صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری همایش نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی

نخستین دورهمی بانوان و دختران گیلانی با موضوع نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی در رشت برگزار شد. نخستین دورهمی بانوان و دختران گیلانی با موضوع نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی عصر امروز با حضور بانوان فعال در امور تربیتی و عرصه اجتماعی در رشت برگزار شد. مسئول موسسه چشمه نور رضوان […]

کد خبر : 44658 | 8:41 ق.ظ | ۲۵ آذر , ۱۴۰۰

نخستین دورهمی بانوان و دختران گیلانی با موضوع نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی در رشت برگزار شد.

نخستین دورهمی بانوان و دختران گیلانی با موضوع نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی عصر امروز با حضور بانوان فعال در امور تربیتی و عرصه اجتماعی در رشت برگزار شد.

مسئول موسسه چشمه نور رضوان در این نشست با بیان بعضی جوانان و نوجوانان نسبت به جایگاه زن در اسلام به‌دلیل ضعف شدید آموزشی دیدگاه منفی دارند اظهار داشت: قبل از اسلام جایگاهی برای زن در جامعه وجود نداشت و این موضوع تنها مربوط به عربستان نبود.

منانه محمودی با اشاره به اینکه در اروپا نیز قوانین ضد زن وجود داشت تصریح کرد: نداشتن حق رای، حق مالکیت و عدم تعلق درآمد زن به آن‌ها از جمله ظلم‌های روا داشته شده به زنان در طول تاریخ بوده است.

وی با بیان اینکه حتی امروز در برخی روستاهای محروم برای زنان ارث قائل نمی‌شوند و این موضوع خلاف احکام دینی و قانون اساسی کشور است ابراز داشت: دیدگاه برخی مطابق اسلام و حتی عرف نیست بلکه طبق نظر شخصی خود فعالیت‌هایی می‌کنند که موجب آسیب به دین و مسائل مربوط به زنان می‌شود.

مسئول موسسه چشمه نور رضوان با بیان اینکه زن در دیدگاه غربی جایگاه جنسیتی و کالا دارد خاطرنشان کرد: فروید در عرصه روانشناسی صنعتی معتقد است فروش کالا به‌خاطر عکس یک زن در واقع خرید آن زن است نه یک کالا.

کارشناس امور تربیتی با اشاره به ضرورت رصد مشکلات حوزه زنان و ارائه راهکار عملی و اجرایی کردن آن تصریح کرد: شبکه‌سازی و تشکیل جبهه راهکاری موثر برای حل آسیب‌های حوزه زنان است.

مسئول امور بانوان سازمان سراج گیلان نیز در این نشست شناسایی و ارتباط‌گیری با فعالان حوزه زنان را از جمله اهداف مهم برگزاری نشست امروز برشمرد و اظهار داشت: تمرکز بانوان به صورت تخصصی بر روی یک مهارت و ارتقای در آن حوزه از رویکردهای سراج است.

ثریا سعادت با اشاره به شکل‌گیری مجموعه هنری بانوان انقلاب اسلامی چهار سال پیش توسط عده‌ای هنرجو خاطرنشان کرد: ارتباط‌گیری این مجموعه با استفاده از بستر فضای مجازی است و جلسات ما از این پس به صورت منظم برگزار می‌شود.

روانشناس و مربی سواد رسانه نیز در این نشست به ورود فضای مجازی به فضای خانواده‌ها همچون یک مهمان ناخوانده اشاره و بیان کرد: در حال حاضر فضای مجازی نقش اصلی را در بین خانواده‌ها دارد و این “رسانه” است که این‌ روزها سبک زندگی ما را تعیین می‌کند.

سعیدی با تاکید بر اینکه در کارزار جنگ نرم باید مسلح باشیم و سلاح این فضا نیز سواد رسانه‌ای است ابراز داشت: سواد رسانه‌ای در فضای فعلی موضوعی بسیار مهم است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت از طرفی کمتر از یک دهه است که سواد رسانه‌ای در کشور مورد توجه است./ تسنیم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد