صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







زندگی رضوی آمیخته با مهربانی است

استاد حوزه و دانشگاه سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) را الگوی مسلمانان عنوان کرد و گفت: زندگی رضوی آمیخته با رأفت و مهربانی است. حجت‌الاسلام کاظم راشدیزدی در مراسم جشن زیر سایه خورشید در مهدیه رشت اظهار کرد: ره‌آورد خادمان از بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) صفت عالیه رأفت است. وی، امام رضا (ع) را […]

کد خبر : 4253 | 11:58 ق.ظ | ۲۳ شهریور , ۱۳۹۲

راشد یزدی11

استاد حوزه و دانشگاه سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) را الگوی مسلمانان عنوان کرد و گفت: زندگی رضوی آمیخته با رأفت و مهربانی است.

حجت‌الاسلام کاظم راشدیزدی در مراسم جشن زیر سایه خورشید در مهدیه رشت اظهار کرد: ره‌آورد خادمان از بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) صفت عالیه رأفت است.

وی، امام رضا (ع) را رئوف توصیف کرد و افزود: خداوند و پیامبر(ص) انسان را به حیات طیبه دعوت می‌کنند و از زندگی پیامبر (ص) و ائمه (ع) باید سرمشق و الگو بگیریم.

راشد یزدی با بیان اینکه پیامبر (ص) با مهربانی در قلب مردم جا دارد، تصریح کرد: زندگی بدون رأفت و مهربانی مرگ تدریجی است.

استاد حوزه و دانشگاه منزل آرام را پشتوانه افراد دانست و بیان کرد: ازدواج مایه آرامش در زندگی می‌شود و فرد مجرد تکیه‌گاه ندارد.

وی با تاکید براینکه تنها عشق در ازدواج کفایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: بین دختر و پسر برای ازدواج باید الفت ایجاد شود.

راشدیزدی خواستار تلاش زن و شوهر برای انسجام زندگی شد و اظهار کرد: زندگی رضوی آمیخته با رأفت و مهربانی است.

استاد حوزه و دانشگاه به تعامل اعضای خانواده با رأفت اشاره کرد و گفت: سیره امام رضا (ع) باید به صورت عملی در زندگی مسلمانان پیاده شود.

وی بر ایجاد فضای مهربانی در خانواده تاکید کرد و یادآور شد: منزل پادگان نظامی نیست و رفتار نبوی و رضوی باید با مهربانی در خانه حاکم شود.

راشدیزدی با اشاره به ورود سالانه 30 میلیون نفر زائر به مشهد مقدس، تصریح کرد: مشهد جرم‌خیز نیست اما مجرم‌پذیر است و هر فردی اشتباهی مرتکب می‌شود به حرم امام رضا (ع) توسل می‌جوید.

استاد حوزه و دانشگاه به رفتار ائمه (ع) با فرزندان اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) با امام حسن (ع) در سن 10 سالگی مشورت می‌کردند و الگوگیری از رفتار ائمه (ع) موجب رشد فرزندان می‌شود.

وی نوازش، نرمی و رأفت در خانه را بسیار مهم خواند و بیان کرد: ضرب، شتم و ترس نباید در خانواده‌ها حاکم باشد.

راشد یزدی با تاکید براینکه خانواده رضوی نباید از همدیگر ترس داشته باشند، یادآور شد: فرزندان باید با رأفت و مهربانی با پدر و مادر رفتار کنند.

*انسان با اخلاق پرورش پیدا می‌کند

استاد حوزه و دانشگاه به تاثیر اکرام و تشویق در رفتار انسان اشاره کرد و گفت: انسان با اخلاق پرورش پیدا می‌کند.

وی بیان کلمه‌های رکیک را موجب نجس شدن خانه دانست و خاطرنشان کرد: زندگی تعاملی و شرافت‌مندانه با کلمه‌های رکیک امکانپذیر نیست.

راشدیزدی بر ابراز علاقه افراد خانواده نسبت به همدیگر تاکید کرد و افزود: اعضای خانواده رضوی باید نسبت به همدیگر اعتماد و اطمینان داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه خواستار احترام اعضای خانواده به همدیگر شد و اظهار کرد: مرد و زن در خانواده باید شریف باشند و گذشت در رفتار آنها حاکم باشد.

وی با تاکید بر جلوگیری از عصبانیت در خانواده‌ها، بیان کرد: عصبانیت ابهت مرد را خرد کرده و انسان را سبک می‌کند.

راشدیزدی عشق، اعتماد، احترام متقابل، گذشت و انصاف را از ارکان زندگی رضوی دانست و تصریح کرد: مرقد مطهر ائمه (ع) و امامزادگان (ع) در کشور لنگرهای بزرگ استحکام ایران است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد