صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری سوگواره «أحلَی مِنَ العَسَل» در گیلان

سوگواره «أحلَی مِنَ العَسَل»، با حضور دانش‌آموزان پسر دوره اول متوسطه گیلان، روز گذشته، ۱۳ مردادماه در مهدیه رشت برگزار شد. مراسم سوگواره «أحلَی مِنَ العَسَل»، روز گذشته، ۱۳ مردادماه از سوی اداره آموزش و پرورش استان گیلان و با حضور پرشور ٣٠٠ دانش‌آموز پسر دوره اول متوسطه، همزمان با سراسر کشور در مهدیه رشت […]

کد خبر : 47364 | 10:03 ب.ظ | ۱۳ مرداد , ۱۴۰۱

سوگواره «أحلَی مِنَ العَسَل»، با حضور دانش‌آموزان پسر دوره اول متوسطه گیلان، روز گذشته، ۱۳ مردادماه در مهدیه رشت برگزار شد.

مراسم سوگواره «أحلَی مِنَ العَسَل»، روز گذشته، ۱۳ مردادماه از سوی اداره آموزش و پرورش استان گیلان و با حضور پرشور ٣٠٠ دانش‌آموز پسر دوره اول متوسطه، همزمان با سراسر کشور در مهدیه رشت برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی، با نوحه‌خوانی گیلکی، سینه‌زنی و عزاداری بومی، با شهدای دشت کربلا مانند حضرت قاسم‌ابن‌الحسن(ع) تجدید میثاق کرده و در مظلومیت آنان گریستند.

مراسم سوگواره «أحلَی مِنَ العَسَل»، دهمین سالی است که در ششم ماه محرم با حضور پرشور نوجوانان و جوانان با هدف بزرگداشت فداکاری‌ها و رشادت‌های حضرت قاسم(ع) به نشانه همدردی با سرور و سالار شهیدان اباعبد‌الله‌الحسین(ع)، تبیین قیام عاشورا و ترویج باورهای دینی و اعتقادی بین جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان با مدیحه‌سرایی نوجوانان و جوانان مداح در سوگ سرور و سالار شهیدان برگزار می‌شود.

حضرت قاسم ابن‌الحسن(ع) در شب عاشورا در گفت‌وگو با عموی بزرگوارشان به بیان برداشت خود در خصوص شهادت می‌پردازد و جمله ارزشمند «أحلَی مِنَ العَسَل» به معنی «مرگ برای من شیرین‌تر از عسل است» را بیان کردند که روشن‌کننده بسیاری از ارزش‌هایی است که در ذهن و دل نوجوانی همچون «قاسم‌ بن‌ الحسن(ع)» شکل‌گرفته است./ ایکنا






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد