صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برپایی ویژه برنامه‌های دهه کرامت در ۴۵۰ بقعه گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان از برگزاری مراسم نکوداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در ۴۵۰ بقعه متبرکه استان گیلان همزمان با دهه کرامت خبرداد و گفت: ۱۱ کاروان شادی با نام شمیم کرامت در سالروز ولادت امام رضا(ع) راه اندازی می‌شود. حجت‌الاسلام ستار علیزاده در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه کرامت با بیان اینکه بقاع […]

کد خبر : 46740 | 2:16 ب.ظ | ۱۲ خرداد , ۱۴۰۱

مدیرکل اوقاف گیلان از برگزاری مراسم نکوداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در ۴۵۰ بقعه متبرکه استان گیلان همزمان با دهه کرامت خبرداد و گفت: ۱۱ کاروان شادی با نام شمیم کرامت در سالروز ولادت امام رضا(ع) راه اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه کرامت با بیان اینکه بقاع متبرکه بهترین مکان برای حضور مردم به ویژه جوانان برای انجام کارهای فرهنگی است، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت و تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه در ۴۵۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی از برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش شیرینی و شربت همزمان با میلاد امام رضا(ع) خبر داد و افزود: علاوه‌بر نورافشانی در شب میلاد امام رضا(ع) در بقاع شاخص گیلان، همچنین ۱۱ کاروان شادی با نام شمیم کرامت در سالروز ولادت امام رضا(ع) راه اندازی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ارائه خدمات عام‌المنفعه به مردم است و بر همین اساس شعار محوری دهه کرامت امسال «همدلی کریمانه و مواسات» به رسم اهل بیت(ع) است.

علیزاده گفت: ویژه برنامه فرهنگی قرار دوازدهم با هدف توزیع سه هزار بسته کمک معیشتی در طول دهه کرامت در بقاع شاخص گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها با حضور سخنرانان و مداحان برجسته استان برگزار شده و به صورت زنده یا تولیدی از شبکه استانی پخش می‌شود، گفت: امروزه جوانان با حضور در مزار امامزادگان و شرکت در دورهمی فرهنگی و اجتماعی فعالیت بیشتری دارند و این موضوع اهمیت بزرگداشت این پایگاه‌های فرهنگی را برجسته می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه برنامه نورافشانی در شب میلاد امام رضا(ع) با رعایت اصول ایمنی از بقاع شاخص گیلان انجام می‌شود، افزود: همه باید تلاش کنیم آرامگاه امامزادگان به ویژه بقاع متبرکه شاخص که نگین درخشان استان ما هستند رونق و آبادانی شایسته‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه تجلیل از ۷۶ نفر از اعضای هیئت امنا و مدیران مراکز افق، خادمان و خیران بقعه‌ساز، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه، از برنامه‌های بقاع متبرکه در این دهه است .در دهه کرامت امسال ۷۲ محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه گیلان با حضور قاریان برجسته استانی برگزار می‌شود.

علیزاده یادآور شد: با توجه به آغاز ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در گیلان، دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبلیغ این رویداد بزرگ قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس امام رضا(ع) در جشنواره کن گفت: دهه کرامت بهترین فرصت برای ترویج معارف شیعی و رضوی است و اینگونه اهانت‌ها نشان می‌دهد دشمن از تبلیغ فرهنگ اهل بیت هراس دارد./ مهر






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد