صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حقیقت تقوا نتیجه مهم ماه رمضان برای انسان است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حقیقت تقوا نتیجه مهم ماه مبارک رمضان برای انسان است، گفت: تقوا در رأس فضائل انسانی است. آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی در گفت وگو با ایسنا به مناسبت ماه مبارک رمضان، با اشاره به اینکه این ماه، بهترین ماه برای تربیت است، اظهار کرد: مومنان […]

کد خبر : 42709 | 8:03 ق.ظ | ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۰

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حقیقت تقوا نتیجه مهم ماه مبارک رمضان برای انسان است، گفت: تقوا در رأس فضائل انسانی است.

آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی در گفت وگو با ایسنا به مناسبت ماه مبارک رمضان، با اشاره به اینکه این ماه، بهترین ماه برای تربیت است، اظهار کرد: مومنان در این ماه باید خود را در بخش‌های مختلف تربیت کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قوای غضب، شهوت، عقل و حسد باید تعدیل شود، افزود: از جمله قوای مهم، شهوت است که باید تعدیل شده تا انسان به عفت و پاکدامنی برسد.

وی عفت‌ورزی حضرت یوسف(ع) را دلیل رسیدن به جایگاه برتر این حضرت دانست و تصریح کرد: هر جا عفت‌ورزی باشد، جایگاه انسان به لحاظ فردی رشد می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در جوامع بشری به ویژه برای نسل جوان نباید بستر و زمینه فسق و فجور وجود داشته باشد، تاکید کرد: در دعای روز دوازدهم ماه رمضان، از خدا عفت و پوشانیدن گناهان را طلب می‌کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در روایات آمده، اگر انسان عفت، پاکی و پاکدامنی را پیشه کند، به جایگاه فرشتگان الهی می‌رسد، افزود: همچنین در روایات آمده که اگر کسی عفیف باشد، جایگاه نبوت پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان این ویژگی را دارد که انسان کاری کند تا به او الهام شود، افزود: پاکی و پاکدامنی سبب می‌شود تا عمل انسان رشد پیدا کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه فکر، اخلاق و عمل، شخصیت انسان را می‌سازد، تصریح کرد: اگر انسان عفت و پاکی داشته و به این سمت برود، همه خصلت‌های خوب آن، رشد پیدا می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق فرمایش امیرالمومنین(ع)، عفت، سبب تضعیف شهوت می‌شود، خاطرنشان کرد: عفت همچنین انسان را مالک نفس خود کرده و او را به قناعت می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید تربیت نفس خود را جدی بگیرد و امیر خود شود، اظهار کرد: بهترین انسان‌ها کسی است که امیر بر نفس شود.

آیت‌الله رمضانی بیان کرد: انسان اگر مالک بر هوا وهوس شود، می‌تواند خود و جامعه را رشد دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه حقیقت تقوا نتیجه مهم ماه مبارک رمضان برای انسان است، خاطرنشان کرد: تقوا در رأس فضائل انسانی است.

وی با اشاره به اینکه تقوای الهی، ظرفیتی در انسان ایجاد می‌کند که از علم و نورایت حق استفاده کند، اذعان کرد: انسان باید ظرفیتی در خود ایجاد کند تا بتواند دعاها را درک نماید.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد