صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






از فرصت عزاداری ها برای مقابله با جهالت، نفاق، دنیاپرستی و استکبار استفاده شود

امام جمعه رشت، مهمترین پیام حرکت امام حسین(ع) علیه یزید را اصلاح امت دانست و اظهار کرد: امروز نیز جبهه یزیدیان وجود دارد و باید از فرصت عزاداری ها برای مقابله با جهالت و نفاق و دنیاپرستی و استکبار استفاده کنیم. آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، ۲۲ مرداد در خطبه های نماز جمعه این شهر […]

کد خبر : 43817 | 7:58 ق.ظ | ۲۳ مرداد , ۱۴۰۰

امام جمعه رشت، مهمترین پیام حرکت امام حسین(ع) علیه یزید را اصلاح امت دانست و اظهار کرد: امروز نیز جبهه یزیدیان وجود دارد و باید از فرصت عزاداری ها برای مقابله با جهالت و نفاق و دنیاپرستی و استکبار استفاده کنیم.

آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، ۲۲ مرداد در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اقدامات موذیانه انگلیس برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی، اظهار کرد: توطئه های انگلیس علیه ایران به ویژه در حادثه اخیر خلیج فارس و هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی در شورای امنیت بی نتیجه ماند.

وی با بیان اینکه واکنش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به عکس منتشر شده از سفیران روس و انگلیس به موقع بود، تصریح کرد: دشمنان استکباری همواره به فکر توطئه علیه ایران اسلامی هستند و اما با شکست و ناکامی مواجه می شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به قطع روابط سیاسی ایران و آمریکا طی چهار دهه اخیر و تلاش های بی نتیجه برخی ها برای برقراری تعامل و ارتباط، خاطرنشان کرد: دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن به کشور ما هستند و همانگونه که نیازی به آمریکا نداریم، با بسته شدن سفارت انگلیس نیز ضرری متوجه ایران نخواهد شد و درس عبرتی برای دیگر کشورها می شود.

امام جمعه رشت، همچنین خواستار عذرخواهی روسیه از ملت ایران شد و گفت: ما روسیه را دوست و همسایه ایران می دانیم و چنین رفتارهایی را نمی پسندیم.

وی در ادامه به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در ۴۳ سال گذشته اشاره کرد و افزود: کشور در مسیر توسعه و پیشرفت گام برمی دارد و به امید ملت های منطقه تبدیل شده است؛ اگرچه راه زیادی در پیش داریم و باید در عرصه های علمی و فرهنگی و اقتصادی درخشان تر باشیم.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم دستیابی کشور به قله های پیشرفت و ارائه راهکارهای این پیشرفت و بررسی موانع آن، اضافه کرد: رهبری در قالب توصیه به دولت های مختلف بر انقلابی گری و مدیریت جهادی و خوداتکایی تاکید فرمودند و نسبت به ولنگاری فرهنگی و اتکا به خارج و بی توجهی به جوانان هشدار دادند، اما به این توصیه ها و رهنمودها شایسته و بایسته عمل نشد.

وی از دولت سیزدهم خواست منویات رهبر انقلاب را سرلوحه خویش قرار دهد و تاکید کرد: مقام معظم رهبری دلسوز انقلاب و مردم هستند و لذا دولت جدید برای مردمی بودن و مردمی ماندن باید بر محور انقلاب و ولایت و مردم حرکت کند؛ البته ملت ایران نیز نسبت به جایگاه ولی فقیه اهتمام دارند و همواره مطیع امر رهبر هستند.

امام جمعه رشت، با اشاره به قطعی های مکرر و بدون برنامه برق، خاطرنشان کرد: در این ایام از سال فعالیت کارخانجات برنجکوبی بسیار اهمیت دارد، زیرا عدم فعالیت آنها موجب ضرر دیدن کشاورزان می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عدم مدیریت بهینه منابع آبی در گیلان این استان را به خوزستان دیگر تبدیل می کند، متذکر شد: مدیران دولت قبلی تا تشکیل کابینه جدید به وظایف خود به درستی عمل کنند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

وی مهمترین پیام حرکت امام حسین(ع) علیه یزید را اصلاح امت دانست و اظهار کرد: امروز نیز جبهه یزیدیان وجود دارد و باید از فرصت عزاداری ها برای مقابله با جهالت و نفاق و دنیاپرستی و استکبار استفاده کنیم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد