صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






گلباران محل شهادت شهیدان «انصاری و نورانی» در رشت

همزمان با سالروز شهادت شهیدان «انصاری و نورانی» محل شهادت این دو شهید در رشت با حضور مسئولان گلباران شد. ۱۵ تیر ماه سالروز ترور شهیدان «انصاری و نورانی» استاندار و معاون عمرانی اسبق استان گیلان است. همزمان با این روز با «ارسلان زارع» استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استانی، محل شهادت شهید «علی […]

کد خبر : 43586 | 10:43 ق.ظ | ۱۵ تیر , ۱۴۰۰

همزمان با سالروز شهادت شهیدان «انصاری و نورانی» محل شهادت این دو شهید در رشت با حضور مسئولان گلباران شد.

۱۵ تیر ماه سالروز ترور شهیدان «انصاری و نورانی» استاندار و معاون عمرانی اسبق استان گیلان است. همزمان با این روز با «ارسلان زارع» استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استانی، محل شهادت شهید «علی انصاری» و شهید «علیرضا نورانی» در خیابان لاکانی رشت، گلباران شد.

شهید «علی انصاری» از جمله مبارزان علیه رژیم منحوس پهلوی بود که پس از پیروزی انقلاب ابتدا به معاونت استانداری خراسان و سپس به استانداری گیلان منصوب شد.

وی عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان نیز بود. شهید انصاری در پانزدهم تیرماه سال ۱۳۶۰ در ساعت هفت بامداد در چهارمین روز ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و به مقام عالی شهادت در راه رضای حضرت باری‌تعالی که سال‌ها برایش تلاش کرده بود، نائل آمد.

شهید انصاری تنها استاندار شهید کشور نیز است. شهید «علیرضا نورانی» نیز معاون عمرانی استاندار گیلان بود که به دست منافقان کوردل، در کنار شهید انصاری به شهادت رسید.

مراسم سالگرد شهادت شهیدان انصاری و نورانی عصر امروز با حضور سردار نقدی و به صورت پخش تلویزیونی برای جلوگیری از انتشار و انتقال ویروس کرونا در رشت برگزار می‌شود./ مهر






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد