صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بصیرت، عنصر سازنده و جامعه ساز انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی اشجری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، با اشاره به قانون‌شکنی و قانون‌گریزی جریان فتنه اظهار کرد: قانون‌شکنی پدیده‌ی مذمومی است، هیچ‌کس حاضر نیست از جانب افراد یک جامعه به عنوان قانون‌شکن شناخته شود زیرا اگر قانونی نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، آن‌هم وقتی از ناحیه کسانی که خود را داعیه‌دار قانون‌مداری معرفی می‌کردند.

کد خبر : 428 | 8:51 ق.ظ | ۹ دی , ۱۳۹۱

13910623000068_PhotoAمسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بصیرت را عنصر سازنده، پرنشاط، جهت‌بخش و جامعه‌ساز انقلاب اسلامی دانست و گفت: اصلاً پیدایی انقلاب اسلامی و حرکت حضرت امام خمینی(ره) بر عنصر بصیرت بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی اشجری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، با اشاره به قانون‌شکنی و قانون‌گریزی جریان فتنه اظهار کرد: قانون‌شکنی پدیده‌ی مذمومی است، هیچ‌کس حاضر نیست از جانب افراد یک جامعه به عنوان قانون‌شکن شناخته شود زیرا اگر قانونی نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، آن‌هم وقتی از ناحیه کسانی که خود را داعیه‌دار قانون‌مداری معرفی می‌کردند.

وی با بیان این‌که این افراد قانون را تا آنجا قبول داشتند که منافع گروه و حزب آنها را تأمین می‌کرد و از آن به بعد دیگر قانون نیست بلکه استبداد است، گفت: داستان وقوع فتنه انتخابات سال 88 پدیده پیچیده‌ای است بنابراین نمی‌توان آن را با چند جمله بیان کرد. از غائله سال 78 در جریان کوی دانشگاه به مدت ده سال کار شده بود. آن غائله مرحله تست‌زنی کودتا بود، چیزی شبیه جریان طبس، اما همانطوری که باد در صحرای طبس، مأمور شد تا پوزه متجاوزان آمریکایی را به خاک بمالد، افراطی‌گری، قانون‌گریزی و قانون‌شکنی داعیه‌داران به اصطلاح جامعه مدنی، باعث شد تا خشم ملت دامن آنها را بگیرد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: در قانون‌شکنی فتنه‌گران همین بس که فرمایشات مقام معظم رهبری در اولین نماز جمعه بعد از انتخابات فصل‌الخطاب تمام گروه‌های سیاسی شد، اما آنها در برابر فرمایش رهبر معظم انقلاب که همه گروه‌ها را به پیگیری خواست و دیدگاه خود از راه قانونی دعوت کرده بودند، ایستادند و جواب مردم در برابر کسانی که مقابل این انقلاب بایستد تکلیفش معلوم است. چه هلاکتی بالاتر از اینکه فتنه‌گران منفور ملت شدند.

وی با بیان این‌که نخستین روز پایان جنگ تحمیلی هشت ساله، اتاق جنگ نرم در سیا و سازمان موساد اسرائیل تشکیل شد، افزود: آنها در مرحله‌ی نخست با امواج به مقابله با انقلاب برخاستند، مدتی بعد عقبده‌ی امواج را با نیروهای خود فروخته نظیر منافقین تجهیز کردند و در گام بعد عناصر سست بنیاد و کم دانش و ظاهرگرا را به عنوان طعمه جلو فرستادند.

اشجری افزود: دشمنان و طراحان جنگ نرم دریافته بودند که تا هجمه خطی و هجمه‌ی جامعه‌ی هدف یک رأس و رهبر نداشته باشد محکوم به شکست خواهد بود، بنابراین در فرآیندی سی و اند ساله پس از انقلاب با بازخوانی عملکرد افراد متعددی از درون نظام به دنبال کسانی بودند که چند ویژگی را دارا باشند تا بتواند به عنوان رأس فتنه نامیده شوند، این افراد شامل کسانی بودند که مبانی ولایت فقیه را در عمل مورد تردید قرار داده بودند و اهمیتی برای مردم قائل نبودند، آنها هیچگاه ملت را ولی نعمت انقلاب نمی‌دانستند.

وی یادآور شد: چنین افرادی کانون توجه اتاق جنگ نرم دشمن قرار گرفت و شرایطی فراهم شد تا مثلث هجمه‌ی خطی با تجهیز و بمب‌افکنی اخبار، خط‌دهی و بلواسازی توسط تلویزیون‌های بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا و در کنار رأس دیگر مثلث یعنی جامعه‌ی هدف که بخش عمده‌ای از آن به ظاهر دانشجو و جوان بودند به عنوان سرباز پیاده نظام این جریان معاند عمل کنند و افرادی هم به عنوان کانون فتنه انتخاب شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، بصیرت را عنصر سازنده، پرنشاط، جهت‌بخش و جامعه‌ساز انقلاب اسلامی دانست و افزود: اصلاً پیدایی انقلاب اسلامی و حرکت حضرت امام خمینی(ره) بر عنصر بصیرت بوده است، حضرت امام در آغاز نهضت هیچگاه دستور مبارزه مسلحانه با رژیم شاه را ندادند، تمام همت ایشان بر عنصر بصیرت‌بخشی ملت بوده است تا مردم اگر آگاه شوند، خودشان تصمیم بگیرند.

اشجری در ادامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز وجه تمایز انقلاب اسلامی را همین عنصر بصیرت می‌دانند، گفت: امروزه بیداری اسلامی منطقه در هر جایی وقتی با عنصر بصیرت همراه باشد منجر به سقوط مستبدین می‌شود و با تحلیل شخصیت سران فتنه 88 و گفت‌وگوهای آنها متوجه خواهیم شد که سخنان آنها از موضع دلسوزی و ساخت جامعه و کشور نیست، بلکه با ایجاد بلوای بعد از انتخابات شرایطی را فراهم کردند که بر حسب پیش‌بینی‌های اتاق جنگ نرم دشمنان خارج نشین می‌بایست منتج به خواسته‌های از پیش طراحی شده شود.

وی افزود: وقتی پیش‌بینی‌های دشمنان محقق نشد، خوی استبدادی آنها نمایان شد، دستور تخریب اموال عمومی و هتک حرمت عاشورای حسینی(ع) را صادر کردند و شرایطی را فراهم کردند که دشمن شادکن بود. از این رو مردم با آگاهی از شگردهای دشمنان و عنایت به نیات شوم سران فتنه از آنان بی‌زاری جستند و نه تنها فتنه 88 را مهار کردند، بلکه زمینه‌ای را فراهم کردند تا جنگ نرم نیز به کُما برود و در برابر اراده مردم مرعوب شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان افزود: مردم، بیداری خویش را مرهون قرآن و اسلام و مدیون رهبر حکیم و فرزانه انقلاب هستند، اینگونه نیست که در یک شب بصیرت مردم پدید آمده باشد، بصیرت امر مقدسی است که در نهم دی ماه سال 88 آشکار شد و بساط فتنه‌گران را برچید. اما نباید غافل باشیم که بساط فتنه کلّا جمع شده است؛ آنهایی که کینه این ملت را به دل دارند می‌خواهند از مردم انتقام بگیرند اما همچنان ترس از حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب در دل آنهاست.

اشجری خاطرنشان کرد: این بصیرت ملت است که فتنه‌ها را مهار کرده است، بصیرتی که محصول رشد انقلابی آحاد ملت در پیروی از منویات مقام معظم رهبری است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد