صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک ، سردار جنگل را الگوی ممتازی از استقلال ‌خواهی و مبارزه با استبداد و استعمار دانست و از اهتمام اهالی فرهنگ و ادب سراسر ایران اسلامی که با قلم‌ فرسایی و سرایش شعر در این حوزه گام برداشتند ، قدردانی کرد . […]

کد خبر : 48227 | 11:11 ب.ظ | ۱۱ آبان , ۱۴۰۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک ، سردار جنگل را الگوی ممتازی از استقلال ‌خواهی و مبارزه با استبداد و استعمار دانست و از اهتمام اهالی فرهنگ و ادب سراسر ایران اسلامی که با قلم‌ فرسایی و سرایش شعر در این حوزه گام برداشتند ، قدردانی کرد .

آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل، از سری برنامه های کنگره بین المللی میرزا کوچک چهارشنبه شب ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱ به همت انجمن شعر و ادب رشت و با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد .

این برنامه با اجرای سعید بیابانکی و با حضور و شعر خوانی اساتید برجسته کشوری همچون محمدکاظم کاظمی ، ناصر فیض و نیز شاعران برگزیده برگزار شد .

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر کنگره بین‌المللی شهید میرزاکوچک در این مراسم با خوشامدگویی به شاعران و اهالی فرهنگ و ادب ایران اسلامی که به گیلان آمده اند ، اظهار داشت : هنوز هم پس از یک ‌قرن ، فریاد شهید میرزا کوچک جنگلی به عنوان اسوه و الگوی مبارزه با استبداد و استعمار ، گوش همگان را می‌نوازد . وی ارسال افزون بر ۷۰۰ اثر از همه شهرهای کشورمان به دبیرخانه کنگره شعر سردار جنگل را نشان از علاقمندی مردم این مرز و بوم و جامعه فرهیخته فرهنگی کشور به شهید میرزاکوچک دانست . ثقتی چاپ کتاب بیدار مثل جنگل که مجموعه اشعار منتخب نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل است را اقدامی ماندگار ذکر کرد .

وی برگزاری کنگره بین‌المللی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی که به مناسبت یکصد و یکمین سال شهادت سردار جنگل برنامه ریزی شده و بخش‌هایی از آن در حال اجراست ، را از منظر وسعت فعالیت‌های پیش بینی شده ، بی‌نظیر دانست . وی ادامه داد : برگزاری بیش از ۷۰ رویداد در ذیل کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک در نظر گرفته شده و سه اجلاسیه بزرگ که نخستین آن ، ۹ شهریور ماه در برج میلاد تهران با سخنرانی دکتر حداد عادل ، دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر بزرگان و اعاظم برگزار شده و می‌شود .

ثقتی از تلاش‌های دبیرخانه کنگره ملی شعر سردار جنگل و انجمن شعر و ادب رشت برای برگزاری این برنامه و تلاش برای آنکه نگذارند غبار مظلومیت بر چهره میرزا کوچک بنشیند ، قدردانی کرد . دبیر کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک ، سردار جنگل را مبارزی نستوه عنوان کرد که با تبیین ابعاد شخصیتی و مبارزاتی او به ویژه برای نسل جوان و دهه هشتاد و نودی ، به عنوان الگویی ممتاز از استقلال ‌خواهی معرفی می‌شود چرا که آزادی ‌خواهان و استقلال ‌طلبان بیش از ۱۲ کشور ، یکصد سال قبل به این مبارز و نهضت او پیوستند .

وی با تاکید بر لزوم اهتمام برای معرفی میرزا و گفتمان او به همه آحاد جامعه و جوانان گفت : به یقین ؛ حاصل این کنگره ، شکل‌گیری بنیاد دائمی میرزا کوچک خواهد بود که آغاز راهی بی پایان برای معرفی بیشتر سردار جنگل است . در پایان این مراسم برگزیدگان نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل معرفی و تجلیل شدند

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد