صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت علامه مطهری

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری به شرح زیر منتشر شد. دوازدهم اردیبهشت در حافظه تاریخی ملت مسلمان، مبارز و شهیدپرور ایران اسلامی یادآور شهادت مظلومانه استاد بی‌بدیل معارف اسلامی دانشمند فرزانه علامه مرتضی مطهری است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان […]

کد خبر : 46486 | 3:33 ب.ظ | ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۱

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری به شرح زیر منتشر شد.

دوازدهم اردیبهشت در حافظه تاریخی ملت مسلمان، مبارز و شهیدپرور ایران اسلامی یادآور شهادت مظلومانه استاد بی‌بدیل معارف اسلامی دانشمند فرزانه علامه مرتضی مطهری است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان «روز معلم» نامگذاری شده است. این شهید والامقام پرورش‌یافته معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (رحمت ‌الله علیه) بود که نقش محوری و اثرگذاری در تبیین آرمان والای انقلاب اسلامی و به‌ثمر رسیدن و پیروزی آن داشت. شهید استاد مطهری یکی از متفکران، روشنفکران و عارفان بزرگ و برجسته تاریخ معاصر ایران است که با نگارش و انتشار آثار فاخر و گرانبهای خویش در حوزه‌های اسلام‌شناسی، فلسفه، عرفان، اخلاق و…، چراغی پرفروغ فراروی دیدگان حق‌طلبان و حقیقت‌جویان جهان افروخت و یکی از پایه‌گذاران احیای تمدن اسلامی بود. این شهید عظیم‌الشان بیش از نیم قرن از عمر گرانبهای خود را وقف دینداری، اخلاص، مجاهدت، نشر علم و تلاش در عرصه آموزش و پرورش انسان‌ها کرد و امروز از ایشان به‌عنوان الگو و سرمشقی برای اساتید حوزه و دانشگاه و معلمان ایران اسلامی یاد می‌گردد.

شهید علامه مطهری لحظه‌ای از پاسداری از اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه وآله وسلم) و حراست از انقلاب اسلامی ایران غفلت نکرد و با اندیشه آسمانی و قلم متعهدانه خویش کوشید تا تهاجم فرهنگی غرب را خنثی کند و با روشنگری، رفع شبهات و دفع فتنه‌ها، نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران را از شر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان به‌ویژه منافقین کوردل محافظت نماید. این شهید گرانقدر تا آخرین لحظه عمر خویش پشتیبان ولایت فقیه بود و سرانجام با ترور ناجوانمردانه دشمنان قسم‌خورده اسلام و قرآن، جان خود را نیز فدای انقلاب اسلامی کرد.

سالروز شهادت استاد علامه مرتضی مطهری به‌عنوان روز «معلم» نامگذاری شده است زیرا معلمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی مجاهدان عرصه علم و سرمایه‌‌های معنوی جامعه در مسیر پیشرفت، اقتدار و بالندگی انقلاب اسلامی و تربیت نسل جوان آینده‌ساز محسوب می‌شوند که با تلاشی خستگی‌ناپذیر و خالصانه جامعه اسلامی ایران را به جایگاه ممتاز و قله‌های رفیع علم و دانش رسانده و موجب رویش‌‌های انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب می‌گردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن تبریک عید سعید فطر به مردم روزه‌دار، خداجو و همیشه درصحنه استان، یاد و خاطره دانشمند فرزانه استاد اندیشه و خرد شهید مرتضی مطهری و همه معلمان شهید ایران اسلامی را گرامی داشته؛ فرارسیدن روز معلم را به عموم معلمان و فرهنگیانی که علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی همچنان پرقدرت و با روحیه به مجاهدت در سنگر تعلیم و تربیت ادامه می‌دهند تبریک عرض نموده و یک‌بار دیگر تاکید می‌کند تعالی انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی تمدن اسلامی در گرو ترویج تفکر بسیجی و رویکرد جهادی در عرصه تعلیم و تربیت و پرورش نسل جوان پویای انقلابی، گوش به فرمان ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و دلسوز نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد