صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






زنگ استکبارستیزی در مدارس سراسر استان گیلان نواخته شد

استاندار گیلان با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌های آینده کشور هستند و باید مجهز به سلاح علم و دشمن‌شناسی باشند، گفت: دانش‌آموزان ایران اسلامی با بصیرت و آگاهی، روحیه انقلابی، تکیه بر سلاح علم و ایمان بار دیگر در یوم الله ۱۳ آبان، دشمنان را ناامید می‌کنند و برای حفظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی همواره در […]

کد خبر : 48171 | 1:23 ب.ظ | ۱۱ آبان , ۱۴۰۱

استاندار گیلان با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌های آینده کشور هستند و باید مجهز به سلاح علم و دشمن‌شناسی باشند، گفت: دانش‌آموزان ایران اسلامی با بصیرت و آگاهی، روحیه انقلابی، تکیه بر سلاح علم و ایمان بار دیگر در یوم الله ۱۳ آبان، دشمنان را ناامید می‌کنند و برای حفظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی همواره در صحنه هستند.

دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (چهارشنبه) در آئین استانی نواختن زنگ استکبارستیزی در دبیرستان شاهد دخترانه حضرت خدیجه (س) رشت؛ با بیان اینکه یوم الله ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم تاریخی است، اظهار کرد: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که امام خمینی(ره) از این اتفاقات به‌ عنوان انقلاب دوم نام بردند نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه ضد استکباری حضرت امام خمینی (ره) از دهه چهل آغاز شده و همچنان این مبارزه با رهبری امام خامنه ای ادامه دارد، افزود: در مدت تبعید حضرت امام (ره)، دانش‌آموزان معتقد به قرآن و اسلام، نقش محوری و موثری داشتند و تا پای شهادت رفتند که به همین دلیل، ۱۳ آبان روز دانش‌آموز نامگذاری شد.

.

.

دکتر عباسی با بیان اینکه مبارزه با استکبار و کسانی که به کشور ما خیانت و منابع نفتی را چپاول کردند و قبل و بعد از جنگ جهانی اول و دوم؛ مردم را در فقر و فلاکت قرار دادند، همواره ادامه دارد، گفت: پس از پیروزی انقلاب در سال ۵۸ دانشجویان دانشگاه‌های مختلف سفارت را به‌ تصرف درآوردند، در هنگام تسخیر سفارت، آمریکایی‌ها به سرعت مشغول نابود کردن بسیاری از اسناد دخالت‌ها و تجاوزات و غارت‌های خود شدند اما پس از تسخیر سفارت به‌ سرعت از نابودی باقی‌مانده اسناد جلوگیری و اسناد جنایت‌های آنها حفظ شد.

استاندار گیلان با تشریح جنایات استکبار جهانی علیه مردم ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب دانشگاه‌ها فقط تا مقطع لیسانس دانشجو می‌پذیرفتند و دانشجویان برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر می‌رفتند و حتی علاوه بر نبود بانوی پزشک؛ به بانوان مسئولیتی نیز سپرده نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی پای شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و رای آری ایستادیم و هرچه داریم از اسلام، قرآن و دین است زیرا اسلام به ما عزت، آبرو و اعتقاد داد.

.

.

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه امروز به وجود دانش‌آموزان با بصیرت و هوشیار افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: دانش‌آموزان و نسل نوجوان ما با الگوپذیری از شهید حسین فهمیده با بهره گیری از منویات امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری پای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و این انقلاب را حفظ می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌های آینده کشور هستند و باید مجهز به سلاح علم و دشمن‌شناسی باشند، گفت: دشمن از توفیقات ایران ترسیده و از بالندگی و تعالی ایران اسلامی دستپاچه شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دشمنان از طریق مختلف سعی بر ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند و اکنون حجاب و عفاف را هدف قرار داده اند، افزود: قطعا دانش‌آموزان با بصیرت و آگاهی، روحیه انقلابی با تکیه بر ایمان بار دیگر نقشه شوم آنان را نقش بر آب و ناامید می‌کنید.

به دلیل تقارن ۱۳ آبان با روز جمعه و تعطیلی مدارس، زنگ استکبارستیزی امروز (چهارشنبه) ۱۱ آبان‌ماه در در مدارس گیلان همزمان با سراسر کشور نواخته شد.

.

.

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد