و پنتاگون فعالیت می‌کردند. اسناد می‌گویند، این دفاتر به سرشاخه‌هایی در تهران وصل بوده‌اند و از طریق این سرشاخه‌ها، نخبگان را در حوزه‌های مختلف را شناسایی کرده و به این دفاتر می‌کشاندند و در نهایت از آنها به ‌عنوان پیشتازان تحول در نظام سیاسی ایران در پروژه فروپاشی از درون مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ علاوه بر دفاتر ویژه، برخی از سفارتخانه های غربی به جمع‌آوری اطلاعات حساس، ارتباط هدفمند با برخی از مراکز نظام، برگزاری جلسات با بعضی از نخبگان سیاسی در جامعه ایران مشغول بودند. بعضی از عوامل سفارتخانه‌های غربی درآشوب‌های خیابانی بازداشت و محاکمه شدند.»

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا در گزارش خود که برای رؤسای کنگره و مجلس سنای آمریکا ارسال می کند، اعلام کرد که از شبکه های تلویزیونی ماهواره ای، شبکه های اجتماعی در اینترنت از جمله توییتر و فیس بوک برای ایجاد ناآرامی و هدایت اغتشاشگران در انتخابات 1388 استفاده کرده‌اند.

وی در فرازی از گزارش خود گفت: به توییتر دستور دادند که تعمیرات فنی را تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران به عقب بیاندازد تا اخلالی در ارتباط با معترضان انتخاباتی ایران پدید نیاید. کما اینکه تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی یک هفته قبل از زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران برنامه های خود را از 6 ساعت در روز به 24 ساعت در روز افزایش داد و از ظهر روز 22 خرداد روز انتخابات گزارش‌های پی در پی مبتنی بر تقلب گسترده در انتخابات و در عین حال پیروزی قطعی یکی از کاندیداها را مخابره می‌کرد. این تلاش‌ها از 11 شب روز انتخابات تشدید شد.

* پشتیبانی آمریکا از براندازی نرم جمهوری اسلامی

به گفته وی همچنین دولت آمریکا به منظور پشتیبانی از برنامه براندازی نرم در ایران، فرکانس های ماهواره ای جدیدی را پیش بینی نمود تا از قبل بر انسداد فرکانس های امواج پخش اخبار پیش دستی نماید. همچنین یک مسیر اینترنتی حفاظت شده و منحصر به فرد برای ایرانی ها تعبیه گردید تا تصاویر ویدئویی خود را به شبکه خبر فارسی صدای آمریکا ارسال کنند.

نایینی تصریح کرد: خدمات وب سایت «توییتر» نیز به صفحات وب سایت «فیس بوک» و وبلاگ ها افزوده شد. به زعم دشمن نقش توئیتر در ناآرامی‎های ایران آنقدر محسوس بود که موسسه آمریکایی صلح از اندیشکده‎های آمریکایی اعلان می دار حوادث پس از انتخابات ایران نمونه بارز کارکرد موفق شبکه‎های اجتماعی است.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی با بیان اینکه از ماه‌ها قبل از انتخابات 88 ایجاد شبکه های اجتماعی در فضای سایبری و ایجاد شبکه های جدید تلویزیونی از جمله VOA  و BBC فارسی در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد:‌ بررسی فعالیت‌های خبری شبکه تلویزیونی ‏CNN‏ در روزهای پس از انتخابات نشان می‌دهد این شبکه تمام ‏توان خود را در جهت بهره‌برداری از اغتشاشات بسیج کرده است. گردانندگان ‏CNN‏ با قطع برنامه‌های عادی ‏به طور ویژه به انعکاس تحولات ایران پرداختند. ‏این شبکه حتی پا را فراتر گذارده و به آموزش اغتشاشگران روی آورد.

‏وی گفت: جستجو گر گوگل بلافاصله پس از انتخابات، نرم افزار مترجم خود را فعال نمود تا امکان ترجمه پیام های فارسی به زبان های دیگر، و یا از زبان های دیگر به فارسی، را فراهم سازد؛ اقدامی که قرار بود چند ماه بعد صورت گیرد. شش روزنامه پرتیراژ و مطرح غربی از جمله نیویورک تایمز، واشنگتن پست، نیوزویک و تایمز در طول فقط دو ماه پس از انتخابات، بالغ بر60 مقاله و گزارش تحلیلی را به حوادث بعد از انتخابات ایران اختصاص می دهند.

نایینی با بیان اینکه میدان دادن به جریانات ضد انقلاب توسط جریان فتنه، اعم از سلطنت طلب، بهایی،‌ منافقین و اراذل و اوباش و حضور این گروه افراد در اردوکشی های خیابانی از نتایج عملکرد جریان فتنه بود که اوج آن در حرمت شکنی روز عاشورا ظاهر شد،‌افزود: جریان فتنه و ضد انقلاب، با شعارهای خود در روز قدس (شعار نه غزه،‌ نه لبنان) و حرمت شکنی های روز 13 آبان و 16 آذر ( با شعارهای حمایت از آمریکا و پاره کردن عکس حضرت امام خمینی رضوان الله علیه و حرمت شکنی بزرگ عاشورا (آتش زدن خیمه امام حسین(ع) و رقص و پایکوبی در خیابان ها) ماهیت ضد دینی و ضد انقلابی خود را نشان دادند.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی تاکید کرد: حرمت شکنی روز عاشورا و حمایت سران فتنه از اراذل و اوباش صبر مردم خداجوی را به سرآورد و مردم عاشورایی با حضور پرشور خود در راهپیمایی بی نظیر 9 دی 1388، انزجار خود را از توطئه مشترک آمریکا و جریان فتنه نشان داد.

* عوامل زمینه ساز حماسه 9 دی

وی با بیان اینکه چهار عامل را می توان بعنوان عوامل زمینه ساز حماسه 9 دی  و مهار فتنه 88 مورد توجه قرار داد‌، گفت: ایمان و باورهای اعتقادی مردم، مدیریت مقام معظم رهبری در مهار فتنه، بصیرت ملت ایران و عاشورای حسینی از عوامل اصلی است.

 نایینی تصریح کرد: مدیریت مقام معظم رهبری مهم ترین عامل آفرینش حماسه 9 دی و مهار فتنه بود. مقام معظم رهبری با آشکارسازی ماهیت فتنه، با بهره گیری از راهبرد مقابله نرم و قدرت مردمی نظام، انرژی و ظرفیت جامعه را به جریان انداخت و با مدیریت مردمی و انقلابی بساط فتنه را جمع کردند. پیام ها، بیانات و تبیین های ایشان اثرات شگرفی داشت و ملت ایران را برای آفریدن حماسه پرشکوه بدون دعوت و فراخوان رسمی برانگیخت.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی اضافه کرد: مقام معظم رهبری جریان فتنه را با ظرافت و هوشمندی در شرایطی که برخی ناامید بودند از طریق کار تبیینی، مرحله به مرحله و با  ریزش در بدنه فتنه، مردم را برای آفریدن یک حماسه بزرگ با همبستگی ملی آماده کرد، در 9 دی قدرت و ظرفیت عظیم اجتماعی یکبار دیگر به نمایش گذاشته شد.

نایینی افزود: سیاست و خط مشی رهبری در طول  فتنه، جذب حداکثری و دفع حداقلی و تلاش برای برگشت افرادی که روزی جزء نظام بودند به دامن نظام و جدا کردن خط آنها از آمریکا و ضد انقلاب بود. لیکن متأسفانه سران فتنه نخواستند به این کشتی نجات وارد شوند و با ادامه هم صدایی و همراهی با پروژه آمریکایی نشان دادند که به اصول نظام پایبند نیستند.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی ادامه داد: در مقابله با فتنه و خلق حماسه 9 دی قدرت مردمی نظام به عنوان منبع قدرت نرم ظهور و بروز یافت. جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر اراده ملت است. بصیرت و بیداری ملت ایران عامل مقابله با چالش ها و تهدیدات مختلف بوده است. مردم در همه عرصه ها آفرین بوده اند در هر شرایطی همانند 9 دی که نیاز به حضور بوده با بصیرت و اقدام خود گره های بزرگ را باز کرده اند و از انقلاب و نظام دفاع کرده اند. در واقع زمانی که عمق و ابعاد فتنه به تدریج آشکار شد، ملت ایران برانگیخت و با خروش عاشورایی خود بساط فتنه و عاشورا ستیزان را جمع کرد.

وی تاکید کرد: 9 دی روز حماسه و پیروزی ملت بصیر بود. حرکت مردم مبتنی بر نگرش عاشورایی بود. مردم ایران در سخت ترین شرایط از کربلا، عاشورا و ابی عبدالله الحسین(ع) قدرت گرفته اند و درون مایه همه حرکت های مردم عاشورای حسینی بوده است. واقعیت این است هیچ رویداد و حادثه ای نمی توانست مثل حادثه روز عاشورا ملت ایران را در 9 دی به حرکت درآورد. بنابرایـن احساسی که در 9 دی بـه جریـان افتاد با روح عاشورایی در آمیخته شد. عاشورا ستیزی، پرده دری و حرمت شکنی ها در روز عاشورا مردم را به این رساند که با یک جریان منحرف از جنس لشکر ابن زیاد روبرو هستند که همزمان با شهادت ابی عبدالله الحسین (ع) و یاران آن حضرت پرچم های عزای آن حضرت به آتش کشیده می شود.

* 9 دی؛ قیام عاشورائیان علیه عاشورا ستیزان

نایینی گفت: وقتی مسأله امام حسین(ع) و عاشورا به میان آمد این تحرک عمومی و حرکت عظیم بوجود آمد. آمیخته شدن حرکت فتنه با عاشورا ضربه به فتنه را نهایی کرد. جریان فتنه به عاشورا ستیزی رسید، عاشورائیان بساط فتنه را جمع کردند. دشمن در طول تاریخ همیشه با عاشورا، شور حسینی و فرهنگ شهادت مشکل داشته است.

وی تاکید کرد: «در واقع قیام مردمی 9 دی روز رسوایی فتنه گران عاشورا ستیز بود. 9 دی قیام عاشورائیان علیه عاشورا ستیزان بود. 9 دی یک قیام ملی و مردمی بود.9 دی حرکت ولایت مدارانه مردم ایران برای دفاع از نظام و رهبری بود.9 دی ختم غائله فتنه توسط حرکت خودجوش مردم بود.در 9 دی دشمن از جریان فتنه مایوس شد.»

نایینی با تاکید بر اینکه پیام 9 دی این بود که در نظام جمهوری اسلامی ایران امکان فروپاشی از درون نیست و به همین خاطر پروژه انقلاب رنگی در 9 دی رنگ باخت، گفت: در 9 دی همه کسانی که در 22 خرداد رای داند، آمدند. آن روز برای دفاع و حمایت از کاندیدای خاصی نبود. شعارهای ملت ایران در9 دی مشخص کرد که مردم به هیچ جناحی گرایش ندارند و صرفاً دفاع از انقلاب و رهبری هدف آنهاست.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی افزود: آنچه باید از فتنه 88 عبرت گرفت، این است که به برکت ولایت و رهبری می توان از پیچیده ترین فتنه ها عبور کرد.قیام مردمی 9 دی دفاع از ولایت و قانون بود.

به گفته وی قیام مردمی نهم دی به تعبیر مقام معظم رهبری” یکی از قله های فراموش نشدنی”، ” حرکت برخاسته از بصیرت”، ” شناختن موقعیت و حضور در لحظه های مورد نیاز”، حرکتی در فضای غبارآلود”،” حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی” در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

نایینی عنوان کرد: 9 دی یک قله است و خاطره بسیار خوبی را در ملت ایران برجای گذاشته است. بزرگداشت قیام مردمی 9 دی را نباید در اقدامات تبلیغی کم تاثیر و شعاری و انتشار تیترهای نامناسب نشریات تنزل یابد.هیچ اقدامی نباید کار بزرگ مردم را تحت الشعاع قرار دهد.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی متذکر شد: متاسفانه برخی این حماسه بزرگ را نادیده می گیرند. همان کسانی که به فتنه اعتقاد نداشتند و برخی دیگر با اهدافی به مصادره آن می پردازند و به خودشان در خلق این حماسه جایزه می دهند.

نایینی در ادامه تصریح کرد: «فلسفه ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بزرگداشت یک خاطره ملی است. همچنانکه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد در سال قبل فرمودند؛” 9 دی حادثه کوچکی نبود، بلکه یک حرکت عظیم و ماندگار، شبیه حرکت های بزرگ ملت ایران در روزهای اول انقلاب بود.”»

وی ادامه داد: مقام معظّم رهبری بر ممکن‌بودن خلق حماسه نهم دی با اراده‌های انسانی صحه گذاشتند و فرمودند: ” دست خدای متعال، روح ولایت و روح حسین‌بن‌علی(علیه‌السلام) در لحظه لحظه آن حماسه ماندگار دیده می‌شد.” لذا نهم دی سال 1388 به عنوان روز « روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد؛ چراکه مردم در نهم دی، حجت را بر همه تمام کردند.

نایینی با بیان اینکه درحماسه نهم دی، وحدت و یکپارچگی ملت ایران آشکار و دشمنان انقلاب اسلامی به عظمت آن اعتراف کردند، افزود: در 9 دی قدرت بسیج گری نظام جمهوری اسلامی یک بار دیگر برای نظام سلطه آشکار شد. در هیچکدام از نظام های موجود جهان و در هیچ دوره تاریخی در ایران این قدرت بسیج گری دیده نشده است و 9 دی نشان داد نظام جمهوری اسلامی از اعتماد مردمی فوق العاده برخوردار است.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی افزود: حضور بارز نسل سوم انقلاب اسلامی در خلق حماسه نهم دی، آن حماسه را ماندگار کرد. و نشان داد در دهه چهارم و در مقابله با چالش های پیچیده دشمن، نظام جمهوری اسلامی از سرمایه عظیم اجتماعی( با همان احساس و عظمت ابتدای انقلاب اسلامی) برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پیام 9 دی این بود که  جوانان مهم ترین نیروی آینده ساز در تمام مناسبات سیاسی و اجتماعی هستند، گفت: نظام سلطه با پیام و مدل انقلاب اسلامی مشکل دارد و برای مهار آن از همه ظرفیت های خود بهره می گیرد. همچنان که اخیرا کلینتون وزیر خارجه آمریکا مطرح کرد؛ ایران بزرگترین مشکل آمریکا در حوزه قدرت نرم است. لذا غربی ها باید بدانند با هیچ روشی نمی تواند ” نفوذ ایدئولوژیک” جمهوری اسلامی ایران را مهار کنند.

* هدف دشمن با تشدید تحریم ها، بی ثبات سازی سیاسی و اقتصادی است

نایینی گفت: در شرایط کنونی دشمنان با راهبرد تشدید فشار، تغییر توازن قدرت نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده اند. تهدیدات چند وجهی، پیچیده و در سطوح مختلف است، هدف دشمن با تشدید تحریم ها، بی ثبات سازی سیاسی و اقتصادی و دامن زدن به نارضایتی عمومی و اجتماعی و برانگیختن گروه هایی از مردم قبل از انتخابات است. با گذشت زمان، جریان فتنه و عناصر خارج نشین آنها کاملاً خود را با سیاست های آمریکا هم جهت کردند و امروز این جریان (جنبش راه سبز امید، جـریـان فتنه و اصـلاح طلبان همـسو) همان مسیـری را طی می کنند که آمریکایی ها ترسیم کرده اند.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی با بیان اینکه آمریکا می خواهد ایران الگوی انقلاب های منطقه نباشد و جریان فتنه با بیانیه ها و نامه نگاری های خود همین خواسته را پی گیری می‌کنند، یادآور شد: آمریکا می‌خواهد با ایجاد یک جریان اعتراضی و جنبش اجتماعی در داخل کشور همراه با سیاست های تحریم و به بهانه نقض حقوق بشر و مباحث هسته ای دایره فشار داخل و خارج را برنظام افزایش دهند و جریان فتنه نیز درست همین خط را دنبال می کند.

نایینی ادامه داد: «مساله این است که در فتنه 88  پیوند دولت های غربی، ضد انقلاب و فعالان جریان دوم خرداد در یک جبهه واحدآشکار شد و با قانون گریزی و مقابله با نتیجه یک انتخابات بی نظیر، جمهوریت نظام جمهوری اسلامی را به چالش کشیدند. پس از قیام مردمی نهم دی و 22 بهمن سال 1388 توقع بود، جریان فتنه به ندای مردم گوش فرا دهد و از ستیزه جویی با نظام دست بردارد. لیکن اطلاعیه ها و بیانیه های بعدی نشان داد که آنها از هیچکدام از مواضع خود عدول نکرده اند. الان هم پس از سه سال با رصد سایت ها، محتوای بیانیه ها و نامه های احزاب دوم خردادی که در مدیریت فتنه نقش داشتند، هیچ فرقی در گفتمان و مواضع آنها با موضع گیری آمریکایی ها و ضد انقلاب ایرانی دیده نمی شود. بلکه این جریان در تشدید فضاسازی و عملیات روانی و سیاه نمایی علیه کشور توسط غربی ها و مجامع بین المللی موثر بوده‌اند.»

* فتنه 88 براندازی و یک اقدام ضد امنیت ملی بود

وی تاکید کرد: فتنه 88 براندازی و یک اقدام ضد امنیت ملی بود. عده ای در طراحی نقش داشتند، عده ای در مدیریت و عده ای هم حمایت کردند. برخی به صورت طلبکارانه، بدون پذیرش عملکرد ضد امنیتی خود انتظار دارند، خیانت جریان دوم خرداد در فتنه 88 توسط مردم و نظام نادیده گرفته شود. خیانت کسانی که هیچ تغییری در مواضع آنها دیده نمی شود. قطعا این یک مطالبه بی‌ جهت است.

نایینی افزود: تجربه نشان داده است، نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه نگران ورود گرایش‌های سیاسی مختلف در رقابت های انتخاباتی نبوده است. بلکه می توان گفت رقابتی ترین انتخابات در ایران تاکنون برگزار شده است. مساله ورود آن بخش از جریان  دوم خرداد  است که در فتنه 88  به مردم و نظام خیانت کرد، آبرو ریزی کردند، به وجهه نظام لطمه زدند، قطعاً مردم اینها را در انتخابات نمی‌پذیرند و حیات سیاسی این گروه ساختار شکن و قانون گریز پایان یافته است و ظرفیت‌ اجتماعی خود را از دست داده است.

وی افزود: « واقعیت این است که دشمن و جریان فتنه از مردم در 9 دی سیلی محکم خورد. و از خرداد سال 1389راهبرد خود را تغییرداد. راهبرد تحریم و فشاراقتصادی به مردم برای انتقام از حماسه سازان 9 دی است. تحریم و فشاراقتصادی برای خسته کردن مردم است. خسته کردن مردمی که نفس دشمن را در 9 دی گرفتند. به طور قطع مردم ایران به راهبرد جدید دشمن و جریان فتنه، ضربه ای محکم تر از 9 دی در انتخابات سال آینده خواهند زد.»

* در انتخابات 92 سیاست آمریکا باز تولید جریان فتنه است

وی گفت: اکنون انتخابات جدیدی در پیش رو است. در انتخابات 1392 سیاست آمریکا باز تولید جریان فتنه است. نظام سلطه می‌خواهد قبل از انتخابات مسئولان کشور را دچار اشتباه محاسباتی کند تا از طریق تعامل و مذاکره اهداف خودش را که قطعا تسلیم و عقب نشینی نظام جمهوری اسلامی است، تحمیل کنند. همچنین نظام سلطه و جریان فتنه با القاء ناکارآمدی نظام و برجسته کردن آثار تحریم های اقتصادی و ضعف های داخلی می خواهد مردم را ناامید و در حمایت از نظام از طریق مسائل اقتصادی و معیشتی مایوس سازد. در نهایت مشارکت مردم در انتخابات آتی کاهش یافته و یا بر نتیجه انتخابات تاثیر گذارند و دوباره آبرو ریزی کنند.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی ادامه داد: همچنان که ملت ایران، توانست جنگ تحمیلی هشت ساله را در یک شرایط کاملا نابرابر به فرصت تبدیل کند و بساط فتنه سیاسی پیچیده را با حماسه 9 دی برچیند، بطور قطع با حماسه دیگر، جنگ اقتصادی را با استفاده ازشعار امسال به انقلاب و دگرگونی اقتصادی تبدیل خواهد کرد و با انتخاباتی پرشور در سال 1392 همه محاسبات دشمن را در هم خواهد ریخت.

وی گفت: فلسفه ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی یادآوری یک رویداد تاریخی بی نظیر است. کمک به تبیین یک حرکت مردمی بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی است. ستاد تلاش می کند تا روح حرکت مردم و حرف اصلی مردم در 9 دی، مورد غفلت قرار نگیرد. نقش اصلی را در ماندگاری این حماسه خود مردم دارند.

نایینی تصریح کرد: هدف اصلی در ستاد، تبیین و ترویج پیام های یوم الله نهم دی است. آشکار سازی ابعاد این حماسه، مدیریت و هماهنگی فعالیت های مردمی، توجه دادن سازمان ها و نهادهای فرهنگی به این رویداد مهم تاریخی و بستر سازی برای توسعه تولیدات تبیینی و توجیهی با بهره گیری از ظرفیت های مختلف رسانه ای، هنری و فرهنگی.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی تصریح کرد: از رسانه ها و نخبگان کشور انتظار است، در فرصت بزرگداشت 9 دی، ماهیت جریان فتنه و قیام ملی و مردمی 9 دی را تبیین نمایند. از ظرفیت 9 دی برای نیاز فعلی کشور در مواجهه با فشار ها و تهدیدهای جدید استفاده شود.

وی با بیان اینکه بر اساس توصیه های مقام معظم رهبری در دیدار با ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی، رویکرد و سیاست بزرگداشت این حماسه، تبیینی و تحلیلی است،‌ با اشاره به محورهای تبیینی مورد تاکید در راستای بزرگداشت نهم گفت: توجه به لایه‌های عمیق پیدایش و ظهور حماسه نهم دی، تبیین زمینه های شکل گیری قیام مردمی 9 دی و علل احساس تکلیف و تهییج مردم، حرکت سیل خروشان مردم به صورت خود جوش و سراسری، تحلیل و تبیین ابعاد و پیامدهای داخلی و خارجی حماسه نهم دی و تبیین دستاوردهای 9 دی در احیاء اعتماد به نفس نیروهای نظام و انقلاب و ارتقاء ظرفیت های اجتماعی نظام در کنترل و مدیریت چالش ها و بحران ها و فاصله گرفتن اکثریت مردم از جریان فتنه دو محور این موضوع است.

نایینی با اشاره به محور سوم خاطرنشان کرد: تبیین جایگاه و نقش رهبری انقلاب در هدایت جامعه، حفظ انسجام ملی و حراست از اصول و خطوط کلی حرکت انقلاب و آشکارسازی ابعاد فتنه 88،  توجه به 9 دی به عنوان رویدادی ملی و دربرگیرنده همه اقشار، جریانات و گروه‌های معتقد به انقلاب اسلامی با مشارکت همه و رأی‌دهندگان در انتخابات دهم ریاست جمهوری اسلامی و تبیین و تشریح این موضوع که جریان فتنه جریان ضد امنیتی است و نه یک حرکت و ایده سیاسی و اجتماعی و ماهیت اقدامات انجام شده مجرمانه و براندازانه است، از محورهای دیگر است.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی با اشاره به پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی علی رغم فتنه انگیزی داخلی و فشار بین المللی (پیشرفت های صنعتی، پیشرفت های علمی، دست های فن آوری، حضور مردم در صحنه های انتخاباتی(انتخابات 1390) ارتقاء قدرت و جایگاه نظام جمهوری اسلامی در منطقه بیداری اسلامی و افول رژیم صهیونیستی در جنگ 8 روزه ادامه داد:  جا انداختن این موضوع که تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی پس از 9 دی و 22 بهمن 88 و مایوس شدن استکبار از جریان فتنه بود؛ تبیین اینکه راه پیشرفت و غلبه بر مشکلات حضور مردم در صحنه و استقامت در مقابل زیاده خواهی های دشمن است.

اهم برنامه‌های سومین سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دی 1391

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال شاهد برنامه های متنوع تر هستیم و آثار تولید شده و جدید افزایش یافته است و رویکرد تبیینی تقویت یافته است. اهم اقدامات در سومین سال بزرگداشت حماسه نهم دی عبارت است:

600 نشست تحلیلی- علمی و بصیرتی در سراسر کشور؛ شش سیر نمایشگاهی تولید شده با اهداف تبیینی.

چهار مورد جشنواره ادبی- هنری؛ تعداد120 مقاله ارائه شده به همایش های علمی؛ انجام چهل پروژه تحقیقاتی در موضوع فتنه 88 و حماسه 9 دی توسط اساتید دانشگاه ها که 37 عنوان در حال ارزیابی توسط داوران و ویراستاری علمی برای چاپ به صورت کتاب  است.

نایینی همچنین گفت: تعداد 120 عنوان پایان نامه ارشد و رساله دکتری،انتشار 95 عنوان کتاب در موضوع بصیرت، 9 دی و فتنه 88 در یک سال اخیر در سراسر کشور، 5 قطعه موسیقی، نماهنگ و کلیپ، نامگذاری اماکن جدید، 10 مورد برنامه و مستند تولیدی ویژه پخش تلویزیونی،900 اثر نمایشی(فیلم کوتاه، انیمیشن)، تهیه اشعار و تولید سرودهای مناسب، انتشار 16 ویژه نامه و صفحه ویژه در مطبوعات سراسری، چهار مورد صفحه ویژه خبرگزاری ها، تولید و تکثیر چهار نرم‌افزار جدید، فعال سازی و ساماندهی 600 وبلاک نویس فعال 9دی، تولید و انتشار 9 قطعه پوستر تولید چند بسته محتوایی برای سخنوران و بهره برداری در تولیدات فرهنگی و رسانه ای، شناسایی و معرفی حدود 60 نفر






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد