صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






گیلان معطر به قدوم خدام حرم رضوی شد

همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) گیلان و شهر رشت معطر به قدوم خدام حرم رضوی شد. همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) برخی از خدام حرم رضوی وارد رشت شده، تا عطر دل‌انگیز رضوی در این شهر به مشام برسد. شب گذشته (۳۱ خرداد)پیاده راه فرهنگی رشت میزبان پرچم متبرک بارگاه رضوی در جشن […]

کد خبر : 43433 | 12:17 ب.ظ | ۱ تیر , ۱۴۰۰

همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) گیلان و شهر رشت معطر به قدوم خدام حرم رضوی شد.

همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) برخی از خدام حرم رضوی وارد رشت شده، تا عطر دل‌انگیز رضوی در این شهر به مشام برسد. شب گذشته (۳۱ خرداد)پیاده راه فرهنگی رشت میزبان پرچم متبرک بارگاه رضوی در جشن بزرگ ولادت امام رضا(ع) با حضور خدام و استقبال پرشور شهروندان بود و شمیم عطر رضوی فضا را معطر کرد.

گرچه امسال نیز شیوع کرونا بسیاری از شهرها را محروم از جشن‌های بزرگ زیر سایه خورشید کرد اما سراسر استان قدم به قدم با خادمان حضرتش عطرآگین شد تا گیلان مالامال از عشق به امام مهربانی‌ها شود.

به گفته «شفیعی ثابت» دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان، خدام رضوی از ۲۹ خرداد وارد گیلان شدند و برخی شهرستان‌ها چون تالش، لنگرود، انزلی، رشت، رودسر و سیاهکل و صومعه سرا میزبان خدام رضوی در محلات و بیمارستان‌ها هستند. امروز نیز بیمارستان‌های شهرستان رشت با حضور خدام به عطر حرم رضوی مزین می‌شوند تا بیماران از کرامات این امام رئوف بهره‌مند شوند.

مساجد نیز به همت کانون‌های فرهنگی هنری استان میزبان جشن‌های دهه کرامت بودند. در شب میلاد امام رضا(ع) زیارت امین الله و صلوات خاصه در تمامی مساجد قرائت شد تا ضمن شکرانه حماسه حضور، جلابخش دل‌ها و جان‌های عاشقان محروم از زیارت حضوری مرقد مطهر ایشان به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری منحوس کرونا باشد.

«جشن شکرانه حضور» به میزبانی بقاع متبرکه سراسر استان در شب ولادت امام رضا(علیه السلام) با پخش صلوات خاصه امام رضا(علیه السلام) و زیارت امین الله از ماذنه‌های بقاع متبرکه همراه بود و جشن‌های دهه کرامت و شب میلاد در ۲۴۰ بقعه متبرکه که دارای صحن و فضای روباز هستند برگزار می‌شود.

.

.

در شهرستان صومعه سرا نیز یک زوج جوان صومعه‌سرایی زندگی خود را زیر پرچم رضوی و با حضور خدام رضوی آغاز کردند و با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و مولودی خوانی، خادمان حرم رضوی این زوج را با توسل به پیشگاه امام هشتم (ع) بدرقه کردند.

راه اندازی کاروان‌های شادی در مناطق مختلف استان، توزیع کمک‌های مومنانه به همت مساجد و مراکز افق بقاع متبرکه، مولودی‌خوانی، نورافشانی و مسابقات مختلف فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌هایی است که به همت دستگاه‌های مختلف در دهه کرامت اجرایی می شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد