صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مساجد گیلان به کانون‌های همدلی و امور خیریه تبدیل شده‌اند

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم مساجد در کنار فعالیت‌های دینی و فرهنگی، فعالیت‌های اجتماعی و خدماتی با مشارکت اقشار مختلف مردم در هر محله است افزود: مساجد همواره محل رجوع آحاد جامعه از غنی تا ضعیف بوده و مکان مقدسی برای توجه متمکنین به محرومین و رفع نیازهای […]

کد خبر : 41089 | 10:39 ق.ظ | ۲۱ آبان , ۱۳۹۹

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم مساجد در کنار فعالیت‌های دینی و فرهنگی، فعالیت‌های اجتماعی و خدماتی با مشارکت اقشار مختلف مردم در هر محله است افزود: مساجد همواره محل رجوع آحاد جامعه از غنی تا ضعیف بوده و مکان مقدسی برای توجه متمکنین به محرومین و رفع نیازهای آنان است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در مورد نقش‌آفرینی‌های مساجد در دوره‌های مختلف تصریح کرد: مساجد در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و همچنین در شرایط حساس به‌ویژه وقوع حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی همچون زلزله، سیل و مانند این‌ها نقش آفرینی انکارناپذیری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا نیز پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت ایجاد رزمایشی برای کمک به فقرا، مساجد به قرارگاه‌های مواسات و همدلی تبدیل شده اند ابراز داشت: در ایام شیوع بیماری کرونا یک‌بار دیگر ثابت شد که مساجد بهترین سنگر برای ترویج معنویت و پرداختن به امور خیریه هستند.

اشجری با اشاره به اینکه مساجد توانستند با شناسایی نیازمندان واقعی و جلب کمک های مردمی و توزیع صحیح، نقش کلیدی خود را در رزمایش مواسات به خوبی ایفا کنند یادآور شد: شیوع بیماری منحوس کرونا موجب شد تا مساجد بیش از گذشته به مکانی برای پاسخ‌گویی نیازهای مردم و حل مشکلات روزمره آنان تبدیل شوند.

اشجری شناخت بسیار خوب ائمه جماعت و خیرین نمازگزار از معیشت مردم هر محله را متذکر شد و با تاکید بر اینکه همین امر سبب شد تا کمک‌ها به بهترین نحو به دست نیازمندان واقعی برسد اذعان کرد: با گسترش بیماری کرونا، مساجد سراسر کشور از جمله مساجد استان گیلان به کانون‌های همدلی و امور خیریه تبدیل شده‌اند.

اشجری با اعلام این موضوع که مساجد در برخی مواقع با گسترش فعالیت‌های خود در حوزه تولید ماسک، لباس‌های مورد نیاز کادر درمانی، تهیه مواد شوینده و ضدعفونی کردن سطح محلات هم نقش‌آفرینی کرده‌اند گفت: بدون شک روزهای سخت و مشکلات در سایه ایجاد اتحاد، همدلی بیشتر و انسجام روزافزون به پایان می‌رسد.

اشجری اعتماد مردم به ائمه جماعات و متولیان مساجد را عامل اصلی پیوند خیرین و مردم نیازمند و آسیب دیده از کرونا دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع سبب شده با تقویت همدلی و توزیع به‌موقع کمک‌های معیشتی از درد و رنج این روزهای اقشار ضعیف جامعه کاسته شود و روزهای خوب آینده را در سایه پیروی از منویات مقام معظم رهبری نوید دهد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد