صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تحلیلی درباره مذاکره با آمریکا / حسین کاشانی پور

حسین کاشانی پور؛ دبیر ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان: چندی است مذاکره ایران و آمریکا جایگاه محوری در اخبار جهان و ایران پیدا کرده است. با شروع به کار دولت یازدهم و تاکید دوران تبلیغات انتخاباتی جناب آقای دکتر روحانی  بر تقویت دیپلماسی ایران و نقدهای جدی ایشان بر روند دیپلماسی گذشته ، زمینه […]

کد خبر : 4528 | 10:29 ق.ظ | ۱ آبان , ۱۳۹۲

کاشانی پور11

حسین کاشانی پور؛ دبیر ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان:

چندی است مذاکره ایران و آمریکا جایگاه محوری در اخبار جهان و ایران پیدا کرده است.

با شروع به کار دولت یازدهم و تاکید دوران تبلیغات انتخاباتی جناب آقای دکتر روحانی  بر تقویت دیپلماسی ایران و نقدهای جدی ایشان بر روند دیپلماسی گذشته ، زمینه مطالبات در داخل و حتی خارج از کشور نسبت به فعال تر سازی این حوزه  فزونی یافته بود.

تشکیل مجمع عمومی سازمان ملل درآغازین ماههای  فعالیت دولت یازدهم فرصت بی نظیری را برای پیگیری و تحقق شعار دولت  در این زمینه فراهم آورد.

در یک نگاه جامع نگر و به تاسی از رهبر معظم انقلاب می توان کلیت مواضع نمایندگان ایرانی را مثبت ارزیابی کرد و فقط بجا نبودن برخی اقدامات را متذکر گردید.

آنچه مهم است دستاوردهای این اقدامات برای ایران اسلامی است،که آن را می توان از چند منظر به بررسی نشست.

از منظر دستیابی به حقوق مسلم ایران،که در این زمینه هیچ دستاورد قابل ذکری وجود ندارد چنان که انتظار چنین دستاوردی نیز نابجا و دور از منطق است.

از منظر زمینه سازی ادامه مذاکرات در فضایی بهتر از گذشته،که در این زمینه می توان تفاوت های مثبتی  را مشاهده کرد.

از منظر افکار عمومی جهانیان و اقدام عملی برای خنثی کردن فضاسازی های تبلیغاتی در راستای وارونه جلوه دادن حقایق نسبت به مواضع ایران می توان اقدامات انجام شده را مثبت و موثر ارزیابی نمود.

از منظر افکار عمومی در داخل کشور نیز جمع اقدامات هیئت ایرانی و برخوردها و مواضع آمریکا و همراهان بین المللی اش دو دستاورد مهم به همراه داشت:

الف) حقانیت و هوشمندانه بودن مواضع اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی  مبتنی بر ایستادگی در برابر استکبار و جهان سلطه اثبات گردید.

ب) غیر قابل اعتماد بودن  امریکا و هم پیمانانش و ضرورت جستجوی مشکلات در خوی استکباری و نفوذ لابی صهیونیستی در تصمیمات آمریکا روشن گردید.

و اما یک استفاده دیگر می توان از شرایط کنونی داشت و آن طراحی مسیر آینده با لحاظ نمودن تجارب آزموده است و آن اینکه:

* استمرار ایستادگی برحقوق مسلم ایران در عرصه انرژی هسته ای ، یگانه راه حفظ کرامت ،عزت و مصلحت ایران اسلامی است.

* “نرمش قهرمانانه” با حفظ تمامی مولفه های آن  و شناخت دقیق دشمن و شیوه هایش و طراحی معطوف به حفظ و دستیابی به  حقوق مسلم ،بهترین راهبرد برای نمایندگان ایران عزتمند در این مذاکرات است.

تلاش های امریکا در این برهه نیاز شدید این زورگوی جهانی به مذاکره با ایران برای برون رفت از شرایط شکننده ای است که در عرصه های داخلی و بین المللی با آن مواجه است.لیکن در این مقطع، ایران اسلامی نیز می تواند از رهگذر شرایط بوجود آمده با ایستادگی و نرمش قهرمانانه با دیکته کردن خود و ایجاد زمینه پذیرش ایران به عنوان یک قدرت تاثیر گذار در عرصه های بین المللی شرایط ظالمانه نسبت به کشور و ملت ایران را در روند تغییر به نفع ایران قرار دهد.

در مجموع می توان دولت یازدهم را در ابتدای کارش در آزمونی بزرگ مشاهده کرد که امیدواریم امیدها بر بیم ها غالب شده و دولت یازدهم با حفظ اصول و حقوق و پیگیری راهبردها و هدایتهای رهبر معظم  انقلاب  و حرکت در مسیر خواست و تاکید قاطبه ملت بزرگ ایران اسلامی مبنی بر، عدم امتیاز دهی بی حاصل و ایجاد شرایط برد – برد و حاصل جمع صفر  سرافراز این آزمون بزرگ باشد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد