صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






فاطمه زهرا(س) مظهر صبر و مقاومت است/ حاج‌قاسم تربیت یافته مکتب فاطمی

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، حضرت فاطمه را مظهر صبر و مقاومت دانست و گفت: پذیرش ولایت خدا هزینه دارد و فاطمه زهرا(س) هزینه ولایت پذیری را پرداخت کرد. آیت الله رضا رمضانی در مراسم شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد سرخبنده رشت برگزار شد، حضرت فاطمه را مظهر صبر و مقاومت دانست و اظهار […]

کد خبر : 44959 | 5:31 ب.ظ | ۱۶ دی , ۱۴۰۰

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، حضرت فاطمه را مظهر صبر و مقاومت دانست و گفت: پذیرش ولایت خدا هزینه دارد و فاطمه زهرا(س) هزینه ولایت پذیری را پرداخت کرد.

آیت الله رضا رمضانی در مراسم شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد سرخبنده رشت برگزار شد، حضرت فاطمه را مظهر صبر و مقاومت دانست و اظهار کرد: ایشان عمر طولانی نداشت، اما عرض حیات ۱۹ ساله ایشان به بلندای تفکر و اندیشه بشری بود و عالم را درنوردید.

وی با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) اطاعت حضرت فاطمه زهرا را بر همگان حتی ملائکه واجب دانست و افزود: حضرت فاطمه در سال پنجم بعثت متولد شد که این دوران برای پیامبر(ص) دوران سخت و دشواری بود، زیرا یاران ایشان یا هجرت کرده و یا تبعید شده بودند. فاطمه زهرا سه سال داشت که تحریم اجتماعی مسلمانان در شعب ابی طالب که بدتر از تحریم اقتصادی است، اتفاق افتاد.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری، رحلت حضرت ابو طالب و حضرت خدیجه(س) را دو مصیبت بزرگ برای پیامبر(ص) دانست و یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا در تمام این سال ها هرگز بی تابی نکرد و نه بی تابی جسمی داشت و نه بی تابی روحی و فکری. نمونه بارز همین روحیه و تربیت را در کربلا و در خانواده امام حسین(ع) نیز شاهد هستیم.

آیت الله رمضانی، فاطمه زهرا را یک مومن واقعی دانست که باید الگوی همه انسان ها باشد و عنوان کرد: مومن واقعی باید مظهر صفات خداوند باشد، یعنی اسرار را فاش نکند، با مردم مدارا کند و خوش خلق باشد.

وی پیامبر(ص) را اهل مدارا کردن با مردم دانست و اضافه کرد: «قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا» قانونی طلایی قرآن است و لذا اخلاق و مهرورزی و خوش خلقی پیامبر موجب نفوذ و اثرگذاری ایشان در عالم شد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، حضرت علی(ع) را معجزه تربیتی پیامبر دانست و یادآور شد: انسان برای اینکه اثرگذاری داشته باشد، اول باید خودش را تربیت کند و اهل دروغ و غیبت و تهمت و بدزبانی و مچ گیری نباشد.

وی قرار گرفتن در مسیر ولایت را همراه با سختی و دشواری دانست و گفت: حرکت در مسیر ولایت موجب می شود تا دشمنان و عنودان و خودکامگان و کافران وارد میدان شوند و لذا پذیرش ولایت خدا هزینه دارد و فاطمه زهرا(س) هزینه ولایت پذیری را پرداخت کرد.

آیت الله رمضانی، با اشاره به صبر فاطمه زهرا در فرزندپروری و پرستاری از مجروحان جنگی، عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) لحظه ای از ولی خدا جدا نشد و آرام بخش قلب ولی خدا بود و لذا صاحب مکتب است و قدرت فکری و معنوی و رهبری و اثرگذاری دارد.

این عضو مجلس خبرگان، حاج قاسم سلیمانی را از محبان واقعی حضرت زهرا(س) دانست و تاکید کرد: سردار سلیمانی یکی از انسان های تربیت یافته عقیدتی و فکری و اخلاقی و عملی و مقاومتی فاطمه زهراست و عظمت ایشان فقط در جنگ با داعش نیست، بلکه حاج قاسم در تمام حوزه های فردی و اجتماعی سلوک و معنویت داشت و عقلانیت او معنویت محور بود و لذا در مکتب فاطمی، خود صاحب مکتب شد.

وی سردار سلیمانی را سالک الی الله دانست و بیان کرد: حاج قاسم خودش را به حق سپرده بود و لذا همه صحنه ها برای او میدان تربیت بود و اخلاص داشت. امروز نیازمند چنین افراد تاثیرگذاری هستیم و باید حاج قاسم را در معنایی بودنش جست وجو کنیم و دلتنگ مرام و معرفت و رشادت ایشان باشیم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد