صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اندیشه سیاسی امام (ره) در سیاست خارجی دیده شود

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی گیلان گفت: در سیاست خارجی باید از اندیشه سیاسی امام (ره) به عنوان یک اصل نگاه کرد که ایشان استقلال ملی را یکی از بنیادهای اسلام می‌دانستند. حسن حبیبی در نشست «بصیرت معرفتی اساتید و دانشجویان» شهرستان رشت با گرامیداشت دهه ولایت به نقش و اهمیت […]

کد خبر : 4486 | 10:50 ق.ظ | ۲۸ مهر , ۱۳۹۲

حبیبی12

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی گیلان گفت: در سیاست خارجی باید از اندیشه سیاسی امام (ره) به عنوان یک اصل نگاه کرد که ایشان استقلال ملی را یکی از بنیادهای اسلام می‌دانستند.

حسن حبیبی در نشست «بصیرت معرفتی اساتید و دانشجویان» شهرستان رشت با گرامیداشت دهه ولایت به نقش و اهمیت دانشگاه‌ها اشاره کرد.

وی افزود: تمایز دانشگاه با دیگر اقشار و نهادهای اجتماعی در این است که این نهاد ساخت و پرورش نیروهای ویژه کشور را به‌عهده دارد و برگزیدگان و موثران زندگی اجتماعی را می‌پروراند و مراکز حساس را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

مسئول بسیج اساتید گیلان، دانشگاه را کانون اصلی علم و پژوهش دانست و گفت: دانشگاه جایگاه جامعه را در منظومه جهانی تعیین می‌کند و ارتقای توسعه ملی را جهت می‌بخشد.

وی اضافه کرد: امروزه با همت تلاشگران عرصه جهاد علمی با روحیه جهادی جوانان این مرز و بوم رتبه برتر منطقه و رتبه سیزدهم از لحاظ علم و فناوری در جهان را برخورداریم.

حبیبی، با بیان اینکه حماسه سیاسی با نقش‌آفرینی مردم ایران با بهترین نحو شکل گرفت، تصریح کرد: نظرسنجی‌های معتبر نشان می‌دهد که بیشترین دغدغه مردم و مطالبات آنها در حوزه اقتصادی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سیاست خارجی باید از اندیشه سیاسی امام (ره) به عنوان یک اصل نگاه کرد که حضرت امام (ره) استقلال ملی را یکی از بنیادهای اسلام می‌دانستند و می‌فرمودند که هیچ ملتی و شخصی حق مداخله در امور کشور ما را ندارد.

این مسئول با تصریح بر اینکه امام راحل ارزش حیات را به آزادی و استقلال می‌دانست و از آن به حق اولیه بشر یاد می‌کرد، افزود: حضرت امام (ره) سیاست دولت اسلامی را حفظ استقلال، آزادی ملت و دولت و کشور و احترام متقابل می‌دانستند.

وی، حفظ استقلال و جلوگیری از وابستگی، حفظ تمامیت ارضی کشور، اصل پایبندی به روابط براساس احترام متقابل و عدم مداخله، اصل وفای به عهد و پایبندی به قراردادها در روابط بین‌المللی را از دیگر اصول اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) در سیاست خارجی و نظام بین‌المللی برشمرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد