صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






طنین نوای حزن انگیز «یا حسین(ع)» در جای جای گیلان

مردمان گیلان با آئین‌ها و رسوم سنتی خود مراسم روز عاشورا را برگزار کرده و در سوگ شهادت امام حسین (ع) اقامه عزا کردند. همزمان با دهم محرم و عاشورای حسینی تجمع بزرگ هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری با حضور پرشور سوگواران اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر گیلان د  حال برگزاری است و در جای جای این استان، […]

کد خبر : 47396 | 12:14 ب.ظ | ۱۷ مرداد , ۱۴۰۱

مردمان گیلان با آئین‌ها و رسوم سنتی خود مراسم روز عاشورا را برگزار کرده و در سوگ شهادت امام حسین (ع) اقامه عزا کردند.

همزمان با دهم محرم و عاشورای حسینی تجمع بزرگ هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری با حضور پرشور سوگواران اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر گیلان د  حال برگزاری است و در جای جای این استان، مردم در عاشورای حسینی در غم شهادت سرور و سالار شهیدان و یارانش اشک ماتم ریختند.

در این مراسم‌ها که از ساعات ابتدایی صبح امروز آغاز شد، هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری با حضور در مصلاها، امامزادگان، تکایا و میادین اصلی شهر در سوگ سیدالشهدا به عزا پرداختند و با سینه‌زنی و زنجیر زنی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) هر یک به سبک و سیاق خود سوگواری کردند.

گیلانی‌ها با آئین‌ها و رسوم سنتی خود مراسم روز عاشورا را برگزار کرده و در سوگ شهادت امام حسین (ع) اقامه عزا کردند.

در مرکز استان، عزاداران رشتی با حضور پرشور خود در اجتماع بزرگ عاشورائیان با ندای “لبیک یا حسین” بر سر و سینه زدند و یاد سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا را در دهمین روز از ماه محرم گرامی‌ داشتند. اجتماع عظیم عزاداران حسینی در میدان شهدای ذهاب برگزار و بقعه متبرکه خواهر امام نیز شاهد حضور گسترده دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی بود.

حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف در شهرستان آستانه اشرفیه نیز میزبان عزاداران حسینی بود و دسته‌های عزاداری هر یک به سبک و سیاقی خاص در صحن مطهر حضور یافته و پس از نوحه‌خوانی به سمت گلزار شهدا(وادی اشرف) حرکت کرده و به یاد مظلومیت‌های امام حسین(ع) و یارانش اشک ماتم ریختند.

امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا نیز شاهد حضور سوگواران حسینی بود که با سینه و زنجیرزنی عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) به‌ویژه سیدالشهدا(ع) نشان دادند. کاروان‌های عزاداری از روستاها و محله‌های اطراف به سمت امامزادگان روانه شده و با ذکر “یا حسین” در مظلومیت شهادت امام حسین(ع) عزاداری کردند.

دو بقعه امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق در شفت و امامزاده هاشم در جاده رشت- تهران نیز پذیرای خیل عظیم عزادارانی است که یکصدا فریاد “یا حسین” سر می‌دهند.

در شب و روز گذشته نیز سراسر گیلان غرق در ماتم و اندوه بود و مردم با حضور در مساجد، تکایا و اماکن مذهبی به سوگواری تاسوعای حسینی پرداختند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد