صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






امام خمینی(ره) اسوه اخلاق و احیاگر ارزش‌های اسلام است

حجت‌الاسلام محبی، امام خمینی (ره) را اسوه اخلاق و عرفان و احیاگر ارزش‌های اسلام خواند و گفت: امام خمینی(ره) امت را از اختناق حاکمیت طاغوت و از بلاهای بزرگی نجات داد و راه را برای اسلام و نجات مردم باز کرد. حجت‌الاسلام «محبی»، شنبه، ۱۴ خرداد در مراسم سی و سومین سالگرد بزرگداشت یاد و […]

کد خبر : 46852 | 7:49 ق.ظ | ۱۵ خرداد , ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام محبی، امام خمینی (ره) را اسوه اخلاق و عرفان و احیاگر ارزش‌های اسلام خواند و گفت: امام خمینی(ره) امت را از اختناق حاکمیت طاغوت و از بلاهای بزرگی نجات داد و راه را برای اسلام و نجات مردم باز کرد.

حجت‌الاسلام «محبی»، شنبه، ۱۴ خرداد در مراسم سی و سومین سالگرد بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)‌ که در مسجد صاحب الزمان(عج) رودسر برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت این ایام اظهار داشت: راه امام خمینی(ره) راه انبیاء الهی و اولیا خداوند بود و آرزومندیم پروردگار متعال ما را در این راه ثابت قدم کند.

استاد حوزه‌های کشور با تاکید بر اینکه بیان نقش‌آفرینی امام راحل امکانپذیر نیست عنوان کرد: نقش امام خمینی (رحمت‌الله علیه) نقش همان انبیاء الهی بود و از منظری او ابراهیم زمان خود، از منظری موسی کلیم و موسی مسیح و از منظری دیگر او خاتم انبیاء در زمانه خود محسوب می شد زیرا کاری که امام آغاز کرد و به نتیجه رسید در تاریخ اسلام نمونه نداشت.

محبی با بیان اینکه امام با نفس مسیحایی خود در اخلاق، دینداری، در مقام عمل و در سیاست حرف اول را می‌زد و تمام استکبار جهان را به زانو درآورده بود تصریح کرد: در حالیکه دینداری ما تنها به نماز و روزه برخی مناسک دیگر محدود شده بود و اختناق در جامعه غوغا میکرد امام خمینی رحمت‌الله علیه حرکت خود را شروع کرد.

وی‌ اذعان کرد: در آن زمان از قرآن به جز تجلیل ظاهری چیزی نمانده بود اما امام راحل ( رضوان الله تعالی علیه) امت را از اختناق حاکمیت طاغوت و از بلاهای بزرگی نجات داد و راه را برای اسلام و نجات مردم باز کرد.

استاد حوزه‌های کشور با بیان اینکه طبق نظر مفسران هرآنچه که بر خلاف حق است طاغوت به شمار میرود افزود: حاکمان ظالم از مصادیق طاغوت محسوب میشوند و امام خمینی( رحمت‌الله) این ارزش‌های قرآنی و اهداف رسالت انبیاء الهی را زنده و عملا برای ما معنا کردند.

محبی ضمن برشمردن چندین خاطره از دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی امام راحل را محبوب ملت خواند و اظهار داشت: امام خمینی (رحمت‌الله علیه) در زمان‌های حساس و تاریخی تصمیماتی جدی اتخاذ می‌کردند و این تنها یکی از ویژگیهای بارز بنیانگذار انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی به شهادت رساندن هزاران تن از مردم توسط رژیم سفاک پهلوی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: امام خمینی (رحمت‌الله علیه) رهبری بود که پس از اعلام حکومت نظامی از سوی رژیم طاغوت به دلیل اتصالی که با حق داشت مردم را به خیابان‌ها فرا خواند.

استاد حوزه‌های کشور امام خمینی (رحمت‌الله علیه) را اسوه اخلاق و عرفان و احیاگر ارزش‌های اسلام خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال همه ما را از شفاعت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و از شفاعت امام راحل این مرد الهی بهره‌مند گرداند./ شبستان






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد