صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






هیئات مذهبی در برگزاری عزاداری حسینی تابع نظام بهداشت هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی در برگزاری عزاداری حسینی همراه نظام بهداشت هستند، گفت: برای افزایش میزان رعایت پروتکل‌ها فرهنگ سازی می‌کنیم. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی عصر سه شنبه در همایش تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی با اشاره به اوضاع و احوال جامعه بشری بعد […]

کد خبر : 43808 | 9:41 ق.ظ | ۲۰ مرداد , ۱۴۰۰

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی در برگزاری عزاداری حسینی همراه نظام بهداشت هستند، گفت: برای افزایش میزان رعایت پروتکل‌ها فرهنگ سازی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی عصر سه شنبه در همایش تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی با اشاره به اوضاع و احوال جامعه بشری بعد از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: امروز تمام جهان مبتلا به این ویروس منحوس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به هجمه‌ها و توطئه‌های شبکه‌های معاند طی روزها و هفته‌ها علیه مراسم عزاداری امام حسین (ع)، گفت: یکی از محافلی که روحیه انسان رو در شرایط امروز جامعه تقویت می‌کند مراسم امام حسین (ع) است.

مهدوی در ادامه با بیان اینکه عاشقان امام حسین الگوی خوبی خواهند بود در زمینه تقویت روحیه روانی، تاکید کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یک الگوی معنوی مفید به دنیا عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به نمونه‌های خوب سال گذشته مراسم عزاداری امام حسین (ع)، گفت: به اقرار کارشناسان بهداشتی مجامع مذهبی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جز موفق‌ترین ها بودند.

مهدوی با بیان اینکه امسال با توجه به تجربه و توفیق سال گذشته توسط تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی، ادامه داد: در سایه رعایت دستورالعمل‌ها کمک کار نظام بهداشت و درمان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی در زمینه تأمین و توزیع اقلام بهداشتی همانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز پیشگام بودند، تاکید کرد: در بحران اجتماعی نهادهای مردمی یاوران خوب و مفید برای حل معضلات خواهند بود.

مهدوی با اشاره به اینکه به برکت عزاداری‌های امام حسین با همه مظلومیت‌ها، ایمان و تعهد اجتماعی برگرفته از نهضت عاشورا گام‌های خوبی بر می‌داریم، گفت: مجلس عزای امام حسین بر اساس ضوابط و قاعده برگزار می‌شود و هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی همراه و یاور نظام بهداشت هستند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نشان داده ایم که مشکلات را در داخل کشور حل شدنی است، اضافه کرد: با همت تشکل‌های دینی در موج اول کرونا نیز بسیاری از مشکلات نظام بهداشت به واسطه حضور شبکه تبلیغ برطرف شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان هیئت‌های مذهبی را مایه قوت و تقویت روحی و روانی جامعه دانست و گفت: ملتی که متوسل به امام حسین شود عزیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه توسل به امام حسین موجب قدرت و قوت ما است، ادامه داد: مجالس توسل را به کوری چشم تمام شبکه‌های معاند و دشمنان اسلام و نظام برگزار می‌کنیم و مجلس توسل به امام حسین را به محفل توسل و تبلیغ برای نظام بهداشت تبدیل خواهیم کرد.

مهدوی با اشاره به اینکه با همت مجموعه مذهبی زمینه بالا رفتن میزان رعایت دستور العمل های بهداشتی در سطح جامعه را فراهم می‌کنیم، گفت: در مراسم عزاداری امسال هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی در این زمینه فرهنگ سازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دسته جات عزاداری تعطیل نیست اما با محدودیت برگزار می‌شود، اظهار کرد: هیئت‌ها و دسته جات عزاداری به صورت محله‌ای، با تعداد محدود و فاصله اجتماعی و رعایت تمام ضوابط بهداشتی انجام می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: به همه مکاتب دینی نشان خواهیم داد شیعیان امام حسین فرزندان زمان هستند رسالتشان تعطیل نمی‌شود اما روش انجام خود را به مقتضی زمان تغییر می‌دهند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد