صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ملت ایران اتحاد و اقتدار خود را در گرو حمایت از مقام معظم رهبری می‌داند

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، فلسفه ایستادگی مردم در کنار رهبری را پاسداری از منافع ملی دانست و گفت: ملت ایران اتحاد و اقتدار خود را در گرو حمایت از مقام معظم رهبری می‌داند. حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در مراسم هفته بازخوانی و افشای […]

کد خبر : 43576 | 10:03 ب.ظ | ۱۱ تیر , ۱۴۰۰

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، فلسفه ایستادگی مردم در کنار رهبری را پاسداری از منافع ملی دانست و گفت: ملت ایران اتحاد و اقتدار خود را در گرو حمایت از مقام معظم رهبری می‌داند.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که ۱۱ تیرماه در مصلای امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور باشکوه و برجسته ملت ایران در انتخابات، اظهار کرد: مردم گیلان نیز با مشارکت ۵۷ درصدی برگ زرین دیگر را در دفتر انقلاب به نام خود ثبت کردند.

وی با اشاره به رخدادهای ششم لغایت دوازدهم تیرماه، افزود: ترور مقام معظم رهبری که در آن روزگار رئیس جمهور بود، توسط خرابکاران و منافقین رخ داد که این توطئه نافرجام ماند و این ذخیره الهی ۳۲ سال است که کشتی انقلاب را در اقیانوس متلاطم جهانی مدیریت می کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، شهادت شهید بهشتی و یارانش در حادثه بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین در هفتم تیر سال ۶۰، ترور آیت الله صدوقی، امام جمعه یزد در ۱۱ تیر سال ۶۱، جنایت شیمیایی صدام در سردشت در هفتم تیر سال ۶۶ و حمله ددمنشانه آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی و شهادت ۲۹۰ نفر در ۱۲ تیر سال ۶۷ را از دیگر رخدادهای این بازه زمانی دانست.

حجت الاسلام سعیدی، در ادامه به ارزیابی عملکرد ملت ایران نسبت به وصایای امام خمینی(ره) پرداخت و تصریح کرد: از آیات شریفه قرآن این چنین بر می آید که انبیای الهی همواره نسبت به میراث بعد از خود و وفاداری امت به شریعت نگران بودند.

وی از دین خدا به عنوان یک امانت الهی یاد کرد که در اختیار امت قرار دارد و خاطرنشان کرد: امت باید حافظ و پاسدار امانت الهی باشد و از دین خدا عبور نکند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) بیش از سایر انبیا نگران میراث الهی بود، اضافه کرد: «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی» دو وصیت مهم پیامبر(ص) برای امتش است تا میراث الهی را پاس بدارند، یعنی پیامبر ثمره ۲۳ سال تلاش و مجاهدت خود را در دو اصل «رهبری مطلوب» و «قانون مطلوب» خلاصه کرد.

وی کتاب الله را قانون کامل و جامع و عترت را رهبری مطلوب دانست و گفت: در کلام پیامبر(ص)، نظام دینی سه ضلع دارد که یک ضلعش رهبری الهی است که در قامت رسول الله و ائمه(ع) تجلی پیدا می کند و ضلع دیگرش شریعت الهی است لذا مردم قاعده این مثلث هستند و مثلث بدون قاعده شکل نمی گیرد.

حجت الاسلام سعیدی، با اشاره به نقش مردم در تحقق حکومت دینی، یادآور شد: مادامی که مردم حضور فیزیکی نداشته باشند و در کنار رهبری الهی قرار نگیرند و به شریعت الهی عمل نکنند، حاکمیت دینی محقق نمی شود. حضرت نوح(ع) ۹۵۰ سال مردم را به دین الهی دعدت کرد، اما انقلاب به وجود نیامد و حکومت دینی شکل نگرفت، زیرا همانگونه که مردم علت محدثه انقلاب هستند، علت مبقیه آن نیز محسوب می شوند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، امانتدار میراث انبیا را فرزندان، بستگان، خواص و مردم دانست و اظهار کرد: مردم باید پاسدار امانت الهی باشند؛ این در حالی است که امت رسول الله ولایت و رهبری مطلوب را تغییر دادند و بنی امیه را جای ولی الله آوردند، اما با رای و خواست مردم احکام الهی تغییر نمی کند و حرام حلال نمی شود.

حجت الاسلام سعیدی، با بیان اینکه مردم با فاصله گرفتن از علی(ع) قدرت را از او گرفتند؛ نه ولایت را، خاطرنشان کرد: امت پیامبر در شریعت نیز دست بردند و با دین خدا بازی کردند.

وی با اشاره به وصیت امام خمینی(ره) نسبت به میراث انقلاب اسلامی، گفت: معمار کبیر انقلاب نیز نسبت به میراث بعد از خودش نگران بود و از بستگان و خواص و امت خواست نسبت به این میراث وفادار باشند لذا باید پاسخگوی امام در روز قیامت باشیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد» را نخستین وصیت مهم امام دانست و تصریح کرد: «من در میان شما باشم و یا نباشم به همه‌ شما وصیت و سفارش مى‏کنم که نگذارید انقلا‌ب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد» دومین وصیت مهم امام درباره میراث بعد از خودش است.

وی به ارزیابی عملکرد امت پیامبر(ص) درباره میراثش پرداخت و تاکید کرد: هم خواص و هم مردم نسبت به وصیت پیامبر خیانت کردند و رهبری مطلوب و قانون مطلوب را زیر پا گذاشتند و میراثش را به دست فاسدان و فاجران بی امیه و بنی عباس سپردند.

حجت الاسلام سعیدی، با اشاره به رفتار دوگانه ملت ایران نسبت به وصایای امام خمینی(ره)، تصریح کرد: امت امام در مورد ولایت فقیه بسیار زیبا عمل کردند و بعد از رحلت امام محکم پای کار رهبر آمدند و بر خلاف امت رسول الله(ص) که اهل بیت را تنها گذاشتند، مصداق جانشین امام که توسط مجلس خبرگان تعیین شد را همراهی کردند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، فلسفه ایستادگی مردم در کنار رهبری را پاسداری از منافع ملی دانست و بیان کرد: مردم در تمام صحنه های بعد از انقلاب اعم از فتنه بنی صدر و قائم مقامی منتظری و اداره جنگ تحمیلی و قائله ۱۸ تیر و فتنه ۸۸ و آشوب های ۹۶ و ۹۸ و حتی انتخابات ۱۴۰۰ که دشمنان درصدد تکرار فتنه ۸۸ بودند، در کنار رهبری ایستادند و با خنثی سازی این فتنه ها منافع ملی را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران اتحاد و انسجام و اقتدار را در رهبری می بینند، گفت: مردم ایران در طول ۳۲ سال گذشته نسبت وصیت نخست امام، یعنی ولایت فقیه وفادار بودند، اما درباره وصیت دوم امام ناقص عمل کردند و گرفتار تضاد بین منافع ملی و منافع شخصی شدند، زیرا منافع ملی می گوید که در انتخابات باید در راستای رهبری گام برداریم، اما منافع شخصی ما را به سمت کاندیدایی می برد که تضمین کننده منافع شخصی ماست.

حجت الاسلام سعیدی، از مردم خواست نسبت به دو وصیت مهم امام پایبند باشند و اضافه کرد: مردم در جریان انتخابات قوه مجریه و قوه مقننه و شوراهای اسلامی باید به کسانی رای دهند که نسبت به میراث امام پایبند باشند و از منافع ملی پاسداری کنند، اما یک روال غلط در انتخابات های ۳۲ سال گذشته وجود داشته که مردم روی وعده هایی تمرکز می کنند که منافع شخصی آنان را تامین می کند؛ این در حالی است که این وعده ها عموما قابل اجرا نیست و مردم گرفتار شعارها و وعده های کاندیداها می شوند.

وی با بیان اینکه پایبندی به منافع ملی سر صندوق های رای محقق می شود، اضافه کرد: اگر اتحاد و انسجام و اقتدار می خواهیم باید منافع شخصی را در راستای منافع ملی ببینیم؛ نه در تضاد آن. البته ماموریت شورای نگهبان تایید صلاحیت هاست و مردم باید شایستگی ها را تشخیص دهند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، با اشاره به شعارهای منفعت طلبانه برخی از کاندیداهای اصلاح طلب و اصول گرا در جریان انتخابات ها، گفت: متاسفانه برخی از کاندیداها از هر دو طیف اغلب سوار بر موج منافع شخصی جامعه می شوند.

وی رای دادن فامیلی، قومی، قبیله ای، عاطفی و انفعالی را غلط دانست و یادآور شد: سر صندوق رای باید یک انتخاب درست و عقلانی داشته باشیم. بدترین نوع رقابت موج سواری بر منافع شخصی مردم است و کاندیداها نباید صیادی کنند.

حجت السلام سعیدی، تصرف در اندیشه امام را خیانت در امانت انقلاب دانست و اظهار کرد: امام آمریکا را شیطان بزرگ نامید و لذا بزرگداشت هفته افشای حقوق بشر آمریکایی یعنی باید به کاندیدایی رای دهیم که مقابل آمریکا بایستد. امروز انتخاب حجت الاسلام رئیسی را نوعی همراه شدن منافع شخصی با منافع ملی می دانیم و ملت ایران برای نخستین بار در طول ۳۲ سال گذشته با انتخاب رئیس جمهور منافع شخصی و منافع ملی را در یک راستا قرار دادند./ایکنا

گزارش تصویری مراسم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد