صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اجتماع بزرگ «عزاداران فاطمی» در رشت برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «مهدوی» از برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی و تشییع پیکر شهدای گمنام در رشت خبر داد و گفت: این اجتماع روز سه‌شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها)در میدان شهدای ذهاب شهرداری رشت برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در نشست خبری به مناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت […]

کد خبر : 48576 | 11:52 ق.ظ | ۴ دی , ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام «مهدوی» از برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی و تشییع پیکر شهدای گمنام در رشت خبر داد و گفت: این اجتماع روز سه‌شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها)در میدان شهدای ذهاب شهرداری رشت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در نشست خبری به مناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه و الگوی کاملی برای انسان‌ها هستند و قناعت، ساده زیستی، عبادت و فضائل اخلاقی آن حضرت در حوزه زندگی فردی برای هر انسان منصفی اسوه و الگو است و در حوزه زندگی اجتماعی نیز ایثارگری، یاری دادن امام به‌حق، ایستادگی مقابل مستکبران و اعتراض زیبا مقابل انحراف اجتماعی نشان داد که آن حضرت یک شخصیت ابدی و الگویی ماندگار هستند.

وی بزرگداشت فاطمیه را بزرگداشت خوبی‌ها دانست و تصریح کرد: هرچقدر که جلوتر می‌رویم، نیازمندی بشریت به الگو‌هایی همچون حضرت زهرا (س) بیشتر می‌شود و سبک، سیره و قیام فاطمی برای بشر عدالت‌خواه و حق‌جو، طراوت و ضرورت بیشتری می‌یابد.

مهدوی با اشاره به اینکه بشر در عصر جدید با الگوگیری از قیام فاطمی می‌تواند به قله‌های شرافت، انسانیت و معنویت همراه با مجاهدت و استقامت برسد گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در همه ابعاد فردی و اجتماعی الگو هستند و یکی از مهم‌ترین وجه الگویی آن حضرت، استقامت ایشان مقابل مستکبران زمانه و منحرفان فکری، اعتقادی و اخلاقی و سیاسی و اجتماعی است.

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را نمونه برتر یک انسان خداباور و فعال اجتماعی دانست و ابراز داشت: اگر بخواهیم برای بانوان امروز جامعه، نمونه‌ای نجات‌بخش و کمال‌آفرین ارائه دهیم باید به سیره حضرت زهرا (س) متوسل شویم البته آن حضرت فقط الگویی برای زنان نیست بلکه الگوی انسانیت هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به برگزاری مجالس روضه فاطمیه در نقاط مختلف گیلان افزود: تجمع عزاداران فاطمی و مراسم ویژه سوگواری فاطمیه روز سه‌شنبه همزمان با سالروز شهادت آن حضرت در میدان شهدای ذهاب شهرداری رشت برگزار خواهد شد و در این روز، شهدای گمنام دوران دفاع مقدس نیز ساعت ۸ صبح از پل عراق تا شهرداری رشت تشییع می‌شود و اقامه نماز بر پیکر شهدای گمنام را خواهیم داشت.

مهدوی با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی و حوزه نذورات مردمی همزمان با ایام فاطمیه توسط مجموعه‌ها و تشکل‌های دینی و مردمی برپا می‌شود تصریح کرد: مراسم وداع با یکی از شهدای گمنام نیز روز دوشنبه ساعت ۱۶ عصر با مدیریت موکب خدام‌العتره رشت در کنار ایستگاه‌های صلواتی میدان شهرداری برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت احیای سنت پُر برکت روضه خانگی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان دین و میهن در تهاجم فرهنگی‌شان اضمحلال نظام خانواده را دنبال می‌کنند و در یک تهاجم بی‌رحمانه فرهنگی، بنیان خانواده‌ها را هدف قرار دادند لذا یکی از مسائلی که می‌تواند در محیط خانواده نورانیت، معنویت و برکت را نهادینه کند مجلس روضه خانگی است که موجب قوام و حفظ حرمت اعضای خانه و خانواده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه سنت دینی مجالس روضه خانگی باید احیاء، حفظ و گسترش یابد تا از مسمومیت‌های هجمه فرهنگی دشمنان جلوگیری شود گفت: در مقابل شیوع ویروس‌های بی‌عفتی، بی‌حیایی و خانواده‌سوز باید با برگزاری مجالس ذکر اولیاء الهی و روضه‌های خانگی زمینه حفظ و قوام خانواده را فراهم کنیم.

مهدوی با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار خانه در گیلان برای برگزاری روضه خانگی در ایام فاطمیه اعلام آمادگی کرده‌اند خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان برای فروپاشی خانواده‌ها در حال سرمایه‌گذاری هستند لذا دوستارانِ اسلام باید بر ارزش‌هایی همچون استحکام خانواده، صله رحم و دست‌گیری از اقوام و خویشان تاکید کنند.

وی از برگزاری محافل اعتکاف در ماه رجب با حضور نوجوانان و جوانان خبر داد و بیان کرد: با مجاهدت‌های نظام بهداشتی و جهادگران حوزه پزشکی شاهد مدیریت ویروس کرونا در ایران اسلامی هستیم در حالی‌که بعضی کشور‌ها هنوز با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، اما در ایران به برکت مجاهدت‌های دانشمندان جهادی و بسیجی، فضای بهداشتی کشور را به حد مطلوبی رساندند و با توجه به این موضوع، امسال محافل اعتکاف با حضور باشکوه جوانان را در گیلان شاهد خواهیم بود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد