صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






جشن پیوند 100 زوج در سالروز پیوند آسمانی علی (ع) و فاطمه (س) در رشت

جشن پیوند ازدواج 100 زوج با همکاری واقفان و حضور مسئولان گیلان در سالروز پیوند آسمانی علی (ع) و فاطمه (س) در رشت برگزار شد. مراسم جشن پیوند 100 زوج جوان در سالروز پیوند آسمانی علی (ع) و فاطمه (س) با مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در کانون بسیج جوانان رشت و […]

کد خبر : 4407 | 10:45 ق.ظ | ۱۶ مهر , ۱۳۹۲

ازدواج14

جشن پیوند ازدواج 100 زوج با همکاری واقفان و حضور مسئولان گیلان در سالروز پیوند آسمانی علی (ع) و فاطمه (س) در رشت برگزار شد.

مراسم جشن پیوند 100 زوج جوان در سالروز پیوند آسمانی علی (ع) و فاطمه (س) با مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در کانون بسیج جوانان رشت و در هوایی کاملاً سرد و بارانی با حضور گرم عروس و دامادهای جوان برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در این مراسم جشن ازدواج زوج‌های جوان با نام «پیوند آسمانی» را ابتکاری از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد.

 *جشن پیوند 100 زوج جوان گیلانی

حجت‌الاسلام ولی عادلی با اشاره به اینکه امروز همزمان با گیلان در 17 استان کشور مراسم پیوند آسمانی در حال برگزاری است، تصریح کرد: گیلان در برگزاری این مراسم پیشگام است.

وی با بیان اینکه 100 زوج جوان پیوند آسمانی خود را جشن گرفته‌اند، افزود: در این جشن چند هدف دنبال می‌شود که مهم‌ترین آن ترویج فرهنگ ازدواج آسان است.

این مسئول، با بیان اینکه بسیاری از افراد جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی ممکن است نتوانند ازدواج کنند، گفت: افراد خیری در این زمینه به مزوجین کمک می‌کنند.

وی، ادامه داد: در گیلان موقوفات کمتر است و تاکنون کمک به ازدواج در زمینه موقوفات نداشتیم و یا بسیار اندک بوده و به همین منظور خیران را برای کمک به این طرح پیوند آسمانی دعوت کردیم تا کاری خداپسندانه باشد.

عادلی، ازدواج را در تمام ادیان و مذاهب امری مقدس خواند و یادآور شد: ازدواج در هر کشوری تشریفات خاصی دارد که مردم ملزم به انجام آن هستند.

 *ازدواج عاقلانه و زندگی عاشقانه

وی، به ازدواج عاقلانه و عاشقانه اشاره کرد و گفت: بهترین نوع ازدواج این است که انسان عاقلانه ازدواج و عاشقانه زندگی کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، با تصریح بر اینکه ازدواج در قرآن دارای آیات فراوانی است، خاطرنشان کرد: قرآن ازدواج را موجب مودت و دوستی و آرامش می‌داند.

وی، اضافه کرد: کسانی که به خاطر مشکلات اقتصادی از ازدواج هراس دارند قرآن می‌فرماید با زنان شایسته ازدواج کنید و خداوند کمک می‌کند.

عادلی به امر ازدواج از نگاه پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر (ص) ازدواج را موجب تکمیل دین نامیدند و امام صادق (ع) دو رکعت نماز مرد زن‌دار را بهتر از 70 رکعت نماز مرد بی‌زن دانستند.

وی، پاک ماندن از فساد و انحرافات جنسی، محفوظ ماندن از بیماری عصبی و روانی، یافتن شخصیت اجتماعی در جامعه، رشد عقلانی، برکت در زندگی، جلوگیری از دیوانگی و… را از مزایای ازدواج نامید.

*ازدواج به‌هنگام بهترین نوع ازدواج

این مسئول، ازدواج به‌هنگام را بهترین نوع ازدواج خواند و خاطرنشان کرد: ازدواج به‌هنگام موجب موفقیت انسان می‌شود.

وی، به مشکلات سر راه ازدواج جوانان اشاره کرد و متذکر شد: مسایل مالی و اقتصادی یکی از مهم‌ترین مشکلات در ازدواج جوانان است که باید برای آن راهکاری اندیشید.

عادلی، توکل بر خدا و توجه به معنویات را از جمله راهکاری ازدواج برشمرد و یادآور شد: کاهش تشریفات در امر ازدواج از دیگر راهکارهای ازدواج است.

وی، معیار انتخاب همسر را تدین، اخلاقی، نجابت، همسطح‌ بودن، جمال و زیبایی ذکر کرد و افزود: دینداری زن آثار و علایمی دارد که شامل عفت، پاکدامنی، حجاب، وفاداری نسبت به شوهر، شرم و حیا است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، اعتقادی، فکری، اخلاقی، روحی، سنی، خانوادگی و… را از دیگر معیار همسر خوب عنوان کرد.

*عشق و علاقه معیار انتخاب همسر

وی عشق و علاقه را از معیارهای انتخاب همسر نامید و تصریح کرد: منشأ عشق و علاقه باید معنوی و خدایی باشد.

عادلی، ارتباط‌های ناسالم، تلفن‌های نامربوط و… را موجب کمرنگ شدن عشق واقعی در زندگی خواند و یادآور شد: عشق واقعی زوجین تا آخرین لحظه باقی می‌ماند و هر روز بیشتر می‌شود.

وی عشق واقعی و علاقه به همسر را یک هدیه الهی دانست.

به گزارش فارس، مراسم نمادین «بله» گرفتن از عروس و داماد با خطبه عقدخوانی حجت‌الاسلام عادلی برای زوج‌هایی که نام علی و فاطمه را داشتند، برگزار شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد