صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حضرت فاطمه زهرا (س)؛ الگویی جاودان و نجات‌بخش برای بشریت

فاطمه (س) او که زمزمه بی ریایی هستی بر روح انسانیت است او که نام ویادش آرامگر دلهای تبدار و خاموش کننده عطش لبهای خشکیده است اینک می رود و جهانی را بی مادر می گذارد او که نماد صبر، صداقت و صفا حجب و حیا در عین حال حق طلبی است. حضرت فاطمه زهرا […]

کد خبر : 48603 | 11:16 ب.ظ | ۵ دی , ۱۴۰۱

فاطمه (س) او که زمزمه بی ریایی هستی بر روح انسانیت است او که نام ویادش آرامگر دلهای تبدار و خاموش کننده عطش لبهای خشکیده است اینک می رود و جهانی را بی مادر می گذارد او که نماد صبر، صداقت و صفا حجب و حیا در عین حال حق طلبی است.

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اسوه جاودان و نجات بخش بشریت و برترین الگو بانوان است، سیره و منش این بانوی بزرگ اسلام الگوی تمام عیار در سبک زندگی فردی و اجتماعی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگ بانوی اسلام، الگوی برجسته انسان و بانوی مومنه، مبارز و فعال اجتماعی بود شخصیتی که در همه ابعاد فردی، اجتماعی جلوه ای بی‌نظیر از زن در تاریخ بشریت است.

حضرت صدیقه طاهره دختر نبی مکرم اسلام محمد مصطفی (ع) همسر حضرت علی (ع) و مادر حسنین (ع) و حضرت زینب (س) است، بزرگ بانوی اسلام با برخورداری از ویژگی ها و خصوصیات بارز از جمله ساده زیستی، دانش، معرفت، ایمان، خداشناسی، جهاد و مبارزه پی‌گیر برای خدا الگویی برای همه به ویژه بانوان است.

در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده که فرمودند: فرزندانم حسن (ع) و حسین (ع) بعد از من و پدرشان بهترین انسان روی زمین هستند و مادرشان فاطمه علیها السلام برترین بانو بر زمین است و در روایتی دیگر فرمودند که دخترم فاطمه زهرا (س) سرور زنان عالم است. پرسیدند یا رسول الله سرور زنان زمان خودش؟ فرمود: این امتیاز محدود، مربوط به حضرت مریم (ع) است ولی دخترم برترین زن عالمیان از اولین و آخرین است.

امروز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سراسر گیلان غرق در عزا و ماتم است، پرچم های یافاطمه زهرا (س) در سردرب مساجد، تکایا، امام زادگان و میدان های سطح شهر برافراشته شده و مراسم ویژه عزاداری در سوگ آن حضرت در مناطق مختلف استان برپا شده است.

برنامه های ویژه عزاداری شهادت فاطمه زهرا (س) شامگاه گذشته در مناطق مختلف گیلان برگزار شد، امروز نیز در روز شهادت دخت پیامبر اکرم (ص) مراسم های سوگواری در مساجد و امام زادگان استان در حال برگزاری است، عزاداران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت با حضور در اماکن مذهبی در مظلومیت برترین بانوی ۲ عالم عزاداری کرده و اشک ماتم می ریزند.

مراسم های سوگواری سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) در تعدادی از امام زادگان شاخص گیلان با حضور عزاداران به صورت ویژه برگزار شده و می شود که همراه با سخنرانی، مداحی و سینه زنی است و مراسم سوگواری به مناسبت شهادت آن حضرت امروز با مسئولان و اقشار مختلف مردم در بیت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت برپا شده است.

پیاده راه فرهنگی رشت نیز امروز میزبان سوگواران در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است، اقشار مختلف مردم با حضور در این مراسم به سینه زنی و عزاداری پرداختند و عشق و ارادت خود را به بانوی ۲ عالم ابزار داشتند.

برپایی روضه های خانگی از دیگر برنامه های سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است که زینت بخش بسیاری از منازل گیلان شده، برگزاری روضه خانگی در شهرها و روستاهای استان جلوه خاصی از دلدادگی به بانوی نمونه اسلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز با تسلیت شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها این بانوی گرامی را الگوی عالم بشریت دانست و گفت: حضرت فاطمه (س) نمونه بارز یک انسان و بانوی مومنه، مبارز و فعال اجتماعی است، آن حضرت بهترین الگوی نجات‌بخش و کمال‌آفرین برای زنان است.

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی استقامت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در مقابل مستکبران را یکی از مهمترین وجوه شخصیتی این بانوی گرامی عنوان کرد و اظهار کرد: فاطمه زهرا (س) الگوی کاملی است که جایگاه بالایی به لحاظ ارزش های متعالی و انسانی دارد که گذر زمان نمی‌تواند از این جایگاه و اسوه بودن بانوی ۲ عالم بکاهد

وی در ادامه با تشریح برنامه های سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مناطق مختلف گیلان احیای سنت پربرکت روضه خانگی را از سیاست های تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود، بیش از چهار هزار خانواده در این استان به مناسبت ایام فاطمیه روضه خانگی برپا می‌کنند.

همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گیلان میزبان سه شهید گمنام بود، مراسم تشییع پیکر پاک سه شهید گمنام امروز “سه شنبه” از میدان پل عراق رشت به سمت میدان شهدای ذهاب در پیاده راه فرهنگی رشت انجام می شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد