صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آموزه‌های قرآنی به‌عنوان یک فرهنگ، گسترش و تعمیق یابد

استاندار گیلان کتاب آسمانی قرآن را نور هدایت برای مسلمانان و رحمت و روشنایی برای جویندگان حقیقت خواند و با تصریح اینکه فهم و درک معانی قرآن، از شاخص های علمی و فرهنگی جوامع اسلامی برشمرده می شود، بر لزوم تدوین یک برنامه عملیاتی برای تداوم و توسعه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد.  به گزارش پایگاه […]

کد خبر : 42434 | 8:44 ب.ظ | ۲۷ اسفند , ۱۳۹۹

استاندار گیلان کتاب آسمانی قرآن را نور هدایت برای مسلمانان و رحمت و روشنایی برای جویندگان حقیقت خواند و با تصریح اینکه فهم و درک معانی قرآن، از شاخص های علمی و فرهنگی جوامع اسلامی برشمرده می شود، بر لزوم تدوین یک برنامه عملیاتی برای تداوم و توسعه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه و روزهای پاسدار و جانباز اظهار داشت: کتاب آسمانی قرآن، نور هدایت برای مسلمانان و رحمت و روشنایی برای همه کسانی است که به دنبال حق و حقیقت هستند.

وی قرآن را تنها کتاب آسمانی دانست که از تحریف و تغییر مصون مانده و با اراده الهی؛ همان گونه که بر قلب پیامبر اعظم (ص) نازل شد، امروز در اختیار ما مسلمانان است.

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام با بسط آموزه های دینی از رهگذر آیات قرآنی، سبک زندگی اسلامی مبتنی بر معارف الهی را ترویج داد.

استاندار گیلان بیان کرد: معتقدم با تبعیت از آموزه های قرآنی؛ تقوا و پاکدامنی در جامعه فراگیر می شود و لازمست در کنار نگاه به قرآن، خواندن قرآن و حفظ آیات نورانی آن، از قرآن پیروی کنیم و فرامین آن را در زندگی و جامعه خود جاری و ساری سازیم.

وی فهم درک معانی قرآن را از شاخص های علمی و فرهنگی برای جوامع اسلامی ذکر کرد و گفت: در عین حال تاکید دارم آموزه های این کتاب آسمانی بعنوان فرهنگ، گسترش و تعمیق یابد.

دکتر زارع تداوم و توسعه فعالیت‌های قرآنی را امری لازم و نیازمند تدوین برنامه عملیاتی عنوان و خاطرنشان کرد: البته آموزش قرآن در همه اشکال و جنبه ها باید با بهترین روش‌ها و با تکیه بر مناسب ترین فن‌آوری‌ها صورت گیرد.

وی گفت: در واقع قرآن آموزی ، قرآن خوانی ، قرآن پژوهی و قرآن فهمی باید کودکی تا جوانی و از جوانی تا کهنسالی جزو جدانشدنی فرهنگ عمومی شود.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تمهید مقدمات برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی در یکصد سالگی این جنبش و یادآوری ضرورت توجه و برنامه ریزی برای برپایی نشست های کنگره بصورت حضوری و غیرحضوری به دلیل شرایط کرونایی، تأکید کرد که لازم است دبیرخانه کنگره با استفاده از ظرفیت دانشگاه های استان و نیز نخبگان علمی استان هرچه زودتر تشکیل شود.

.

https://gilan.ir/sites/default/files/99/12/27/gallery/IMG_7105.JPG

.

https://gilan.ir/sites/default/files/99/12/27/gallery/IMG_7122.JPG

.

https://gilan.ir/sites/default/files/99/12/27/gallery/IMG_7086.JPG

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد