صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شعار مرگ بر آمریکا در روند مذاکرات بی‌تأثیر است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرگ بر آمریکا هیچ تاثیر منفی در روند مذاکرات ندارد‌ بلکه سرمایه‌سازی برای مذاکره‌کنندگان و دیپلمات‌های ایرانی است. محمدحسین صفارهرندی در همایش حلقه‌های بصیرت این شهرستان، نرمش قهرمانانه را به خرج دادن انعطاف دانست و اظهار کرد: نرمش قهرمانانه از روی زبونی و ترس نیست بلکه نشان‌دهنده حسن نیت ایران است. وی […]

کد خبر : 4712 | 8:37 ق.ظ | ۱۱ آبان , ۱۳۹۲

صفار هرندی11

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرگ بر آمریکا هیچ تاثیر منفی در روند مذاکرات ندارد‌ بلکه سرمایه‌سازی برای مذاکره‌کنندگان و دیپلمات‌های ایرانی است.

محمدحسین صفارهرندی در همایش حلقه‌های بصیرت این شهرستان، نرمش قهرمانانه را به خرج دادن انعطاف دانست و اظهار کرد: نرمش قهرمانانه از روی زبونی و ترس نیست بلکه نشان‌دهنده حسن نیت ایران است.

وی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا باید در چارچوبی تعیین شود، گفت: تعیین این مذاکره با نگاه و اشرافیت و چارچوبی است که  مقام معظم رهبری تعیین می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح بر اینکه ایران محور اتحادیه کشورهای جهان سومی شده است، افزود: زمانی که این کشورها خود را با ایران پیوند می‌دهند روئین‌تن می‌شوند.

*سوریه روئین‌تن است

وی سوریه را به دلیل پیوند با ایران روئین‌تن خواند و یادآور شد: وقتی سه سال پیش آمریکایی‌ها با حمایت از تروریست‌ها اقدام به مبارزه با سوریه کردند، می‌خواستند سه ماهه کار سوریه را تمام کنند، اما سوریه با بهره‌گیری از مدلی که انقلاب اسلامی به آزادی‌خواهان جهان ارائه کرده، ایستادگی کرد.

صفارهرندی ادامه داد: زمانی که دولتی در کشورمان بر سرکار آمده است، دولت منتخب مردم و مورد حمایت و تایید مقام معظم رهبری است.

*باز بودن مسیر مذاکرات 1+5 در حوزه هسته‌ای

وی با اشاره به اینکه مذاکره در مسیر کلی مذاکرات 1+5 و در حوزه هسته‌ای باز است، خاطرنشان کرد: اگر تخطی در مذاکرات صورت گیرد رهبری به عنوان حکیم بیدار تلنگر می‌زنند و همچنان که شاهد بودیم مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات دور نخست فرمودند برخی کارها به‌جا نبود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه آن خانم روسیاه، ژن و سرشت ایرانی‌ها را فریبکاری دانسته است، اظهار کرد: کسانی که مذاکره می‌کنند باید احترام بگذارند، اما در کنگره آمریکا سخنان بی‌جا مطرح می‌شود و حتی تهدید به بمباران برخی مناطق کشورمان می‌کنند پس ما حق داریم به امریکایی‌ها بی‌اعتماد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ما دست آدمیت فرستادیم و آنها با چنگال عقاب جواب دادند، یادآور شد: با التماس آمریکا مذاکره تلفنی صورت گرفت اما فردای آن‌روز اوباما گفت که همه گزینه‌ها از جمله جنگ روی میز است.

*دچار خوش خیالی در روند مذاکرات نمی‌شویم/مانند مصدق عمل نمی‌کنیم

وی با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 32 در ایران خاطرنشان کرد: دکتر مصدق میان آمریکا و انگلستان تفاوت قائل بود و فکر می‌کرد آمریکایی‌ها از جنس دوستان اروپایی خود نیستند اما در انتها از آمریکایی‌ها ضربه خورد.

صفارهرندی، با تأکید بر اینکه در روند مذاکرات دچار خوش‌خیالی نمی‌شویم و مانند مصدق عمل نمی‌کنیم، تصریح کرد: امام راحل فرمودند با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم مگر آنها آدم شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به آمریکایی‌ها، گفت: شما دارید چنگالتان را به ما نشان می‌دهید و در این حالت از ما انتظار دارید تا تریبون‌های خود را خالی از شعار مرگ بر آمریکا کنیم.

*مرگ بر آمریکا در روند مذاکرات بی‌تأثیر است

وی، با بیان اینکه در یوم‌الله 13 آبان‌ امسال حجت‌های تازه‌ای برای مرگ بر آمریکا پیدا کرده‌ایم، متذکر شد: مرگ بر آمریکا هیچ تاثیر منفی در روند مذاکرات ندارد‌ بلکه سرمایه‌سازی برای مذاکره‌کنندگان و دیپلمات‌های ایرانی است.

صفارهرندی، یادآور شد: امروز فضای گرگ و میشی حاکم نیست و نظام به مرحله‌ای از اقتدار رسیده که باید در مسیر دیپلماسی با قدرت و قوت کارها را پیش ببریم.

*برخورد آمریکایی‌ها در مذاکرات صادقانه نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مذاکره طولانی روندی صحیح است و قرار نیست مذاکرات در یک جلسه تمام شود.

صفارهرندی در پاسخ به سوالی پیرامون علت محرمانه بودن مذاکرات، افزود: سیر طولانی برای مذاکرات پیش‌بینی شده و زمانی که چنین است یکی از دو طرف باهم توافق می‌کنند تا یکی از آنها شرایط را طوری ارزیابی کند تا مدت مذاکره برای دیگران بازگو نشود اما با یک جماعتی طرف هستیم که صادقانه برخورد نکرده و آمریکایی‌ها مسائل را به‌گونه‌ای در جمع صهیونیست‌ها بروز داده‌اند و ما به دولت خودمان اعتماد داریم اما نسبت به آنها بی‌اعتماد هستیم.

*اسراف دولت در تغییر مدیریت‌های‌ کشور

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران در مورد تغییرات گسترده در دولت تصریح کرد: شعار دولت، اعتدال است و قرار بود از زیاده‌روی‌ها جلوگیری کند اما دولت در تغییر مدیران اسراف کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون نگرانی از طرح شعار مرگ آمریکا با اشاره به اتفاق‌های سفر آقای هاشمی به کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر خطبه‌های دهه‌های 60،70 و دهه 80 آقای هاشمی را مرور کنیم همواره مواضع ضدآمریکایی ایشان دیده می‌شود و نوع نگرش بچه‌های انقلابی در برخورد با مستکبران عالم و عناصر ضد انقلاب در آن سال‌ها متاثر از راهنمایی‌ها و هدایت‌های امثال آقای هاشمی بوده است.

وی با بیان اینکه گاهی در مسیر تاریخ، دگرگونی در افکار افراد رخ می‌دهد، متذکر شد: اتفاق‌هایی افتاده و کسانی که مرشد برخی انقلابیون بوده‌اند، امروز کسانی برای تفکر غیرانقلابی و سازش‌کارانه وی را به عنوان لیدر خود انتخاب می‌کنند.

صفارهرندی یادآور شد: هاشمی حرف‌های منصوب به خود را تکذیب کرد و ما خوشحال می‌شویم هر کدام از حرف‌هایی که نامأنوس با افراد انقلابی است، تکذیب شود.

وی افزود: چرا باید کاری کنند و حرف‌هایی بزنند که دل دوستان قدیمی این چهره‌ها را مکدر کند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون جهت‌گیری‌های دولت در برطرف کردن گرانی‌ها و حل مشکل معیشتی مردم، یادآور شد: نوعی فرافکنی در رفتار برخی مسئولین دیده می‌شود که از واقعیت‌های موجود دور است اما از دولت حمایت می‌کنیم تا مشکلات مردم را برطرف کند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد