صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری مراسم تلویزیونی شیرخوارگان حسینی در استان گیلان

مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) امسال همزمان با سراسر کشور در استان گیلان نیز برگزار شد. پیش از ظهر جمعه همزمان با نخستین جمعه از دهه اول محرم مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) در شهرهای مختلف استان گیلان و به صورت تلویزیونی برگزار شد. امسال دومین سالی است که این مراسم در سایه شیوع ویروس کرونا و […]

کد خبر : 43819 | 8:05 ب.ظ | ۲۲ مرداد , ۱۴۰۰

مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) امسال همزمان با سراسر کشور در استان گیلان نیز برگزار شد.

پیش از ظهر جمعه همزمان با نخستین جمعه از دهه اول محرم مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) در شهرهای مختلف استان گیلان و به صورت تلویزیونی برگزار شد.

امسال دومین سالی است که این مراسم در سایه شیوع ویروس کرونا و با اعمال محدودیت‌ها، با حضور اندک مادران و شیرخوارگان در مساجد و مصلاها و به صورت پخش زنده تلویزیونی برگزار می‌شود.

در شهر رشت مرکز استان گیلان نیز این مراسم در مهدیه شهر رشت با حضور محدود حاضران و با رعایت دستور العمل های بهداشتی و با سخنرانی حجت الاسلام ولی عادلی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان برگزار و به صورت زنده از شبکه باران پخش شد.

حجت الاسلام عادلی در این مراسم با تأکید بر لزوم توجه والدین به تربیت اسلامی فرزندان و استفاده از آموزه‌های دینی، اظهار کرد: لقمه‌های حلال و حرام بر نوع تربیت فرزندان تأثیرگذار است.

وی در ادامه با بیان اینکه ثواب کسب لقمه حلال از خواندن ۲ هزار رکعت نماز مستحبی بیشتر است، گفت: اگر می‌خواهیم فرزندانمان در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کنند باید در تربیت آنها نهایت دقت انجام شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به اینکه مادران در دوران بارداری باید دقت لازم را داشته باشند، اظهار کرد: توجه به امور تربیتی و قرآنی در این دوران بر روی تربیت و آینده فرزندان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

لازم به است، در این مراسم با ذکر مصیبت مادران با بلند کردن فرزندانشان بر روی دستان خود همنوا با حضرت رباب مادر گرامی حضرت علی اصغر (ع) به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند./ مهر






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد