صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مدیریت دینی و اخلاقی جامعه برعهده عالمان است

آیت‌الله رسول فلاحتی در پنجمین همایش استانی ائمه جمعه گیلان در سالن جلسات نیروی انتظامی رشت با تاکید بر لزوم تلاش برای ترویج احکام الهی در شرایط کنونی اظهار داشت: در طول تاریخ، مدیریت دینی، اخلاقی و معنوی جامعه همواره در دست عالمان دینی بوده و باید این جایگاه حفظ شود. نماینده ولی‌فقیه در استان […]

کد خبر : 48500 | 8:04 ق.ظ | ۲۲ آذر , ۱۴۰۱

آیت‌الله رسول فلاحتی در پنجمین همایش استانی ائمه جمعه گیلان در سالن جلسات نیروی انتظامی رشت با تاکید بر لزوم تلاش برای ترویج احکام الهی در شرایط کنونی اظهار داشت: در طول تاریخ، مدیریت دینی، اخلاقی و معنوی جامعه همواره در دست عالمان دینی بوده و باید این جایگاه حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه عالمان دینی هرگز از رسالت و مسیر خود غفلت نکرده و ارتباط‌شان با خداوند متعال مستمر است، تصریح کرد: همه مسئولان باید در پیشبرد اهداف حوزه کاری خود قاطع باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید در برابر عملکردمان پاسخگو باشیم چراکه مردم پیگیر اتفاقات و مسائل روز هستند، افزود: با توجه به خطبه ۱۵۲ نهج‌البلاغه، کسی که دارای قلب آگاه، خردمند و درون پاک باشد، فرجام و نتیجه کار خود را می‌بیند و خداوند نیز فراز و نشیب‌های زندگی را به او نشان می‌دهد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه عالمان دینی باید نگاه واقع‌بینانه به مسائل اجتماعی داشته باشند، اظهار کرد: دشمن از کوچک‌ترین خطاها سواستفاده کرده و به طبل خود می‌کوبد بنابراین باید مدیریت‌ها در حکومت دینی مبتنی بر امامت باشد به طوری‌که دائماً چشم و گوش‌مان به لسانِ مبارک رهبر معظم انقلاب باشد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مواجه با پدیده‌های اجتماعی و بحران‌ها، به‌فکر ارائه راهکار و رفع مشکلات باشیم، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه همواره جایگاه نماز جمعه را حفظ کرده و سطح آن را پایین نیاورند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در هر مشکلی، ده‌ها راه‌حل برای برطرف کردن آن وجود دارد، عنوان کرد: با دانش مدیریت می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در این همایش با بیان اینکه روحانیان، همانند عالمان و فقه ها وارثان انسان‌های تکامل یافته هستند، گفت: مدیریت دینی و اخلاقی جامعه برعهده عالمان است و عالمان دینی نباید از زوایای مختلف زندگی غافل باشند.

آیت الله رسول فلاحتی با بیان اینکه علم باید در انسان تحول ایجاد کند، افزود: ائمه جمعه باید با دانش روز و با اطلاع از شرایط ایران و جهان تریبون‌های نماز جمعه نظام را دلسوزانه و مبتنی بر منویات رهبرمعظم انقلاب مدیریت کنند و گوش به فرمان امام جامعه باشند.

.

http://r-falahati.ir/wp-content/uploads/2022/12/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B2-%DB%B1%DB%B2-%DB%B1%DB%B1_%DB%B1%DB%B2-%DB%B5%DB%B0-%DB%B1%DB%B5-1024x460.jpg






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد