صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم ایام محرم در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مراسم ایام محرم در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود، گفت: مراسم محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد محرم استان گیلان با بیان اینکه اهمیت بهداشت روح و روان کمتر از بهداشت جسمی نیست، اظهار کرد: باید سامانه‌ای […]

کد خبر : 43788 | 9:14 ق.ظ | ۱۶ مرداد , ۱۴۰۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مراسم ایام محرم در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود، گفت: مراسم محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد محرم استان گیلان با بیان اینکه اهمیت بهداشت روح و روان کمتر از بهداشت جسمی نیست، اظهار کرد: باید سامانه‌ای تعبیه شود تا تعارضی که دشمن می‌خواهد بین برگزاری مراسم‌ها و بهداشت ایجاد کند، باطل شود.

دبیر ستاد محرم استان گیلان با اشاره به مصوبات مربوط به برگزاری مراسم محرم، بیان کرد: تغییراتی در برخی مصوبات سال گذشته اعمال شده و برگزاری جلسات بحث اقناعی و توجیهی برای تشکل‌ها و مبلغین قبل از شروع ایام محرم پیش بینی شده است.

مهدوی برگزاری مراسم ایام محرم را منوط به اخذ مجوز و در اماکن باز و مسقف تا ارتفاع ۶ متر با تجمعات حداقلی دانست و عنوان کرد: برگزاری مراسم محرم فارغ از وضعیت‌های شعارگونه است و در شرایط قرمز، نارنجی و زرد با رعایت موارد بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه به تمامی بخشداران و دهیاران اعلام شده که جلسات ابی عبدالله (ع) به هیچ عنوان نباید تعطیل شود، گفت: امسال بدون تعیین رنگ‌ها، مراسم محرم در همه مکان‌های مربوطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش موظف است مدارس نزدیک به مساجد را جهت برگزاری مراسم ایام محرم در اختیار هیئات مذهبی و مساجد قرار دهد تا در صورت عدم وجود شرایط در مساجد، مراسم در مدارس و در فضای بزرگ‌تر برگزار شود.

مهدوی با اشاره به برداشته شدن ممنوعیت دسته بری عزاداری، تصریح کرد: محور دسته بری عزاداری به صورت محلی وجود دارد اما تجمع دسته جات عزاداری در خیابان‌ها ممنوع است.

دبیر ستاد محرم استان گیلان با اشاره به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پیش بینی راهکارهای جایگزین در مناطقی که امکان برگزاری مراسم وجود ندارد، گفت: تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای دارای وضعیت حاد کرونایی در دستور کار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حضور هیئات مذهبی در حرم امامزادگان جهت برگزاری مراسم ممنوع است بیان کرد: برپایی ایستگاه صلواتی بوده و پخش نذورات به صورت بسته بندی بهداشتی و بیرون بر مانعی ندارد اما به جای ایستگاههای صلواتی موکب سلامت با توزیع مواد بهداشتی پیشنهاد می‌گردد./ مهر






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد