صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






راه اندازی ۱۱۰ ایستگاه تبلیغی- تبیینی با موضوع غدیر در گیلان

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: ۱۱۰ ایستگاه تبلیغی-تبیینی با عنوان «میعاد غدیر» در تفرجگاه ها، سواحل و بوستان های گیلان برپا می شود. به گزارش مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی گیلان با موضوع بزرگداشت عید غدیر خم، اظهار کرد: برای شئونات و مناسبت‌های مذهبی […]

کد خبر : 43649 | 3:40 ب.ظ | ۲۳ تیر , ۱۴۰۰

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: ۱۱۰ ایستگاه تبلیغی-تبیینی با عنوان «میعاد غدیر» در تفرجگاه ها، سواحل و بوستان های گیلان برپا می شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی گیلان با موضوع بزرگداشت عید غدیر خم، اظهار کرد: برای شئونات و مناسبت‌های مذهبی برنامه‌هایی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی پیش بینی می‌شود که در کنار برنامه سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌کنند.

برگزاری دعای روز عرفه در همه مناطق گیلان

وی با بیان اینکه در کنار دو عید بزرگ قربان و غدیر روز عرفه نیز از جایگاه خاصی برخوردار است، افزود: با توجه به شرایط کرونایی و به منظور رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی امسال دعای عرفه در همه مناطق استان به ویژه در فضای باز برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه رجوع به معنویت, نیانش و دعا عامل کمک کننده و مؤثر برای مواجه با هر مشکلی به ویژه مشکلات نظام بهداشتی همانند مواجه با آثار مخرب بهداشتی, اقتصادی, معیشتی, اجتماعی و فرهنگی کرونا است، ادامه داد: طی یک سال اخیر مشاهده شد به برکت برگزاری همین اجتماعات مومنانه و محافل معنوی فرهنگ ایثار و تعاون ساماندهی شده و به یاری مردم آسیب از کرونا شتافت.

وی با تأکید بر اینکه محافل مذهبی و معنوی نباید تعطیل شود، افزود: باید در برگزاری این محافل با جدیت و دقت پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

مهدوی با بیان اینکه عید قربان و غدیر فضای خوبی برای همه مؤمنین و تشکل‌های دینی است تا سنت حسنه قربانی دادن را در راستای کمک به اقشار آسیب دیده و محروم و تقویت نهضت مواسات ترویج و تبلیغ کنند، گفت: سال گذشته به واسطه شیوع کرونا و مشکلات معیشتی بسیاری از خیران و تشکل‌های دینی قربانی‌های خود را در این مسیر انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه عید غدیر، مهم‌ترین عید در نظام بشری و روز ولایت امام علی است، اضافه کرد: مردم ایران فارغ از هر دین و مذهبی به حضرت علی علاقه ویژه ای دارند و بزرگترین عید دینی و ملی است که باید جریان مردمی در راستای انجام خدمات مهم فرهنگی، اجتماعی و دینی به جامعه ساماندهی شود.

.

راه اندازی ۱۱۰ ایستگاه تبلیغی- تبیینی با موضوع غدیر در گیلان

.

لزوم ترویج سنت حسنه اطعام غدیر

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به آداب فراوان ذکر شده برای عید غدیر خم اشاره و با بیان اینکه دادن صدقه، برگزاری عقد اخوت و اطعام تنها بخشی از این آداب است، گفت: در همین راستا سازمان تبلیغات اسلامی در کنار سایر سازمان‌های فرهنگی برنامه‌هایی را پیش بینی و اجرا می‌کند.

وی با اشاره به راه اندازی بیش از ۱۱۰ ایستگاه در تفرجگاه‌ها و سواحل و بوستان استان گیلان، افزود: این ایستگاه‌های تبلیغی -تبیینی با عنوان «میعاد غدیر» برپا می‌شود و از ظرفیت روحانیون و شخصیت‌های فرهنگی در بحث تبیین ولایت امام علی (ع)، اصل ولایت و ضرورت امامت، پرسش و پاسخ و سایر برنامه‌های فرهنگی استفاده می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر لزوم احیای سنت اطعام در روز عید غدیر که مورد تأکید امامان معصوم بوده است، اظهار کرد: استان گیلان یکی از پیش قراولان در زمینه احیای دوباره این سنت بود که با همکاری تشکل‌ها دینی و مساجد پویش‌های مربوط به اطعام و توزیع غذا روز غدیر اجرایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع باید به یک سنت عمومی تبدیل شود، گفت: رسانه و صدا و سیما باید در زمینه ترغیب مردم به پخت غذا به اندازی توانایی خود تولید محتوا کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۳۰۰ تشکل در قالب مسجد و هیئت در احیای سنت حسنه اطعام غدیر فعال بودند.

وی همچنین به موضوع فضاسازی محیطی نیز اشاره و از شهرداری رشت خواست اقدامات مناسب‌تری در این بخش انجام دهد.

توزیع ۲۴۰۰ بسته گوشت گرم از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

در ادامه این جلسه مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به تولید محتوا با موضوع قربان و غدیر برای نشر در فضای مجازی، اظهار کرد: کانون‌های مساجد آماده انجام مصوبات فرهنگی این ستاد هستند.

رضوانی نژاد با بیان اینکه از عید قربان تا غدیر بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش مواسات نیز از سوی کانون‌ها توزیع خواهد شد، ادامه داد: ۲۴۰۰ بسته گوشت گرم تهیه شده که توسط کانون‌های فرهنگی برجسته استان توزیع می‌شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد