صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی «نور و امید» در گیلان

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان، گفت: جشنواره بزرگ قرآنی «نور و امید» با مشارکت دستگاه های فرهنگی و تشکل های مردمی ماه رمضان برگزار می شود. به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد پور شعبانعلی صبح یکشنبه در جلسه هم اندیشی عملیات رمضان «ماه بندگی» با اشاره به اینکه خداوند ماه رجب را قرار […]

کد خبر : 42574 | 8:51 ق.ظ | ۲۳ فروردین , ۱۴۰۰

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان، گفت: جشنواره بزرگ قرآنی «نور و امید» با مشارکت دستگاه های فرهنگی و تشکل های مردمی ماه رمضان برگزار می شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد پور شعبانعلی صبح یکشنبه در جلسه هم اندیشی عملیات رمضان «ماه بندگی» با اشاره به اینکه خداوند ماه رجب را قرار داد تا مقدمه درک و حضور ماه شعبان را داشته باشیم، اظهار کرد: ماه شعبان و رجب برای درک توفیقات و برکات و نورانیت رمضان هستند.

وی با بیان اینکه این سه ماه عزیز، نورانی و با برکت برای درک فیض و برکات و نورانیت یک شب یعنی شب قدر مقرر شده‌اند، گفت: امیدواریم بتوانیم از برکات این سه ماه برای خودسازی و کسب فیض استفاده کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه به دلیل سو مدیریت‌ها شاهد جهش کرونا در روزهای نزدیک به ماه مبارک رمضان هستیم، افزود: مدیران نیز در نخست گام دستور به تعطیلی مساجد و محافل دینی و مذهبی در ماه رمضان دادند که این موجب گلایه سازمان تبلیغات و مردم و مؤمنان شده است.

سو مدیریت‌ها دلیل جهش ویروس کرونا

وی با بیان اینکه سو مدیریت عده‌ای سبب شده تا بسترهای لازم برای بهره مند از برکات رمضان فراهم نشود، اضافه کرد: امروز به واسطه همین سو مدیریت و بی تدبیری در راه اندازی صف‌های طویل تهیه ارزاق، حضور بدون رعایت فاصله اجتماعی در حمل و نقل عمومی و سفرهای نوروزی شاهد جهش زیاد تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور و سخت شدن زندگی مردم و کادر درمان پرستاران هستیم.

حجت الاسلام پور شعبانعلی در ادامه با اشاره به وضعیت باثبات قبل از اسفند و امیدواری مردم برای تجربه روزهای بدون کرونا، تصریح کرد: سو مدیریت و چند صدای بودن مرکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کرونا سبب شد تا چنین وضعیت در روزهای نزدیک به ماه رمضان به وجود آید.

وی با بیان اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند رعایت دستورالعمل‌ها ستاد ملی کرونا لازم و ضروری است، افزود: جامعه دینی و مذهبی و تشکل‌های دینی بیشترین رعایت و توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را در ایام مختلف همانند محرم و رمضان سال گذشته داشتند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه گلایه ما از همین سو مدیریت‌ها است، گفت: امیدواریم با تغییر تصمیم تعطیلی مساجد در ایام رمضان بتوانیم از برکات این ماه بهره مند شویم.

وی در ادامه به برنامه‌های پیش بینی شده از سوی دستگاه‌های فرهنگی برای ماه رمضان اشاره و اظهار کرد: یکی از شاخص ترین برنامه‌ها برگزاری جشنواره قرآنی «نور و امید» در ۲۵ رشته است.

بهره گیری از بیلبوردهای شهری برای نمایش آیات با مفهوم امید آفرینی

پور شعبانعلی با بیان اینکه این جشنواره با مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی استان گیلان و با حضور برادران و خواهران در همه رده‌های سنی برگزار می‌شود، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این جشنواره را در سطح ملی برگزار کنیم.

وی افزود: سازمان تبلیغات، ارشاد و اوقاف قرار نیست که برگزارکننده این جشنواره باشند این دستگاه‌ها تنها حمایت کننده هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه هر جا از ظرفیت سازمان‌های مردمی استفاده کردیم موفق عمل بوده‌ایم، تأکید کرد: نباید برنامه‌های فرهنگی را دولتی کنیم در آن صورت تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های مردمی باید وارد عمل شود، ادامه داد: همه دستگاه‌های فرهنگی نیز باید در این زمینه مشارکت کنند.

پور شعبانعلی با بیان اینکه برای ایام ماه مبارک رمضان شهرداری باید تبلیغات محیطی مناسب انجام دهد، اضافه کرد: باید از ظرفیت بیلبوردهای شهری برای نمایش آیات با مفهوم امیدآفرینی و تحقق بیانات رهبری به منظور پیام رسانی استفاده شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد