صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






زندگی شهید انصاری تک‌بعدی نبود

دانش کاظمی با بیان اینکه تنها استانداری که به گفته خود بنی‌صدر جلوی او ایستاد شهید انصاری بود گفت: شهید انصاری تک بعدی زندگی نمی‌کرد و وابستگی به دنیا نداشت. «حمیده دانش کاظمی» شامگاه دوشنبه (۱۴ تیر) در برنامه گفت‌وگوی خبری ابعاد شخصیتی، سوابق مبارزاتی و انقلابی شهید انصاری، تنها استاندار شهید کشور را برشمرد […]

کد خبر : 43596 | 9:45 ق.ظ | ۱۵ تیر , ۱۴۰۰

دانش کاظمی با بیان اینکه تنها استانداری که به گفته خود بنی‌صدر جلوی او ایستاد شهید انصاری بود گفت: شهید انصاری تک بعدی زندگی نمی‌کرد و وابستگی به دنیا نداشت.

«حمیده دانش کاظمی» شامگاه دوشنبه (۱۴ تیر) در برنامه گفت‌وگوی خبری ابعاد شخصیتی، سوابق مبارزاتی و انقلابی شهید انصاری، تنها استاندار شهید کشور را برشمرد و اظهار داشت: برای یک تحلیل جامع در مورد زندگی شهید انصاری باید ابعاد مختلف کاری و شخصیتی او مورد بررسی قرار گیرد.

همسر شهید انصاری با بیان اینکه شهید انصاری هیچ وقت نباید از یک بعد دیده شود عنوان کرد: اگر بخواهیم از بعد سیاسی شهید انصاری را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت وی از بدو تولد فردی بسیار فعال و پرپتانسیل بود و بعد از اتمام سال نهم تحصیلی به تهران و سپس به دانشگاه افسری رفت.

دانش کاظمی داشتن نبوغ بالا در رشته‌های اقتصاد و ریاضی را از دیگر ویژگی‌های شهید انصاری اعلام کرد و افزود: شهید کاظمی تا پیش از شهادت خود هشت بار هدف ترور قرار گرفته بود اما مجددا به فعالیت خود ادامه داد و در کل خودباوری و استقامت بسیار ویژه‌ای داشت.

وی ناامید کردن مردم را نقشه دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و اذعان کرد: شهید انصاری تک بعدی زندگی نمی‌کرد و وابستگی به دنیا نداشت از طرفی علاقه‌ای هم به تجملات نداشت و حتی راضی نبود از برخی وسائلی که من از خانه پدری به عنوان جهیزیه آورده بودم، استفاده کند.

همسر شهید انصاری خاطره‌ای از این شهید بزرگوار که حتی لباس تن خود را به یک نیازمند بخشیده را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: شاید جوانان امروز فکر کنند امثال شهید انصاری تافته جدا بافته بودند در حالیکه اینگونه نبود بلکه در واقع هیچ وابستگی به دنیا در افرادی مانند شهید انصاری وجود نداشت.

دانش کاظمی با تاکید بر اینکه وی حتی در ۹ سالی که از ازدواجش گذشت خودروی شخصی نداشت، بیان گیرا و معلومات بالا را هم از دیگر ویژگی‌های این شهید دانست و اذعان کرد: من مناجات‌های شبانه شهید با خدای متعال را شاهد بودم و این هم بعد درخشان دیگری از زندگی این شهید بود.

وی تنها استانداری که به گفته خود بنی‌صدر جلوی او ایستاد را شهید انصاری اعلام کرد و بیان داشت: حتی در یک مجمعی که استانداران حضور داشتند بنی صدر گفته بود در این جلسه یا جای من است یا جای انصاری به بیان دیگر شهید انصاری روی عقاید خود محکم پافشاری می‌کرد.

همسر شهید انصاری تقابل شدید شهید انصاری و بنی‌صدر را هم مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: شهید انصاری در جایی که اقتضاء می‌کرد خیلی محکم و مقتدر بود مانند همان برخوردش با بنی‌صدر و در جایی هم که لازم بود و به خاطر خدمت به مردم رابطه‌ای بسیار لطیف با خداوند داشت و مناجات‌هایش در دفتر استانداری گیلان نمونه بارز این امر است.

گفتنی است، استاندار وقت گیلان در مسیر عزیمت به استانداری به همراه معاون عمرانی‌اش «علی نورانی» صبح ۱۵ تیر سال ۱۳۶۰ درست یک هفته پس از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد