صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ساده‌زیستی آیت‌الله فیض لاهیجی الگوی عملی برای نسل معاصر است

نماینده ولی فقیه در گیلان تواضع و ساده زیستی آیت الله فیض لاهیجی الگوی عملی برای نسل معاصر عنوان کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از تربیت شدگان مکتب عالمان ربانی بود. آیت الله رسول فلاحتی در مراسم نکوداشت آیت الله محمدعلی فیض لاهیجی گیلانی که با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در […]

کد خبر : 43981 | 12:26 ب.ظ | ۱۱ شهریور , ۱۴۰۰

نماینده ولی فقیه در گیلان تواضع و ساده زیستی آیت الله فیض لاهیجی الگوی عملی برای نسل معاصر عنوان کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از تربیت شدگان مکتب عالمان ربانی بود.

آیت الله رسول فلاحتی در مراسم نکوداشت آیت الله محمدعلی فیض لاهیجی گیلانی که با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در لاهیجان برگزار شد اظهار کرد: آیت الله فیض لاهیجی گیلانی چهره ای شاخص بود و جهات گوناگون رفتاری و اخلاقی داشت.

وی ادامه داد: ویژگی رفتاری آیت الله فیض لاهیجی گیلانی می تواند الگوی عملی برای آحاد مردم به ویژه روحانیون و طلاب در حوزه های علمیه باشد.

امام جمعه رشت با اشاره رمز موفقیت انسان ها از نگاه قرآن، بیان کرد: انسان آگاه و دانا نزد اهل خرد هیچ زمانی قابل مقایسه با نادان ها نیست و چراغ راه دیگران محسوب می شود بنابراین همه برای اهل دانش حرمت قائل هستند.

آیت الله فلاحتی، دانایی را هنر مردان و زنان الهی خواند و گفت: اهل کمال مانند درخت پر میوه اند و هیاهو آفرین نیستند.

وی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به کمال نیازمند ایمان است، تصریح کرد: نخستین ویژگی انسان های الهی داشتن ایمان و انگیزه است زیرا وجود انگیزه و ایمان موجب رسیدن انسان به کمال می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان تلاش و عمل پاک و صالح را دومین ویژگی انسان های الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: عمل صالح انسان را سعادتمند می کند و به رشد می رساند.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه مقاومت و صبر رمز موفقیت انسان برای رسیدن به کمال و سعادت است، اظهار کرد: توکل به خدا از جمله ویژگی انسان های الهی محسوب می شود بنابراین انسان برای متعالی شدن باید به خدا توکل کند.

وی به موفقیت ملت ایران با توکل به خدا در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: امام(ره) به ملت ایران آموخت توکل به خدا موجب موفقیت می شود و اکنون نیز خروج نیروهای آمریکایی از منطقه نتیجه توکل مسلمانان به خدا است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه رعایت تقوای الهی از دیگر ویژگی انسان های الهی است، بیان کرد: تقوا وسیله سعادت انسان است و آیت الله فیض لاهیجی از این ویژگی ها برخوردار بود و حدود یک قرن با صداقت، پاکی، طهارت و زهد زندگی کرد.

آیت الله فلاحتی، تواضع و ساده زیستی آیت الله فیض لاهیجی را الگوی عملی برای نسل معاصر عنوان کرد و گفت: آیت الله فیض لاهیجی در تمام دوران زندگی به غیر از خدا نمی اندیشید و از حمایت کنندگان امام(ره) و انقلاب بود.

وی، با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی از تربیت شدگان مکتب عالمان ربانی بود، تصریح کرد: ملت های آزاده دنیا ایستادگی خود در برابر قدرت های سلطه گر را مدیون مقاومت مردم ایران می دانند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد