صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ولایتمداری انسان را در برابر سختی‌ها مقاوم می‌کند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به خصوصیات ولایت پذیری گفت: داشتن محبت و معرفت و اطاعت از مقام ولایت انسان را در برابر سختی ها مقاوم می‌کند. آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد جامع لوشان با اشاره به اینکه شهدا همواره زنده و […]

کد خبر : 48606 | 12:18 ب.ظ | ۶ دی , ۱۴۰۱

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به خصوصیات ولایت پذیری گفت: داشتن محبت و معرفت و اطاعت از مقام ولایت انسان را در برابر سختی ها مقاوم می‌کند.

آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد جامع لوشان با اشاره به اینکه شهدا همواره زنده و ناظر بر اعمال ما هستند گفت: در عالم معنا، شهدا میزبان ما هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه بزرگترین درس حضرت زهرا به ما، ولایتمداری است افزود: حضرت زهرا علاوه بر اینکه یک زن نمونه و کامل بود، برای امت اسلامی نیز نمونه یک الگوی بی‌نظیر به ویژه در ولایتمداری است.

وی با بیان اینکه حضرت صدیقه کبری (س) در شرایط سختی زندگی کرد ادامه داد: بانوی بزرگ جهان اسلام فرزندان خود را با کمترین امکانات به بهترین نحو تربیت کرد.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه هر مسلمان و مؤمنی می‌تواند برای سعادتمندی خود از زندگی حضرت زهرا الگو بگیرد بیان کرد: ایشان نه تنها برای بانوان بلکه برای همه انسان‌ها الگویی کامل است.

وی با اشاره به نحوه رفتار حضرت زهرا با اعضای خانواده گفت: ایشان برای پدر بزرگوارشان همچون مادر بودند و از این رو لقب ام ابیها به ایشان اطلاق شد همچنین در مواجهه با همسر نیز با آرامش و احترام ویژه ای رفتار می‌کرد.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با بیان اینکه معرفت و شناخت نخستین خصوصیت ولایت‌پذیری است افزود: هر چه معرفت و شناخت انسان بیشتر باشد، ولایت پذیری بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داشتن محبت و معرفت نسبت به ولی خدا، سختی‌های زندگی را قابل تحمل می‌کند افزود: ولایتمداری صبر و استقامت و در نتیجه ایمان انسان را ارتقا می‌دهد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه یکی دیگر از خصوصیات ولایت پذیری داشتن محبت است تصریح کرد: هر چه معرفت بیشتر باشد، محبت هم بیشتر است.

وی با بیان اینکه اگر انسان عاشق خداوند شود می‌تواند نور معنویت خود را به دیگران نیز منتقل کند بیان کرد: محبت خداوند با محبت انسان‌ها متفاوت است و اثر شگرفی بر شخصیت انسان می‌گذارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) سومین خصوصیت ولایت‌پذیری را «اطاعت» دانست و عنوان کرد: هر چه معرفت و محبت بیشتر باشد، اطاعت هم بیشتر می‌شود و انسان با داشتن این سه خصوصیت، دیگر خود را نمی‌بیند و فقط به ولی توجه می‌کند./ مهر






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد