صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مردم پایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند

استاندار گیلان اقتدار را در کنار تبعیت از احکام اسلامی دانست و گفت: مردم پایه اقتدار در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. کیهان هاشم‌نیا در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی و نظامی گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: تمام نظام‌های جهان بر پایه دو مقوله مردم و خرد پایه‌ریزی شدند. وی […]

کد خبر : 4357 | 11:38 ق.ظ | ۱۳ مهر , ۱۳۹۲

هاشم نیا15

استاندار گیلان اقتدار را در کنار تبعیت از احکام اسلامی دانست و گفت: مردم پایه اقتدار در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

کیهان هاشم‌نیا در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی و نظامی گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: تمام نظام‌های جهان بر پایه دو مقوله مردم و خرد پایه‌ریزی شدند.

وی به تلاش حاکمان به قصد حکومت اشاره کرد و افزود: تمام حاکمان در جهان از حمایت مردمی صحبت می‌کنند.

هاشم‌نیا مردم‌سالاری و مردم‌گرایی را پشتوانه نظام اسلامی خواند و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ نظری از پشتوانه خرد و مردم‌سالاری برخوردار است و از نظر عملی بر پایه خرد و مردم حرکت می‌کند.

استاندار گیلان مردمی بودن را فضیلت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دانست و تصریح کرد: دشمنان به ماندگاری نظام اسلامی ایران با پشتوانه قوی مردمی اذعان می‌کنند.

وی با بیان اینکه آنارشیسم ادعای خردگرایی دارد، خاطرنشان کرد: حکومت‌های آنارشیستی ادعای اقتدار بر پایه مردم و خرد دارند و در عمل در هر دو موضوع به بن‌بست رسیدند و قدرت آن‌ها در نهایت ناشی از نیروی نظامی است.

هاشم‌نیا جمهوری اسلامی ایران را جلوه حقیقی مردم‌سالاری توصیف کرد و گفت: نظام اسلامی بر مبنای خرد و مردم با پشتوانه دین و وحی پیاده‌سازی شده است.

*امر به معروف پایه کرامت نفس در نظام اسلامی است

استاندار گیلان پیاده‌سازی کرامت نفس در نظام اسلامی را بر پایه امر به معروف عنوان کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که تلاش می‌کند نظم اجتماعی را با نهی از منکر در جامعه حاکم کند.

وی جهاد را حکم مردمی توصیف کرد و افزود: جهاد براساس اعتقاد فرد است و افراد تصمیم می‌گیرند این امر را انجام دهند.

هاشم‌نیا خرد را پایه فلسفه ایران خواند و اظهار کرد: حاکمیت بر پایه خرد ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار گیلان نظام‌سازی را نیازمند قانون دانست و تصریح کرد: اقتدار بر پایه عقل، خرد و مردم بوده و جمهوری اسلامی ایران این امر را پیاده‌سازی کرده است.

وی با تاکید براینکه نظم اخلاقی و انتظامی بر پایه مردمی در جامعه حاکم می‌شود، بیان کرد: نیروی انتظامی، ارتش، بسیج و سپاه نمونه کامل پذیرش براساس حکم حکومتی و انتظامی جامعه بر پایه عقل هستند.

*مردم شرط اصلی اقتدار در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

هاشم‌نیا مردم را شرط اصلی اقتدار در نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: هر امر و نهی باید براساس اقتدار مردمی استوار باشد.

استاندار گیلان فناوری، روزآمدی و نیروی انسانی را ابزار اقتدار جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: اقتدار در کنار تبعیت از احکام اسلامی است.

وی اقتدار مردم همراه با تبعیت از احکام اسلامی را سبب مشارکت گسترده مردم خواند و بیان کرد: امر زیبایی است که رهبر ایران طبق شرع و کرامت انسانی بر ملت حکومت می‌کند و مردم براساس شرع انجام وظیفه می‌کنند.

هاشم‌نیا نظام جمهوری اسلامی ایران را در جهان نمونه ذکر کرد و یادآور شد: شهدا امر مذکور را محقق کردند.

استاندار گیلان حفظ نظام اسلامی را با تقدیم بیش از 200 هزار شهید عنوان کرد و گفت: باید قدر نعمت نظام جمهوری اسلامی ایران را بدانیم.

به گزارش فارس، خانواده‌های معظم شهدای انتظامی گیلان و بازنشستگان این نیرو در مراسم مذکور تجلیل شدند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد