صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






میرزاکوچک خان با تجزیه طلبی به شدت مبارزه کرد

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تسلط «میرزاکوچک خان» به شرایط زمان خودش گفت:وی با تجزیه طلبی و بورژوازی ملی به شدت مبارزه می‌کرد. به گزارش مهر، آیت الله رضا رمضانی در همایش «بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی نهضت میرزا کوچک خان جنگلی» در قم با بیان اینکه از ویژگی‌های میرزا کوچک […]

کد خبر : 44670 | 9:26 ق.ظ | ۲۶ آذر , ۱۴۰۰

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تسلط «میرزاکوچک خان» به شرایط زمان خودش گفت:وی با تجزیه طلبی و بورژوازی ملی به شدت مبارزه می‌کرد.

به گزارش مهر، آیت الله رضا رمضانی در همایش «بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی نهضت میرزا کوچک خان جنگلی» در قم با بیان اینکه از ویژگی‌های میرزا کوچک خان این بود که درک دینی عمیقی داشت گفت: ایشان حدود ۲۳ سال تحصیل دینی داشت و دارای فهم دینی بود و یک عالم به زمان بود اصلاحات برای میرزا کوچک خان بسیار مهم بود و با تجزیه طلبی و بورژوازی ملی به شدت مبارزه می‌کرد از دیگر ویژگی‌های وی دشمن‌شناسی و داشتن بصیرت بود.

وی افزود: میرزا تا آخرین لحظه روحیه جهادی و دشمن ستیزی داشت و مصداق بارز آیه شریفه اشدا علی الکفار و رحماء بی نهم بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به مقوله مقاومت و ایستادگی اشاره کرد و گفت: اگر ما از زاویه دین به مقاومت نگاه کنیم می‌بینیم مقاومت در دین یعنی عدم اشغال، اشغالگری و سلطه‌گری یعنی اصلاح طلبی و مقابله با خودکامی که دارای دلیل عقل عقلی و نقلی است.

وی افزود: اگر مقاومت دینی و معیارهای آن در ممالک اسلامی مورد توجه قرار می‌گرفت گرفتاری‌های امروز مسلمانان وجود نداشت چراکه هر جا که مقاومت بود عزت برای مسلمانان بود و اگر مقاومت تعطیل شد مسلمانان منحط شدند.

آیت الله رمضانی در بخش دیگر صحبت‌های خود به محورهای مقاومت میرزاکوچک خان پرداخت و تصریح کرد: می‌بایست میرزا را از غربت در آورد میرزا صادقانه زیست و شهید شد هرچه می‌گفت اسلامی بود و نهضت وی در جهت برپایی حکومت اسلامی بود و برخلاف ادعاهای برخی به دنبال تجزیه ایران نبود.

وی همچنین فریب خوردن برخی از اصحاب میرزا بی توجهی و کوتاهی برخی از خواص به اهداف نهضت میرزا و نفوذی‌هایی که به وی وارد شدند را از عوامل شکست نهضت میرزا برشمرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد