صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






سردار حق بین «مهاجر الی الله» بود و مقام شهادت دارد

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به عروج شهادت گونه سردار حق بین، گفت: اجر بی کرانه سردار حق بین به عنوان «مهاجر الی الله» با خداست، زیرا شهادت فقط در میدان نبرد نیست و اگر انسان هجرت مستدام و مستمر داشته باشد، به مقام شهادت خواهد رسید. آیت الله رسول فلاحتی در مراسم وداع و نماز بر پیکر […]

کد خبر : 42674 | 1:05 ب.ظ | ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۰

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به عروج شهادت گونه سردار حق بین، گفت: اجر بی کرانه سردار حق بین به عنوان «مهاجر الی الله» با خداست، زیرا شهادت فقط در میدان نبرد نیست و اگر انسان هجرت مستدام و مستمر داشته باشد، به مقام شهادت خواهد رسید.

آیت الله رسول فلاحتی در مراسم وداع و نماز بر پیکر سردار مجاهد اسلام «محمدعلی حق بین» که در لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان برگزار شد، با اشاره به عروج شهادت گونه این سردار رشید اسلام و مجاهد فی سبیل الله، اظهار کرد: سردار حق بین از روزی که خودش را شناخت چند باور را در خودش ایجاد کرد و همین باورها عامل شکل گیری این مراسم تشییع باشکوه است.

وی شرایط ناشی از بیماری کرونا که بر دنیا و ایران ما حاکم شده را مانع حضور حداکثری مردم شهیدپرور گیلان در مراسم وداع با سردار حق بین دانست و افزود: مردم از سرتاسر گیلان به رشت می آمدند و در معابر و خیابان ها این پیکر مطهر را تشییع می کردند تا به جهانیان نشان دهند که هنوز بیدار و اهل بصیرت هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به مجاهدت های سردار حق بین از آغازین روزهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این فرزند برومند گیلان دریافت که راه خدا و راه پیامبر و راه قرآن راهی نورانی است و هر کسی در این راه قرار گیرد به دریای بی کرانه نور می پیوندد.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه سردار حق بین همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به سپاه پاسداران پیوست، عنوان کرد: ایشان بخش عظیمی از ایام عمرش را در دفاع مقدس هشت ساله و مبارزه علیه دشمنان خانمان سوز بعثی گذراند.

وی با اشاره به جایگاه سردار حق بین در میان قوای مسلح در ایام جنگ نابرابر تحمیلی، گفت: بعد از جنگ نیز که دشمنان داخلی و خارجی از هر سو مرزهای جغرافیایی کشور را تهدید می کردند، شاهد نقش آفرینی سردار حق بین به ویژه در جبهه کردستان بودیم.

امام جمعه رشت، داعشی های حیوان صفت را ساخته و پرداخته استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل دانست و تصریح کرد: سردار حق بین سال های اخیر را در فراسوی جغرافیای ایران به نبرد بی امان با دشمنان قداره کش اسلام و قرآن پرداخت و سرانجام نشان افتخار را از رهبر انقلاب دریافت کرد.

وی با بیان اینکه سردار حق بین توانست در مسیر تعالیم اسلام و قرآن ایثار و مجاهدت از خودش نشان دهد، خاطرنشان کرد: صفحات تاریخ ما مملو از نام و نشان و قیام و مبارزات میرزا کوچک جنگلی است و این سردار رشید اسلام نیز همچون میرزا کوچک شهادت گونه عروج کرد و در تاریخ انقلاب ماندگار شد. بی تردید راه مجاهدت گونه این عزیز نیز الگویی برای نسل معاصر و همه نسل های آینده تاریخ این مرز و بوم خواهد بود.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به آیه «وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ ۗ»، تصریح کرد: اجر بی کرانه سردار حق بین به عنوان «مهاجر الی الله» با خداست، زیرا شهادت فقط در میدان نبرد نیست و اگر انسان هجرت مستدام و مستمر داشته باشد، به مقام شهادت خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه نشان افتخار ذره ای در ابعاد روحی سردار حق بین تاثیر نکرد، گفت: درجه و مدال چیزی نبود که برای ایشان فخرآفرین باشید، زیرا همواره ایثار و جهاد در راه خدا و مبارزه بی امان علیه مستکبران در سایه الله را عامل ماندگاری می دانست.

وی با اشاره به تواضع و خستگی ناپذیری سردار حق بین در مجاهدت فی سبیل الله، یادآور شد: نام سردار حق بین همچون شهدای اسلام و انقلاب در آسمان جمهوری اسلامی فروزان است

امام جمعه رشت، سردار حق بین ها را تربیت شده مکتب حاج قاسم سلیمانی دانست و اضافه کرد: سردار حق بین انسانی متعالی و مجاهد بود و درود و سلام بر پدران و مادرانی که اینگونه سرداران و مجاهدانی را تربیت کردند و الگوی جامعه بشری قرار دادند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد