صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تحریم های غرب متوجه زنان و کودکان ایرانی است

امام جمعه رشت گفت: استکبار جهانی همواره از حقوق بشر و مسئله زنان علیه جمهوری اسلامی استفاده می کند؛ این در حالی است که هزاران تحریم غرب علیه ایران متوجه همه زنان و مردان و کودکان است. آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به لغو عضویت ایران در کمیسیون […]

کد خبر : 48524 | 8:46 ق.ظ | ۲۶ آذر , ۱۴۰۱

امام جمعه رشت گفت: استکبار جهانی همواره از حقوق بشر و مسئله زنان علیه جمهوری اسلامی استفاده می کند؛ این در حالی است که هزاران تحریم غرب علیه ایران متوجه همه زنان و مردان و کودکان است.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل، اظهار کرد: این اقدام سیاسی بوده که با محوریت آمریکا و هم پیمانانش اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه جایگاه زن در اسلام و فرهنگ ایرانی – اسلامی با نگاه ابزاری و جنسی غرب به زن کاملا متفاوت است، افزود: بانوان فرهیخته و اندیشمند ایران در همه عرصه های علمی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و حتی اجرایی حضور دارند و این حضور اثرگذار است.

امام جمعه رشت، با اشاره به ادعای دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان توسط آمریکا علیرغم وجود آمارهای بالای زنان زندانی در این کشور، تصریح کرد: زنان در کشورهای غربی مورد تعرض و تجاوز قرار می گیرند و امکان دادخواهی برای آنان وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، سکوت سازمان های بین المللی درباره بی توجهی برخی کشورها همچون عربستان به حقوق اولیه زنان را نشان دهنده استفاده ابزاری آنان از حقوق بشر و مقام زن برای رسیدن به اهداف سیاسی دانست و گفت: استکبار جهانی همواره از حقوق بشر و مسئله زنان علیه جمهوری اسلامی استفاده می کند؛ این در حالی است که هزاران تحریم غرب علیه ایران متوجه همه زنان و مردان و کودکان است.

وی با اشاره به افتخارآفرینی زنان ایرانی در عرصه های علمی و فرهنگی و پزشکی و ورزشی جهان، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی از پیشرفت های جمهوری اسلامی عصبانی شده و نگران الگو شدن ایران در مقابله با نظلم سلطه است.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه طبق آمارهای اعلام شده سال گذشته ۳۰ زن توسط پلیس آمریکا کشته شده اند، بیان کرد: سالانه ۱۵ هزار زن در این کشور قاچاق می شوند.

وی در ادامه به دشمنی آشکار مقامات آلمان با جمهوری اسلامی به ویژه در حوادث اخیر اشاره کرد و متذکر شد: متاسفانه آلمان پرچم دشمنی با ملت ایران را به دست گرفته و راه آمریکا را در توطئه علیه مردم ادامه می دهد، اما همه این توطئه ها به خودشان باز خواهد گشت و نمونه آن را در کودتای اخیر این کشور شاهد بودیم.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه مقامات آلمانی از اغتشاشات ایران حمایت می کنند، اما خودشان چنین چیزی را تحمل نکردند، ادامه داد: کشتار مردم بی گناه از جمله نیروهای انتظامی با هدایت و حمایت آمریکا و آلمان و سایر کشورهای غربی و نقش آفرینی ضد انقلاب اتفاق افتاده است.

وی همچنین به پرونده سیاه کشورهای اروپایی به ویژه آلمان و انگلیس در حقوق بشر اشاره و عنوان کرد: در جریان ورود پناهجویان به این کشور، بسیاری از کودکان را از مادرانشان جدا کردند و سرنوشت این کودکان هنوز نامعلوم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، در بخش دیگری از سخنانش به فرا رسیدن ۲۷ آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران زمینه پیوند این دو نهاد علمی و فرهنگی است و امیدواریم با دو بال حوزه و دانشگاه مسیر تعالی را با سرعت طی کنیم.

وی از مسئولان خواست برای رفع مشکلات کشور تلاش بیش از پیشی داشته باشند و از ظرفیت جوانان نخبه و توانمند و انقلابی و بسیجی استفاده کنند و گفت: نمی توانیم برخی از مشکلات کشور را نادیده بگیریم و باید به وضعیت بازار و گرانی و تورم رسیدگی شود تا زمینه نارضایتی مردم ایجاد نشود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد