صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






افتتاح رصدخانه کوشیار گیلانی در دهه فجر

شهردار رشت از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی فرآیند تکمیل و تجهیز پروژه رصدخانه کوشیار گیلانی خبر داد و گفت: رصدخانه کوشیار گیلانی در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود. سید امیر حسین علوی شهردار رشت با بیان اینکه فرآیند تکمیل و تجهیز پروژه رصدخانه کوشیار گیلانی هم‌اینک به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده است، اظهار […]

کد خبر : 44954 | 2:03 ب.ظ | ۱۵ دی , ۱۴۰۰

شهردار رشت از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی فرآیند تکمیل و تجهیز پروژه رصدخانه کوشیار گیلانی خبر داد و گفت: رصدخانه کوشیار گیلانی در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت با بیان اینکه فرآیند تکمیل و تجهیز پروژه رصدخانه کوشیار گیلانی هم‌اینک به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده است، اظهار داشت: برای این پروژه معادل ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص یافت که ۳ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات دولتی بود.

سید امیر حسین علوی ارتقاء سطح علمی و فرهنگی شهر رشت را یکی از اهدافی که شهرداری رشت در راستای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی دنبال می‌کند خواند و افزود: گنبد آسمان‌نما جهت پخش فیلمهای ۳۶۰ درجه آموزشی نجوم و علمی، تلسکوپ های خورشیدی جهت رصد جو و سطح خورشید و تلسکوپ نجومی جهت رصد سیارات و اجرام آسمانی و عکسبرداری از آنها از جمله امکاناتی است که در این رصدخانه فراهم شده است.

 شهردار رشت با بیان اینکه رصدخانه کوشیار گیلانی محلی علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خوبی برای دانش‌ پژوهشان، نخبگان و قشرهای مختلف علاقمند به مباحث نجومی به شمار می‌رود، تصریح کرد: تلسکوپ‌های حرفه‌ای جهت استفاده دانشجویان و افراد آماتور در سطح دانش‌ آموزی و دانشگاهی، امکان ایجاد فیلمهای آموزشی متنوع و برگزاری کلاسهای خلاقیت در مکان رصدخانه برای گروههای سنی مختلف زیرساختهای مهمی است که در رصدخانه کوشیار گیلانی مهیا می باشد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد