صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اگر جهاد و مقاومت نباشد ظلم و بی عدالتی جامعه بشری را فرا می‌گیرد

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مقاومت را عامل عزت جامعه دانست و اظهار کرد: اگر مقاومت نباشد ذلت و خواری جامعه بشری را فرا می گیرد، یعنی با ترک مقاومت عدالت و اخلاق از بین می رود و حقوق بشری پایمال می شود. آیت الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) امشب در مراسم استانی بزرگداشت روز جهانی […]

کد خبر : 42807 | 11:59 ب.ظ | ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۰

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مقاومت را عامل عزت جامعه دانست و اظهار کرد: اگر مقاومت نباشد ذلت و خواری جامعه بشری را فرا می گیرد، یعنی با ترک مقاومت عدالت و اخلاق از بین می رود و حقوق بشری پایمال می شود.
آیت الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) امشب در مراسم استانی بزرگداشت روز جهانی قدس که در مصلای امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار شد، با تاکید بر لزوم اهتمام مسلمانان نسبت به مسئله روز قدس شریف، اظهار کرد: روز قدس هر سال نه فقط در ایران اسلامی، بلکه در اقصی نقاط دنیا باشکوه خاصی برگزار می شود و این موضوع برای حاکمیت استکبار روشن و واضح است.

وی مقاومت را تنها گزینه برای قدس و ملت فلسطین دانست و افزود: برخی گمان می کنند که مذاکره درباره مسئله قدس سودبخش و در راستای منافع ملی است، اما این خیالی بیش نیست، زیرا فلسطین متعلق به فلسطینیان است و آوارگان فلسطینی باید به سرزمین خود بازگردند و اشتغالگران باید اخراج شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، با بیان اینکه ملت فلسطین باید در سرنوشت خویش حضور داشته باشد، گفت: فلسطینیان این حق را دارند که در حاکمیت سرزمینشان نقش داشته باشند تا مورد توجه و احترام قرار گیرند.

آیت الله رمضانی، با اشاره به تاکید آیات و روایات درباره مفهوم مقاومت، اضافه کرد: در حوزه احکام بیشترین آیات درباره جهاد و مقاومت است و حدود ۴۰۰ آیه با این مضمون داریم. قرآن کریم حتی برخی از جنگ ها را بر می شمارد و عوامل و نتایج آن را بررسی می کند و از فلسفه و فضیلت جهاد و مقاومت سخن می گوید.

وی با بیان اینکه برخی مقاومت را ناسازگار با روح حاکم بر شریعت می دانند، عنوان کرد: از آنجایی که اسلام دین رحمت است، برخی معتقدند که مقاومت با روح اسلام منافات دارد و گاها آن را مخالف روح اخلاق می دانند.

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به تاکید روشنفکران غرب و شرق مبنی بر لزوم برداشته شدن آیات مربوط به جهاد و مقاومت و صلح محور شدن اسلام، گفت: هدف قرآن از تبیین مسئله جهاد و مقاومت برای استبداد و کشورگشایی و استعمار و استثمار و خودکامگی و سلطه جویی و سلطه گری نیست؛ البته در طول تاریخ جنگ هایی با هدف سلطه جویی و کشورگشایی اتفاق افتاده و برخی با استفاده از همین جنگ ها می خواهند اسلام را دین خشونت معرفی کنند، اما در جریان جنگ جهانی دوم بیش از ۱۰۰ میلیون انسان کشته شد.

وی با بیان اینکه در مقاومت روح توحید وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای اینکه بشر به سمت سعادت برود، باید پایگاه های توحید را مورد توجه قرار دهد لذا مقاومت برای مقابله با تعدی و تجاوز و خودکامگی و رهایی بشر از ظلم و ستم و خارج کردن مستضعفان عالم از سیطره ظلم جهان استکبار است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، اصل مقاومت را برای مقابله با جریان استکبار دانست و یادآور شد: مقاومت منافاتی با رحمت الهی ندارد، بلکه در ذیل رحمت الهی تعریف می شود. در واقع مقاومت در اسلام برای این است که جامعه بشری از عدل برخوردار و از تعدی و تجاوز ظالمان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اگر میدان و جهاد و مقاومت نبود، ظلم و ستم و بی عدالتی و تبعیض کل جامعه بشری را فرا می گرفت، ادامه داد: عدالت نیز در ذیل رحمت الهی تعریف می شود، یعنی عدالت با مقاومت تحقق پیدا می کند و برای مقابله با شکاف طبقاتی باید مقاومت وجود داشته باشد، در غیر این صورت فقر جامعه بشری را هلاک می کند.

آیت الله رمضانی، مقاومت را عین رحمت و اخلاق دانست و بیان کرد: اسلام فقط به دنبال رابطه انسان با خود و با خدا نیست، بلکه توسعه ارتباطات انسانی و رابطه انسان با انسان را مد نظر دارد و لذا احکام اجتماعی کمتر از احکام فردی نیست.

وی با بیان اینکه قرآن همواره بر صلح و زندگی مسالمت آمیز بر مبنای عدل و عدالت تاکید می کند، گفت: صلح بر مبنای عدالت موجب می شود انسان ها به حق و حقوق خودشان برسند و امتیازات براساس ارزش ها و شایستگی ها باشد.

عضو خبرگان رهبری، مقاومت را عامل عزت جامعه دانست و اظهار کرد: اگر مقاومت نباشد ذلت و خواری جامعه بشری را فرا می گیرد، یعنی با ترک مقاومت عدالت و اخلاق از بین می رود و حقوق بشری پایمال می شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، صلح و عدالت را از مظلوم ترین واژگان در دوران پست مدرنینه دانست و خاطرنشان کرد: در پروتکل های ۲۴گانه صهیونیسم شعارهای فریبنده برای استعمار فرانو پیش بینی شده است لذا جریان صهیونیسم مسئله اسلام است؛ نه فقط فلسطین.

وی مقاوت اسلامی را یک اصل اصیل قرآنی دانست که بر پایه رحمت و اخلاق و حقوق بشری است و عنوان کرد: انقلابیون عالم نباید فکر کنند در دوران پساکرونا دیگر نسبت به مسئله قدس مسئولیتی ندارند، بلکه باید از فضای مجازی برای تبیین و تبلیغ روز قدس و معرفی جنایات صهیونیست ها به زبان های مختلف استفاده کنیم؛ البته مافیای رسانه ای صهیونیسم ۹۰ درصد اخبار جهان را در اختیار دارد لذا باید تلاش کنیم به لحاظ سخت افزاری نیز در حوزه تبلیغ روز قدس پیشتاز باشیم.

آیت الله رمضانی، اشغالگری را نخستین نشانه روح خودکامگی و استعمار و استکبار دانست و گفت: صهیونیسم به واسطه پشتوانه قوی ناقض حقوق بشری و قوانین بین المللی است، اما آن چیزی که روح و خوی خودکامگی، استکبار، استثمار و استعمار صهیونیسم را بر ملا می کند، تعدی و تجاوز است، زیرا صهیونیست ها نگاه ماکیاولی دارند و برای رسیدن به قدرت از هر ابزاری استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه فلسطین و قدس برای آزادی بیش از ۱۰۰ هزار شهید تقدیم کرده است، متذکر شد: روح حاکم بر پروتکل های صهیونیسم زور و تزویر است و لذا در این مسیر از اخلال در معیارهای شرعی و قانونی و استعمار فرانو استفاده می کنند.

عضو خبرگان رهبری، مثلث شوم تل آویو – ریاض – واشنگتن و عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل را فاجعه آمیزترین اتفاق تاریخ دانست و اظهار کرد: مسئله فلسطین فقط مربوط به یک منطقه از مناطق عرب نیست، بلکه با توجه به پروتکل های صهیونیسم، جریان استکبار درصدد سلطه جهانی است.

آیت الله رمضانی، با بیان اینکه نظام سلطه با وجود برخورداری از کلاک های هسته ای جمهوری اسلامی ایران را از دانش هسته ای محروم می کند، گفت: این در حالی است که ولی امر مسلمین فتوای حرمت کشتار جمعی را دارند، اما صهیونیسم هیچ حریمی برای حقوق بشر قائل نیست و می خواهد مدیریت جهانی را عهده دار شود لذا مسلمانان باید آگاه باشند و این اهتمام را نسبت به اصلاح امور امت اسلام داشته باشند.

وی مقاومت اسلامی و روز قدس را یکی از رسالت های جهانی مسلمانان دانست و بیان کرد: روح رحمت الهی و اخلاق در مقاومت وجود دارد و به حکم عقل و فطرت و براساس آموزه های قرآنی باید در برابر خودکامگی ها ایستادگی کنیم./ ایکنا

گزارش تصویری مراسم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد