صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






كمال واقعی انسان در عمل به آموزه‌های دينی است

مديركل آموزش و پرورش گيلان با بيان دلايل ضرورت وجود آموزش و پرورش، گفت: سعادت در آموزه‌های دينی وجود دارد و سعادت در آموزه‌های دينی به عنوان كمال واقعی انسان در رسيدن به خدواند است.  ايوب نجف‌زاده، مديركل آموزش و پرورش استان گيلان در سومين يادواره 56 شهيد هنرستان شهيد چمران كه در سالن اجتماعات […]

کد خبر : 4351 | 9:09 ق.ظ | ۱۱ مهر , ۱۳۹۲

نجف زاد 12

مديركل آموزش و پرورش گيلان با بيان دلايل ضرورت وجود آموزش و پرورش، گفت: سعادت در آموزه‌های دينی وجود دارد و سعادت در آموزه‌های دينی به عنوان كمال واقعی انسان در رسيدن به خدواند است.

 ايوب نجف‌زاده، مديركل آموزش و پرورش استان گيلان در سومين يادواره 56 شهيد هنرستان شهيد چمران كه در سالن اجتماعات اين هنرستان برگزار شد، به ضرورت وجود آموزش و پرورش در جوامع مختلف پرداخت و اظهار كرد: وجود آموزش و پرورش در هر جامعه‌ای ضرورت دارد؛ نظام آموزش و پرورش الگوی نهادها و دستگاه‌هايی است كه به واسطه آن ميراث فرهنگی ارتقاء پيدا می‌كند و در رشد و تربيت فردی و اجتماعی تاثير گزار است.

وی با بيان دلايل ضرورت وجود آموزش و پرورش در جامعه، به سعادت انسان‌ها اشاره و ابراز كرد: خداوند انسان‌ها را خلق نمود تا به سعادت و كمال انسانی خود برسند؛ سعادت در آموزه‌های دينی وجود دارد و سعادت در آموزه‌های دينی به عنوان كمال واقعی انسان در رسيدن به خدواند است؛ لذا برای رسيدن به سعادت و كمال، پرورش و تعليم انسان نقش اساسی و مهم را دارد و انسان‌ها برای رسيدن به سعادت نياز مبرم به آموزش و پرورش دارند.

خانواده اولين مدرسه و مدرسه دومين خانواده است

مديركل آموزش و پرورش گيلان به معرفی نهادهای مرتبط در زمينه تربيت و آموزش انسان‌ها پرداخت و خانواده را به عنوان اولين نهاد در اين زمينه معرفی كرد و متذكر شد: خانواده اولين مدرسه و مدرسه دومين خانواده است؛ لذا اعتقاد ما اين است كه شهدای ما هم تحت تاثير خانواده‌های خود و هم تحت تاثير آموزش و پرورش، معلمان و مربيان و در نهايت جامعه‌ای كه در آن زندگی می‌كردند قرار گرفتند.

اين مسئول فرهنگی به فضای حاكم بعد از پيروزی انقلاب اسلامی در ايران اشاره كرد و گفت: در فضايی كه بعد از انقلاب ايجاد شد، كشور اسلامی ما محل آموزش و پرورش شد و شهدای عزيز به تأسی از آموزه‌های دينی و به پيروی از رهبری حضرت امام(ره) در راستای جنگ خود را موظف ديدند و راه رسيدن خود به سعادت را رفتن به جبهه‌ها و جنگيدن با دشمنان انتخاب كردند.

مديركل آموزش و پرورش با بيان اينكه پيمودن هر مسيری نياز به برنامه‌يزی دارد، اضافه كرد: شناخت وضعيت موجود، اولين مرحله برنامه‌ريزی است و شهدای ما در دوران دفاع مقدس برای رسيدن به كمال و سعادت وضعيت موجود را شناسايی كردند و برای رسيدن به هدف برنامه‌ريزی نمودند و به آن رسيدند.

يادواره‌ شهدا تجديد ميثاق با آرمان‌های آنان است

وی برگزاری اينگونه يادواره‌ها را تجديد ميثاق با آرمان‌های شهدا و آشنايی نسل جوان با دلاورمردی‌های شهدای جنگ تحميلی عنوان كرد و ادامه داد: امروز شناخت راه شهدا به عنوان وضعيت موجود برای دانش‌آموزان تلقی می‌شود و بر ما تكليف است راه شهدا و هدف آنان را بيشتر از اين بشناسيم تا در مسير هدايت و شهدا گام برداريم.

صفايی، مدير آموزش و پرورش ناحيه 2 رشت در ادامه اين يادواره به راز و رمز ماندگاری شهدا پرداخت و ابراز كرد: از صدر اسلام تاكنون، هر زمان كه امت از ولی و امام خود اطاعت نموده، پيروز و آن زمان كه ملت خواسته خود را به خواسته رهبر ترجيح داده، شكست خورده است؛ لذا راز و رمز ماندگاری شهدا اين بود كه خواسته‌های خود را فدای خواسته ولايت نمودند؛ بر اين اساس هركس در جهت گراميداشت ياد و نام شهدا و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت قدم بردارد در آخرت از شفاعت شهدا برخوردار خواهد شد.

همچنين جعفرزاده، نماينده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی كه خود از دانش‌آموزان اين هنرستان بود، به تبيين جايگاه و نقش اين هنرستان در دوران دفاع مقدس پرداخت و با تشريح چگونگی فعاليت هنرستان شهيد چمران در دوران دفاع مقدس، خاطراتی را از دوران تحصيل خود و دوستان شهيدش بيان كرد و گفت: اين هنرستان يكی از قطب‌های اعزام نيرو به جبهه‌ها بود؛ از اين هنرستان مردان بسيار بزرگی رشد كرده‌اند كه اولين‌شان شهدای عزيز اين هنرستان بوده‌اند.

عزت كنونی جمهوری اسلامی حاصل خون گرانبهای شهداست

وی به دلاوری‌ها و ايثارگری‌های شهدای عزيز در دوران جنگ تحميلی اشاره كرد و يادآور شد: عزت كنونی جمهوری اسلامی حاصل خون گرانبهای شهداست و ما نبايد يك لحظه شهدا را فراموش كنيم و بايد فردای قيامت پاسخگوی آنان باشيم؛ شما دانش‌آموزان بايد قدر اين هنرستان را كه در هر جای آن شهدا حضور داشته‌اند، بدانيد و در جهت كسب موفقيت‌های علمی تلاش و كوشش كنيد.

يادآور می‌شود، هنرستان شهيد چمران شهرستان رشت 56 شهيد گلگون‌كفن در راه حفظ آرمان‌های بلند اسلام، انقلاب و حضرت امام خمينی(ره) در دفاع از تماميت ارضی كشور تقديم جمهوری اسلامی ايران كرده است؛ آيين معنوی يادواره 56 شهيد هنرستان شهيد چمران رشت با اجرای برنامه‌های متنوعی از قبيل پخش كليپ، مداحی و خاطره‌گويی و… همراه بود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد