صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






باید به دنبال ایجاد حرکت‌های فرهنگی جدی در جامعه باشیم

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه باید به دنبال ایجاد حرکت‌های فرهنگی جدی در سطح جامعه باشیم، گفت: همه آموزه‌های دینی در تمام حوزه‌های فرهنگی جامعه می‌تواند موثر واقع شود.  آیت‌الله رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در نشست هم‌اندیشی روسا و معاونین و مدیران آموزشی دانشگاه‌ها […]

کد خبر : 4089 | 11:30 ق.ظ | ۵ شهریور , ۱۳۹۲

رمضانی رضا

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه باید به دنبال ایجاد حرکت‌های فرهنگی جدی در سطح جامعه باشیم، گفت: همه آموزه‌های دینی در تمام حوزه‌های فرهنگی جامعه می‌تواند موثر واقع شود.

 آیت‌الله رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در نشست هم‌اندیشی روسا و معاونین و مدیران آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان در موضوع درس «آشنایی با دفاع مقدس» در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد واحد پل‌طالشان رشت، با گرامی‌داشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: موضوع دفاع مقدس دارای ابعاد مختلفی است که نیازمند توجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه حضور اساتید تحصیل کرده برای ارائه درس دفاع مقدس بسیار مناسب است، متذکر شد: دنیای غرب به موضوع دفاع مقدس ملت مسلمان ایران توجه بسیاری می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با اذعان به اینکه دفاع مقدس دارای تحلیلی طبیعت‌گرایانه نیست، افزود: انگیزه‌های موجود در عرصه دفاع مقدس فرا طبیعی و فرا مادی بود.

آیت الله رمضانی، بسیاری از مفاهیم دفاع مقدس را الهی و معنوی دانست و تصریح کرد: انتقال برخی مفاهیم دفاع مقدس به زبان ساده بسیار سخت است و نیازمند افرادی توانمند می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه باید واقعیت‌های دوران دفاع مقدس را به خوبی نقل کرد، گفت: در تحلیل‌ها باید اطلاعات و داده‌ها کامل باشد تا بتوان مخاطبان را کاملا قانع کرد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، منطق قوی را از نیازهای بیان مفاهیم و معارف دفاع مقدس به ویژه به نسل جوان دانست و بیان کرد: در دوران کنونی با تغییر ذائقه برخی افراد مواجه هستیم و این مسئله سبب سخت شدن انتقال مفاهیم ارزشی می‌شود.
آیت الله رمضانی با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها موجود در سطح جامعه، گفت: در روایتی نقل شده است که در آخرالزمان کار جامعه به جایی کشیده می‌شود که معروف به منکر و منکر به معروف تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقال مفاهیم معرفتی و عشق به خدا برای افرادی که غرق در عشق به دنیا هستند سخت است، تصریح کرد: باید به دنبال ایجاد حرکت‌های فرهنگی جدی در سطح جامعه باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، رابطه فرهنگ و دین را طولی عنوان کرد و افزود: همه آموزه‌های دینی در تمام حوزه‌های فرهنگی جامعه می‌تواند موثر واقع شود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه باید در ابتدا برخی ذائقه‌های نادرست را در جامعه اصلاح کرد اذعان کرد: به جای سرکوب غرایض باید به دنبال اصلاح و تربیت آنها باشیم.
وی با اذعان به اینکه در حوزه سبک زندگی اسلامی جامعه آفات بسیاری وجود دارد، گفت: برای رفع این آفات باید تلاش جدی انجام شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به وجود بالغ بر فعالیت 160 شبکه تلویزیونی، ماهواره‌ای و رادیویی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: هر روز برنامه‌های مختلف فرهنگی و معارفی از این شبکه‌ها پخش می‌شود، اما بازتاب و تاثیر آن‌ها بر جامعه چندان زیاد نیست.

رمضانی با بیان اینکه در غرب رفتار و اخلاق قانونمند است، اذعان کرد: با وجود اینکه در جامعه‌ای اسلامی حضور داریم اما در بسیاری از موضوعات مشکلات وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه پیش از اصلاح جامعه باید خود را اصلاح کنیم، تصریح کرد: هنوز تأثیر پیکر پاک شهدا بر جامعه بیشتر از ساعت‌ها سخنرانی دینی است و این موضوع به سبب پاکی و خلوص شهداست که در ابتدا اصلاح را از خود شروع کردند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد