صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






پیام شهردار رشت به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله نهم دی

شهردار رشت طی پیامی فرا رسیدن ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را تبریک گفت. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سیدامیرحسین علوی، شهردار رشت طی پیامی فرا رسیدن ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را تبریک گفت. در متن این پیام آمده است: «بسمه تعالی […]

کد خبر : 44799 | 2:16 ب.ظ | ۸ دی , ۱۴۰۰

شهردار رشت طی پیامی فرا رسیدن ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را تبریک گفت.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سیدامیرحسین علوی، شهردار رشت طی پیامی فرا رسیدن ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:

«بسمه تعالی

وقتی آیه‌ دوم سوره عنکبوت «أحسب الناس أن یترکوا أن یَقولوا آمنّا و هُم لایفتنون» نازل شد حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) از رسول خدا معنای اجتماعی فتنه را پرسید که ایشان فرمودند: فتنه وقتی است که حقیقت دچار ابهام شده باشد.

انقلاب اسلامی ایران حداقل در چهل سال اخیر فراز و نشیب‌ها و فتنه‌های زیادی را به خود دید و از سر گذراند و تاریخ این مرز‌و‌بوم شاهد بود که چگونه بسیاری به‌خاطر پست و مادیات از امام امت و نهایتاً انقلاب بریدند، اما نهم دی حقیقتاً یکی از نقاط اوج حیات مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که روح تازه‌ای را به کالبد جامعه و انقلاب تزریق کرد.

برگ برنده و مؤلفه‌ای که در سال ۱۳۸۸ و در آن فضای غبارآلود که جماعتی در حال سوء‌ استفاده و تلاش برای عملی کردن منویات ناصوابشان بودند، مانع عملی شدن فتنه و وخیم شدن اوضاع و خرابکاری شد. بصیرت با مسئولیت قاطبه ملت و همراهی امت با ولایت‌ فقیه بود.

سالروز نهم دی که مردم شهید‌پرور، بصیر و ولایتمدار گیلان یک روز زودتر آن را در هشتم دی سال ۱۳۸۸ پاس داشتند برای جامعه اسلامی ما و نظام حقیقتاً یک شاخص و البته فصل‌‌الخطاب محسوب می‌شود، شاخصی که عیار سنجش حال و روز بسیاری از خواص جامعه قرار گرفت. بنابراین باید این روز را برای همیشه در حافظه تاریخی و نگاه خود محفوظ بداریم.

اینجانب لازم و بر خود واجب می‌دانم که پیش از هر چیز ابتدا حمد الهی را به جا بیاورم و سپس از مردم عزیز کشورمان و مردم قدرشناس و ولایتمدار گیلان به‌خاطر حرکت عظیم حماسه‌ گونه‌‌شان در هشتم و نهم دی و استقامت‌شان پای آرمان‌های امام و انقلاب و نائب امام زمان(عج) امام خامنه‌ای عزیز حفظ‌‌الله تشکر و سپاسگزاری کنم و در پایان نیز سخنم را با فرمایشی گهربار از حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در خطبه‌ی ۱۷۳ نهج‌البلاغه به پایان می‌رسانم که فرمودند این پرچم را تنها کسانی می‌توانند بر دوش بگیرند که اهل بینش، پایداری و آگاه به مواضع حق باشند.»






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد