صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نقش گیلانیان در عملیات کربلای پنج، تبیین و واکاوی شود

بایرامی با بیان اینکه نقش گیلانی‌ها در عملیات کربلای پنج باید به خوبی تبیین و واکاوی شود گفت: گیلانی‌ها در عملیات کربلای ۵ خوش درخشیدند. «عباس بایرامی» شامگاه (۱۶ مهر) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: سرلشکر شهید سردار حسین همدانی از جمله افرادی بود که رفتارش برگرفته از مکتب واقعی اسلام بود زیرا در […]

کد خبر : 44216 | 10:48 ق.ظ | ۱۷ مهر , ۱۴۰۰

بایرامی با بیان اینکه نقش گیلانی‌ها در عملیات کربلای پنج باید به خوبی تبیین و واکاوی شود گفت: گیلانی‌ها در عملیات کربلای ۵ خوش درخشیدند.

«عباس بایرامی» شامگاه (۱۶ مهر) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: سرلشکر شهید سردار حسین همدانی از جمله افرادی بود که رفتارش برگرفته از مکتب واقعی اسلام بود زیرا در این مکتب تربیت شده بود و کسی از ایشان غیر از محبت و خلوص و تواضع ندید.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه سردار همدانی چندین ویژگی بارز و شاخص داشت عنوان کرد: این سردار شهید ایمان به قدرت لایزال خداوند متعال داشت و به امر غیب معتقد بود بنابراین این مؤلفه‌ها و ویژگی‌ها در نوع رفتار، مدل فرماندهی‌ و دستوراتش کاملا هویدا و آشکار بود.

بایرامی التزام ویژه به امر ولایت را ویژگی دیگر و مهم سرلشکر شهید حسین همدانی دانست و با تاکید بر اینکه این شهید در هیچکدام از مأموریت‌ها و حوادثی که رخ می‌داد شک و تردید نمی‌کرد افزود: اخلاص شهید همدانی و مردم‌داری اش واقعا زبانزد بود و این تواضع و اخلاص را کاملا می‌توانستید در چهره‌اش ببینید.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال مجاهدت شهید همدانی همواره در لبه تماس با دشمن و در خط مقدم درگیر بود و شجاعت فراوانی داشت تصریح کرد: سردار شهید همدانی متولد آبادان و پدرشان از کارگران مجموعه پتروشیمی بود و بعدها به عللی به تهران آمدند و سپس بعد از ازدواج به دلایلی به موطن خود همدان بازگشتند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با تاکید بر اینکه سرلشکر همدانی در برهه‌ای از زمان به دلیل فشار زندگی و مشکلات معیشتی مجبور به ترک تحصیل شد و بعدها مجدد به تحصیلات خود ادامه داد اذعان کرد: سرلشکر همدانی نیز مانند همه جوانان یک زندگی عادی و طبیعی داشت اما وقتی نسیم انقلاب و مبارزه با طاغوت وزیدن گرفت پا به میدان گذاشت.

بایرامی نقش مؤثر سرلشکر همدانی در شناسایی جریان نفاق و ساواک رژیم طاغوت را هم متذکر شد و با اشاره به اینکه این شهید حتی در مبارزات خود هم نگاهشان تربیتی و هدایتی بوده است یادآور شد: سرلشکر همدانی در طول دوران مبارزاتش روشنگری کرد و از جمله عناصری بود که در هیچ آکادمی نظامی آموزش ندیده بود.

وی حضور شهید همدانی به عنوان یک طراح، فرمانده و نیروی اثرگذار در بسیاری از وقایع و حوادث و همچنین فرماندهی ایشان در لشکر ۱۶ قدس گیلان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نیروهای رزمنده گیلان جزو اولین‌های دفاع مقدس بودند ما تا سال ۶۴ با مازندران لشکر ۲۵ کربلا بودیم و بعدها گیلان لشکر جداگانه‌ای برای خود تشکیل داد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه گیلانی‌ها در عملیات کربلای ۵ خوش درخشیدند و نقش آن‌ها باید به خوبی تبیین و واکاوی شود افزود: فرماندهی بی‌نظیر حبیب سپاه اسلام شهید همدانی باعث شد که گیلان به یکی از استراتژیک‌ترین و مهم‌ترین مناطق یعنی شلمچه ورود و با اتکا به خداوند متعال به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا کند.

بایرامی ورود بدون تردید سرلشکر همدانی به فتنه ۸۸ و قائله‌های بعد از آن را هم متذکر شد و گفت: تاکید ویژه شهید همدانی این بود که باید کمترین آسیب به مردم برسد ‌زیرا مردم در فضای غبارآلود قرار گرفته بودند که پیدا کردن سره از ناسره در آن شرایط بسیار سخت بود بنابراین رأفت ویژه ایشان به مردم واقعا چیز عجیبی بود.

وی با بیان اینکه در همان دوران فتنه ۸۸ ترور شخصیتی علیه شهید همدانی آغاز شد و اوج گرفت خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات بزرگ سرلشکر همدانی این بود که توانست نظام مقدس جمهوری اسلامی را با همراهی مردم از این فتنه عبور دهد و واقعا هم یک نام نیک و بزرگ از ایشان بر جای ماند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد