صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا







روایت فجر آفرینان (1)/ همسر شهید عطاءآفرین: شهید عطاءآفرین مروج سخنان امام (ره) بود

همسر شهید احمد عطاءآفرین گفت: شهید عطاءآفرین مروج سخنان امام (ره) در رژیم ستم‌شاهی بود. زهرا رشیدی در دیدار کاروان خبری فجر گیلان اظهار کرد: شهید عطاءآفرین فردی مبارز بود. وی شهادت را آرزوی عطاءآفرین توصیف کرد و افزود: شهید عطاءآفرین مروج سخنان امام (ره) در رژیم ستم‌شاهی بود. رشیدی با بیان اینکه شهید عطاءآفرین مخالف […]

کد خبر : 4616 | 11:12 ق.ظ | ۷ آبان , ۱۳۹۲

25850

همسر شهید احمد عطاءآفرین گفت: شهید عطاءآفرین مروج سخنان امام (ره) در رژیم ستم‌شاهی بود.

زهرا رشیدی در دیدار کاروان خبری فجر گیلان اظهار کرد: شهید عطاءآفرین فردی مبارز بود.

وی شهادت را آرزوی عطاءآفرین توصیف کرد و افزود: شهید عطاءآفرین مروج سخنان امام (ره) در رژیم ستم‌شاهی بود.

رشیدی با بیان اینکه شهید عطاءآفرین مخالف تجمل‌گرایی بود، تصریح کرد: شهید مذکور نمونه اخلاق در خانواده بود و تمام اهل منزل از او راضی بودند.

همسر شهید عطاءآفرین میزان تحصیلات این شهید را فوق دیپلم دانست و بیان کرد: شهید عطاءآفرین در سال 56 به دلیل تظاهرات علیه رژیم ستم‌شاهی از دانشگاه تبریز  اخراج  شد و پس از آن در بخش لشت‌نشاء دبیری رشته ادبیات را به عهده داشت.

وی مدت خدمت در آموزش و پرورش شهید عطاءآفرین را از ابتدای مهر تا ششم بهمن ماه سال 57 ذکر کرد و گفت: شهید مذکور صبح روز ششم بهمن برای تظاهرات از منزل بیرون آمد و در میدان شهرداری رشت ماموران رژیم پهلوی سه گلوله به طرف وی شلیک کردند.

رشیدی با اشاره به درگیری ماموران با تظاهرکنندگان، خاطرنشان کرد: فردی با بیل به عطاءآفرین حمله کرد و سر شهید را شکافت.

همسر شهید عطاءآفرین اضافه کرد: ماموران رژیم ستم‌شاهی عطاءآفرین را به حیات کلانتری سه رشت بردند و از صبح تا ساعت یک بعد از ظهر در فضای باز نگه داشتند و این امر موجب شهادت عطاءآفرین شد.

وی با بیان اینکه رضا جعفری و حمیدرضا ابراهیم‌نژاد به همراه عطاءآفرین به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: ماموران برای هر گلوله مبلغ 700 تومان گرفتند و پیکر عطاءآفرین را به شرط اینکه تظاهراتی انجام نشود، تحویل دادند.

رشیدی شهادت عطاءآفرین را پس از یک سال ازدواج عنوان کرد و یادآور شد: شهید عطاءآفرین پس از ازدواج به مرور ذهن بنده را روشن می‌کرد.

همسر شهید عطاءآفرین توزیع اعلامیه و تمثال امام (ره) را از جمله فعالیت‌های این شهید بزرگوار در دوران رژیم ستم‌شاهی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دختر شهید عطاءآفرین اکنون مانند پدر معلم است، اظهار کرد: دخترم تمام ویژگی‌ها از جمله اخلاق و بخشش شهید عطاءآفرین را به ارث برده است و ماهانه نیمی از حقوق خود را به منظور اهدای جایزه به دانش‌آموزان هزینه می‌کند.

احمد عطاءآفرین در ششم بهمن سال 57 در تظاهرات علیه رژیم ستم‌شاهی در میدان شهرداری رشت به شهادت رسید و در گلزار آستانه‌اشرفیه به خاک سپرده شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد