صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اجرای ۲۵۰۰ برنامه بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در کشور

نشست خبری نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، صبح امروز (شنبه ۵ تیر) با موضوع اعلام برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار شد. نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در نشست خبری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که صبح شنبه ۵ […]

کد خبر : 43508 | 7:30 ق.ظ | ۶ تیر , ۱۴۰۰

نشست خبری نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، صبح امروز (شنبه ۵ تیر) با موضوع اعلام برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار شد.

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در نشست خبری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که صبح شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰ در ساختمان مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با تسلیت درگذشت دو خبرنگار خبرگزاری های ایسنا و ایرنا و ۵ تن از سرباز معلمان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این دو حادثه به موضوع نشست پرداخت و گفت: حقوق بشر یک واژه خیلی خوب، ایده آل و همگان پسند است که با ویژگی های جهانشمول و تبعیض ناپذیر از ابتدایی ترین و اساسی ترین حقوق همه انسان ها به واسطه انسان بودن است. اگر بخواهیم به آن بپردازیم؛ تمدن غرب دارای کارنامه ای سیاه و سنگین در زمینه حقوق بشر است.

وی افزود: متأسفانه این واژه در حوزه اجتماعی و سیاسی به وسیله ای برای اهداف و اغراض شیطانی با تحریف و سواستفاده از آن تبدیل شده است. تمدن غرب دارای کارنامه بسیار سیاه و ننگین در حقوق بشر در ۵ قرن استثمار و غارت جهانیان است و در رأس همه این ناقضان حقوق بشر، شیطان بزرگ، آمریکا قرار دارد که منفورترین دولت ناقض حقوق بشر و دشمن شماره یک بشریت و حقوق بشر، چه در داخل خاک آمریکا علیه شهروندان و چه در عرصه بین الملل است؛ از قتل عام سرخپوستان در قرن ۱۹ تا سیاه پوستان، به آتش کشیدن ۸۰ زن و مرد و کودگ از فرقه داودیان، تا جنایات و کشتار در عرصه بین المللی همچون تهاجم نظامی، تحریم های ظالمانه، کشتار جمعی، طراحی کودتاها در ده ها کشور به ویزه در منطقه غرب آسیا و مشخصا در ایران اسلامی.

این مقام مسئول با اشاره به تحریم های دارو توسط دولت آمریکا برای مردم ایران در سال های اخیر گفت: اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا علیه ایران تنها محدود به سال های اخیر و در قالب تحریم های ظالمانه که مصداق نسل کشی است، نیست بلکه از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا ۱۳ آبان سال های ۱۳۴۳ و ۱۳۵۶ و کشتار دانش آموزان و دانشجویان، فاجعه ۱۷ شهریور، ۱۷ هزار شهید ترور، شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر، شهدای محراب و جنگ ۸ ساله را در برمی گیرد و با واسطه یا بی واسطه، در نقش عامل مستقیم یا حامی، آمریکا در همه این جنایات نقش داشته و می توان رد این نقش امریکا را احصا و تبیین کرد.

لطفی گفت: این ایام بیشتر برای بزرگداشت شهدای فاجعه ۷ تیر در نظر گرفته شده بود لکن در سال های اخیر برای یک هدف والاتر تغییر عنوان داده شد و بنا شد در کنار زنده نگه داشتن یاد این شهدا و ادامه راه آنها، هدف مهمتری تعقیب شود تا از این مناسبت ها و فرصت ها و وقایع دردناک برای تبیین، روشنگری و بصیرت افزایی استفاده شود تا نسل کنونی در ایران اسلامی و جهانیان ناقضان اصلی حقوق بشر را که با شعار دروغین مدعی حقوق بشر بودن، مدافعان واقعی حقوق بشر را تحت فشار می گذارند، بشناسند.

.

https://ccoip.ir/uploads/cam29932%20-%20copy.jpg

.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی هم قربانی اقدامات رذیلانه تروریستی از سوی تروریست ها و در رأس آن آمریکا قرار دارد و هم حقوق اولیه ایرانیان از سوی آمریکایی ها نقض شده است و حداقل در این سال ها همه مردم ایران آثار تحریم های ظالمانه همه جانبه آمریکا را در کنار سایر توطئه ها و فتنه ها را لمس کرده اند.

لطفی بیان کرد: این بازه زمانی یک هفته ای (۶ تا ۱۲ تیر) یک نماد و نمونه ای از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکاست که باید در یک روند سالیانه در حوزه رسانه و مجامع بین المللی و همه فرصت های پیش رو باید در حوزه حقوق بشر از آمریکا مطالبه گر باشیم و ادعای دروغین مدافع حقوق بشر بودن آمریکا را به چالش بکشیم نه اینکه صرفا به ضد حقوق بشر بودن متهم شویم و از موضع دفاع از خود وارد عمل شویم ولذا باید با دست پر و با مصادیق و اسناد غیر قابل انکار قدرت شیطانی آمریکا را به چالش بکشیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ابراز کرد: این هفته از مناسبت ۶ تیرماه ۱۳۶۰ و سوء قصد نافرجام به رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در مسجد ابوذر تهران آغاز می شود که الحمدلله این توطئه ننگین گروهک فرقان به سرانجام نرسید و امروز ما از نعمت رهبری و ولایت ایشان بهره مند هستیم. ۷ تیر ۱۳۶۰ و ۱۳۶۶ دیگر جنایت امریکایی ها علیه ایران است که در ۷ تیر ۱۳۶۰ فاجعه دردناک و هولناکی رخ داد و جمعی از مقامات رده بالای کشورمان از قوای سه گانه از جمله آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران شان با انفجار بمب در محل جلسه به شهادت رسیدند که این جنایت به دست منافقین انجام شد که امروز حامیان آنها آمریکا و غربی ها هستند و پناهگاه این تروریست های خون آشام هستند. در ۷ تیر ۱۳۶۶ نیز چهار نقطه پر ازدحام یک شهر آماج حملات شیمیایی قرار گرفت و ۸۰۲۵ نفر از بازماندگان آن حادثه همچنان در حال تحمل زجر و سختی های آن بمباران هستند و در همان دقایق اولیه این بمباران ۱۳۰ کودک و زن و مرد به شهادت رسیدند. مدعیان حقوق بشر در این فاجعه کجا بودند؟ چه دفاعی از این مظلومان کردند؟ چه اقدامی برای محکومیت این جنایت کردند؟ که البته هیچ محکوم هم نکردند.

لطفی افزود: اگرچه این جنایت به ظاهر توسط رژیم بعث صدام رقم خورد، اما آمریکایی ها جز مشوق صدام بودند؟ آیا در رأس حامیان صدام جز آمریکایی ها بودند؟ امروز هم در منطقه، فلسطین و یمن آمریکایی ها در رأس حامیان اصلی رژیم کودک کش صهیونیست ها و سعودی های جنایتکار قرار دارند.

وی بیان کرد: در ۸ تایر ۱۳۶۰ نیز سالروز ترور شهید کچویی، رئیس وقت سازمان زندان ها و اولین رئیس زندان اوین پس از انقلاب، است که یک چهره مذهبی، حزب اللهی و اخلاقی است و بیشترین نقش را در تواب سازی زندانیان سیاسی ایفا کرد و از او به عنوان «پدر توابین» نام برده می شد. جنایت دیگر شهادت شهدای محراب است که ۱۱ تیر ۱۳۶۱ که در این بازه قرار دارد شهادت آیت الله صدوقی است.

لطفی یادآور شد: آخرین مناسبت نیز اقدام بی واسطه و مستقیم آمریکا در سرنگون کردن هواپیمای مسافربری با شلیک دو موشک از ناو جنگی و به شهادت رسیدن ۲۹۰ مسافر از جمله ۶۶ کودک و ۵۰ زن، در خلیج فارس در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ بود. آمریکایی ها نه تتها از این اقدام ضد بشری اظهار شرمساری و عذرخواهی نکردند بلکه به فرمانده ان ناو و سربازان مستقر در این ناو جنگی مدال شجاعت دادند.

وی تاکید کرد: به همین خاطر از ششم تا دوازدهم تیر به نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده است. در استان ها نشست‌های مختلف و برنامه‌هایی در دو بخش آیین و تبیین برگزار می‌شود. مهم بخش تبیین است تا ادعای دروغین حقوق بشر آمریکایی به چالش کشیده شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ادامه به تبیین برنامه های این هفته پرداخت و گفت: برنامه ها در دو بخش آیینی و تبیینی است. در بخش تبیین هدف اساسی روشنگری، مطالبه گری و به چالش کشیدن ادعای دروغین آمریکا در دفاع از حقوق بشر است و در بخش آیینی نیز برنامه های نمادین برگزار می شود.

.

https://ccoip.ir/uploads/cam29889.jpg

.

 آمریکا دشمن شمار یک بشریت، منفورترین دولت ناقض حقوق بشر

وی اظهار کرد: شعار محوری این هفته نیز «آمریکا؛ دشمن شماره یک بشریت، منفورترین دولت ناقض حقوق بشر» است. امسال همچنین به خاطر چهلمین سالگرد فاجعه تیر و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب برنامه ویژه ای در نظر گرفته شده است. در این راستا در مجموعه یادمان شهدای ۷ تیر، ستاد ویژه ای شکل گرفت و بیش از ۱۴۰ اثر و یک همایش ملی در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در ۲۱ استان کشور که یا مدفن این شهداست یا شخصیت های این استان هستند، یادواره ها و آیین هایی را برگزار می کنیم و در سراسر کشور نیز بیش از ۲۵۰۰ عنوان برنامه و فعالیت تدارک دیده شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور درباره برنامه های شهر تهران گفت: مراسم اصلی روز دوشنبه، ۷ تیر، ساعت ۱۰ صبح در یادمان شهدای هفتم تیر با حضور خانواده های معظم شهدا و مقامات کشوری در سرچشمه برگزار می شود و سخنران این مراسم هم حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی است. روز پنجشنبه، ۱۰ تیر، ساعت ۱۸ نیز مراسم عطرافشانی و گلریزان مزار مطهر شهدای هفتم تیر در قطعه ۷۲ بهشت زهرا برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین نشستی برای بزرگداشت این شهدا با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی، نهادهای انقلابی و وزارتخانه ها به ویژه دستگاه ها و نهادهایی که این شهدای عزیز در آنجا خدمت می کردند برگزار می شود تا بحث تبیینی نیز انجام شود.

لطفی ابراز کرد: روز دوشنبه، ۷ تیر، به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای فاجعه بمباران شیمیایی سردشت برنامه ای در سردشت برگزار می شود. در روز ۱۲ تیر و از ساعت ۹ صبح طبق روال سال های اخیر منطقه سقوط هواپیمای مسافربری در خلیج فارس، با حضور شخصیت های کشوری و استانی گلباران می شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: مقدم بر همه این برنامه ها، ششم تیرماه در سالروز سوءقصد به مقام معظم رهبری آیین شکرگزاری نافرجام بودن ترور شخصیت نمونه تاریخ و مقام عظمای ولایت را در مسجد ابوذر تهران خواهیم داشت.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد