صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






جمهوری اسلامی ایران حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را بدون پاسخ نمی گذارد

آقازاده رزمایش جمهوری اسلامی را یک تذکر به کشورهای همسایه که در حال باز کردن پای رژیم صهیونیستی در منطقه هستند دانست و گفت: بدون شک ایران حضور ننگین رژیم صهیونیستی در منطقه را بدون پاسخ نمی‌گذارد و با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور نخواهد کرد. «سیدعلی آقازاده» در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان، اظهار داشت: […]

کد خبر : 44157 | 8:38 ق.ظ | ۱۱ مهر , ۱۴۰۰

آقازاده رزمایش جمهوری اسلامی را یک تذکر به کشورهای همسایه که در حال باز کردن پای رژیم صهیونیستی در منطقه هستند دانست و گفت: بدون شک ایران حضور ننگین رژیم صهیونیستی در منطقه را بدون پاسخ نمی‌گذارد و با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور نخواهد کرد.

«سیدعلی آقازاده» در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان، اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد یکسری تحرکات و البته تحریکاتی از طرف برخی کشورهای همسایه شمال غرب کشورمان مانند جمهوری آذربایجان، ترکیه و حتی خود ارمنستان و با حضور رژیم صهیونیستی هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: جمهوری آذربایجان به طور خاصی اقدام به یکسری تحریکات کرده و از تردد کامیون‌های حامل بار جمهوری اسلامی به کشورهای منطقه مثل ارمنستان و روسیه و سایر کشورهای حوزه اروپایی ممانعت به عمل آورده است.

آقازاده مانوری که بین جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان در منطقه انجام شد را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: در کنار این اقدامات ما شاهد اظهارات مسئولان جمهوری آذربایجان هم بودیم که مجموعه این اقدامات نشان می‌دهد دشمن صهیونیستی و آمریکا تحرکاتی را در منطقه آغاز کردند که به نفع کشورهای منطقه نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه ایران با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه روابط حسنه و درازمدتی داشته و دارد افزود: رعایت حسن همجواری و احترام به حقوق کشورها همواره راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

وی یکسری شیطنت‌هایی که به خصوص با حضور رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان در حال وقوع است را نیز مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این حرکات و اقدامات به نفع منطقه نیست از طرفی با توجه به درگیری جمهوری آذربایجان و ارمنستان اینگونه برداشت می‌شود که احتمالا طرف‌ها به دنبال اعمال برخی تغییرات ژئوپولتیکی در منطقه هستند.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طمع و شیطنتی که کشور ترکیه با رهبری آمریکا در این بین دارد را هم متذکر شد و عنوان کرد: البته جمهوری اسلامی ایران به این تحریکات و شیطنت‌ها در سطح منطقه عکس‌العمل سیاسی نشان داده و تاکید دارد که بایستی منطقه از روال طبیعی خود خارج نشود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان ادامه روابط بر مبنای حسن همجواری و اعتماد متقابل را خواسته جمهوری اسلامی ایران در منطقه اعلام کرد و افزود: وقتی تحریکات دشمن یا حضور رژیم صهیونیستی در کشورهای همسایه بیشتر شود به طور طبیعی جمهوری اسلامی هم نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و به راحتی از کنار تهدیدات عبور کند.

وی حضور رژیم صهیونیستی را بسیار حساس و مخرب دانست و تصریح کرد: بدون شک جمهوری اسلامی این حضور ننگین را بدون پاسخ نخواهد گذاشت و با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور نخواهد کرد از طرفی وقتی تحریک‌ها و تهدیدهایی در منطقه صورت می‌گیرد جمهوری اسلامی هم آمادگی‌های لازم را همواره در همه حوزه‌ها داشته و دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تمهیدات لازم را در داخل مرزهای خودش انجام خواهد داد اضافه کرد: برگزاری مانور و رزمایش‌ها حق هر کشوری است و از بدیهیات حفظ آمادگی نظامی، فرهنگی، سیاسی محسوب می‌شود.

آقازاده به رزمایشی که امروز در شمال غرب کشور در حال انجام است اشاره کرد و افزود: این رزمایش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند یک تذکر مؤکد به کشورهای منطقه باشد که در حال باز کردن پای رژیم صهیونیستی در منطقه هستند زیرا هر کجا این رژیم حضور پیدا کرده و قدم گذاشته امنیت تمام کشورهای منطقه را نشانه گرفته است.

وی اذعان کرد: هیچ کشوری که دارای حاکمیت‌های متعارف و عاقلانه است رژیم منحوسی مانند رژیم صهیونیستی را آن هم در جهان اسلام تحمل نمی‌کند چه برسد به اینکه برخی کشورهای منطقه بخواهند حضور این رژیم را تقویت کرده و با آن‌ها روابط حسنه داشته باشند بنابراین این موارد برای جمهوری اسلامی خط قرمز محسوب می‌شود.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اگر اراضی و منافع جمهوری اسلامی ایران در معرض تهدید قرار بگیرد بدون شک به یک عکس‌العمل قطعی و فوری نیاز دارد که البته جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را برای دفاع از منافع خود دارد و تهدیدات و تحریکاتی که در منطقه به خصوص با شیطنت‌ها و توطئه‌های آمریکا به وجود می‌آید را تحمل نخواهد کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد