صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه فجر با رویکرد هنر مسجدی در گیلان

حجت الاسلام حاجتی گفت: ویژه برنامه‌های دهه فجر و جشن انقلاب با رویکرد هنر مسجدی در ۹۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان اجرا می‌شود. حجت الاسلام رضا حاجتی در گفتگو با شبستان با تشریح برنامه‌های کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان با بیان اینکه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها باشد گفت: همه مسائل باید حول محور مساجد […]

کد خبر : 49023 | 12:36 ب.ظ | ۴ بهمن , ۱۴۰۱

حجت الاسلام حاجتی گفت: ویژه برنامه‌های دهه فجر و جشن انقلاب با رویکرد هنر مسجدی در ۹۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام رضا حاجتی در گفتگو با شبستان با تشریح برنامه‌های کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان با بیان اینکه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها باشد گفت: همه مسائل باید حول محور مساجد برگزار شده و در راس همه امور باشد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تاکید بر تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در مساجد افزود: روایت‌های انقلاب اسلامی باید به ویژه در ایام الله دهه فجر در مساجد برای مردم بازگو شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا می‌شود اظهارکرد: ویژه برنامه‌های جشن انقلاب با رویکرد هنر مسجدی در ۹۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان گیلان اجرا می‌شود.

به گفته حاجتی برگزاری باشکوه جشن پیروزی انقلاب اسلامی، تبیین نقش رهبری و همچنین مشارکت مردم در پیروزی انقلاب، انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل نو، فراهم آوردن زمینه انس و الفت مردم با آموزه‌های اصیل انقلاب و مسجد، ایجاد شور و شوق انقلابی و تقویت عزت نفس ملی از اهداف برگزاری جشن پیروزی انقلاب در کانون‌ها است.

وی با اشاره به آذین‌بندی مساجد و برپایی میز خدمت با حضور مسئولین استانی ادامه داد: ارائه خدمات در مساجد مثل ویزیت رایگان و اعزام گروه‌های فعال اجتماعی به محلات و اجرای برنامه با محوریت مساجد از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

حاجتی برگزاری ویژه برنامه « ۱۰ مسجد ۱۰ شب» و «شب‌های خاطره و  روایت‌گری» را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برگزاری جشن ولادت امام جواد(ع) و حضرت امیرالمومنین علی(ع) با توجه به موضوع انقلاب، تکریم و تجلیل انقلابیون محله در مسجد و برگزاری جلسات تبیینی (گفتمان انقلاب اسلامی) با هماهنگی نهادها از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به پخش سرودهای انقلابی از ماذنه‌های مساجد قبل از اذان مغرب اذعان کرد: فیلم‌های جشنواره عمار نیز همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد منتخب اکران می‌شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از اجرای سرودهای خیابانی در جوار مساجد خبرداد و گفت: اجرای تئاتر مسجدی با موضوع انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین استعمارگری‌های تمدن لیبرال دموکراسی به رهبری آمریکا، برپایی کارناوال شادی از مساجد، دیدار با خانواده شهدا توسط امام جماعت و اهالی مسجد، برگزاری مسابقه ساخت مترسک و پلاکارد توسط بچه‌های مسجد و استفاده از آن در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری المپیاد ورزشی و برگزاری رویداد فرهنگی هنری “مثل چراغ ” از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد