صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اصلاح ساختار‌های فرهنگی در اولویت مسئولان باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم توسعه و گسترش فرهنگ حجاب در جامعه گفت: تلاش برای اصلاح ساختار‌های فرهنگی در اولویت باشد. آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به تلاش هماهنگ و مداوم دشمنان نظام اسلامی برای کشف حجاب در جامعه گفت: […]

کد خبر : 48528 | 9:32 ق.ظ | ۲۹ آذر , ۱۴۰۱

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم توسعه و گسترش فرهنگ حجاب در جامعه گفت: تلاش برای اصلاح ساختار‌های فرهنگی در اولویت باشد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به تلاش هماهنگ و مداوم دشمنان نظام اسلامی برای کشف حجاب در جامعه گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود در قبال حجاب عمل کنند.

او افزود: مجموع متولیان و دست اندرکاران فرهنگی باید تلاش کنند تا ساختار‌های فرهنگی کشور به نقطه مطلوب برسد.

امام جمعه رشت با تشریح و تبیین علل و ابعاد اغتشاشات اخیر در کشور گفت: دشمنان این ملت با بهره گیری از فضای مجازی به ایجاد شبهه و افتراق در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان آینده ساز این سرزمین پرداختند، اما درایت نظام اسلامی، دشمنان را با خفت به پشت خاکریز‌های تهاجم فرهنگی شان بازگرداند.

لزوم بازنگری در شیوه تعلیم و تربیت نسل جدید

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این نشست با تأکید بر اینکه دشمنان این مرز و بوم با بهره گیری حساب شده از بستر فضای مجازی و با اعمال جنگ نرم در صدد ایجاد استحاله در قشر جوان هستند، گفت: برای مقابله اثرگذار با خلا‌ءها و تهدیدات فرهنگی موجود در جامعه باید علت‌ها را پیگیری کرد چراکه پرداختن به معلول‌ها نمی‌تواند تصمیم سازان فرهنگی را به نتایج مطلوب برساند.

او افزود: اگر امروز جوان ۱۵ ساله جامعه تحت تأثیر القائات فضای مجازی وارد زمین بازی دشمن می‌شود، لزوم بازنگری در شیوه تعلیم و تربیت نسل جدید را به ما گوشزد می‌کند و در این رابطه باید تدابیر سازنده‌ای در بستر بهره گیری از علم، منطق و قدرت اقناع اتخاذ کرد.

.

نشست شورای فرهنگ عمومی گیلان

.

جانشین شورای فرهنگ عمومی گیلان همچنین بر لزوم برنامه محوری و پاسخگو بودن مجموع مدیران و متولیان فرهنگی استان در امر ارتقای شاخص‌های فرهنگی جامعه تأکید کرد و گفت: بازسازی ساختار فرهنگی جامعه باید بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و متناسب با اقتضائات روز جامعه انجام شود و حصول نتایج مطلوب در این امر مهم، مستلزم تعامل و وحدت رویه است.

ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی جامعه

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این نشست به تشریح ۲ مفهوم مهم فرهنگ و ساختار در روند اعتلای فرهنگی جامعه و پیشگیری موثر از تهدیدات این حوزه پرداخت و گفت: تعریف بهینه ساز و کار‌های سازنده فرهنگی است که می‌تواند متولیان حوزه فرهنگ را در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی جامعه یاری رسانده و منشاء اثرات سازنده در امر هدایت نسل جدید باشد.

در ادامه این نشست هر یک از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان نظرات خود را در خصوص عمده‌ترین الزامات، ظرفیت‌ها و تهدیدات فرهنگی جامعه مطرح و بر ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور تأکید کردند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد